DIGITAL MARKETING: A MEANS OF DIGITIZING SMES IN ECUADOR IN TIMES OF PANDEMIC

 

Authors
Haro Sarango, Alexander
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

The COVID-19 pandemic has forged a significant impact and promoted a global socio-economic destabilization in the lives of citizens, not only in the health sector, but in all aspects of the economy, therefore the study and contribution to Ecuadorian SMEs those that contribute approximately 25% of GDP and 70% of employability of the EAP is substantial. Digital Marketing have molded an essential tool for many companies in this category to solve during the restrictive period. Worldwide, the use of technological sources is growing every day, so much so that in 2019 with a world population of 7,400 million people there are a total of 7,700 million subscriptions in telephone companies, much larger than the number of inhabitants Therefore, companies have a historic opportunity to explore digital markets in order to safeguard their economic, operational and financial administration during and after the crisis generated by the economic stoppage.
La pandemia por COVID-19 ha forjado un impacto significativo y promovió una desestabilización socioeconómica a nivel mundial en la vida de los ciudadanos, no solo en el sector salud, sino en todos los aspectos de la economía, por lo tanto, el estudio y aporte a las Pymes ecuatorianas aquellas que aportan aproximadamente el 25% del PIB y el 70% de empleabilidad de la PEA es sustancial. El Marketing Digital ha moldeado una herramienta indispensable por muchas empresas de esta categoría para solventarse durante el periodo restrictivo. A nivel mundial el uso de las fuentes tecnológicas es cada día más grande, tanto así que en el 2019 con una población mundial de 7.400 millones de personas existen un total de 7.700 millones de suscripciones en compañías telefónicas, mucho más grande que la cantidad de habitantes, por lo que las empresas tienen una oportunidad histórica de exploración de los mercados digitales con la finalidad de salvaguardar su administración económica, operativa y financiera durante y después de la crisis generada por la paralización económica.   

Publication Year
2021
Language
spa
Topic
Repository
Revista Investigación y desarrollo
Get full text
https://revistas.uta.edu.ec/erevista/index.php/dide/article/view/1277
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2021 Investigación & Desarrollo I+D