GREEK: Taberna griega planificación, implementación y evaluación

 

Authors
López Cadena, Daniela Lorena
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This report intends to summarize the process of planning, implementation and evaluation of the restaurant Greek Taberna Griega, which took place in April 2015 as a result of the third edition of the interdisciplinary contest Gastrochallenge, organized by the University San Francisco de Quito. This contest motivates students to develop their skills of innovation and teamwork, while presenting a business plan and operating the restaurant for three weeks. Each group of contestants was formed by students of four different schools: School of Business and Economics (CADE), Culinary Arts and Tourism (CHAT), Communication and Contemporary Arts (COCOA) and Architecture and Interior Design (CADI). We developed the business plan, advertising campaign, gastronomic concept and interior design proposition, Greek opened its doors on April 6th, and operated for three weeks, achieving excellent results in the prior facilities of the restaurant "Sushino". This analysis shows the effectiveness of linking marketing and neuromarketing strategies while developing a business plan and advertising campaigns.
El presente trabajo resume el proceso de planificación, implementación y evaluación del restaurante Greek Taberna Griega. Que se desarrolló en abril de 2015 como resultado de la tercera edición del concurso interdisciplinario Gastrochallenge, organizado por la Universidad San Francisco de Quito. Dicho concurso busca despertar en los participantes el espíritu de innovación y trabajo en equipo, al plantear una idea de negocio retadora y operar el restaurante por tres semanas. Cada equipo participante, estuvo conformado por ocho estudiantes de los Colegios de: Administración y Economía (CADE), Arte Culinario y Turismo (CHAT), Comunicación y Artes Contemporáneas (COCOA) y Arquitectura y Diseño Interior (CADI), y desarrollamos el plan de negocios del restaurante, campaña publicitaria, concepto y oferta gastronómicas y diseño interior. Greek abrió sus puertas el 6 de abril y operó por tres semanas en las antiguas instalaciones del restaurante “Sushino”, alcanzando excelentes resultados. Este análisis demuestra el trabajo realizado y la efectividad de la vinculación de estrategias de marketing y neuromarketing en la elaboración del plan de negocios del restaurante y desarrollo de campañas publicitarias.

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
Restaurantes
Nuevas Empresas
Planificación Empresarial
Dirección y Administración
CIENCIAS SOCIALES
ADMINISTRACIÓN
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/4284
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http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/