Los nativos digitales y el uso limitado que dan a las herramientas tecnológicas

 

Authors
Ugalde, Cecilia E.; González, Catalina R.
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

This study aims to identify the knowledge and use of different technological tools by Cuenca’s high school students (digital natives) in order to determine whether or not training is needed and in which areas. For this purpose 400 surveys were conducted to high school students aged between 14 to 18 years. Interesting and innovative data was found in terms of technological use given by students to social networks, browsers and other tools. There’s much to be done in the multimodal communication and multimedia area. The results show potentialities and shortcomings, which can be increased or solved with planned training.
El presente estudio pretende identificar el conocimiento y uso que los estudiantes de décimo, primero, segundo y tercero de bachillerato de la ciudad de Cuenca (nativos digitales) dan a las diferentes herramientas tecnológicas con el fin de determinar la necesidad o no de capacitación y en qué áreas. Para esto se realizaron 400 encuestas a estudiantes de entre 14 a 18 años de los niveles mencionados. Se obtuvieron datos interesantes y novedosos en cuanto al uso tecnológico que dan los estudiantes a las redes sociales, navegadores y demás herramientas. En el área de la comunicación multimodal y multimedia falta mucho por hacer. Los resultados indican potencialidades.

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
Repository
Revista Universidad de Cuenca
Get full text
https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/maskana/article/view/2511
Rights
openAccess
License