Análisis de los canales de distribución hacia clientes directos de las empresas textiles de la ciudad de Ambato

 

Authors
Vinueza Martínez, Mayra Lucrecia
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This research project comes from the necessity to know which the market distribution channels are, which some textile companies commonly apply in the city of Ambato, especially those companies that produce fabric. These offer necessary information that the management office and other areas require when applying their processes. In this way, it is sought to rescue important data so it can be used in the future as a base for researchers in this area. The study is addressed to the textile area of small and medium-sized enterprises. These are entities of the local economy and the productive area. To reach the stated objectives the background will be taken as a research support, based on a bibliographical review of similar works, then it will be explained the methodology supported by the qualitative and quantitative approach, documentary and descriptive field modality, with its respective specification. In the same way, the population and sample are analyzed and applied through an interview and a survey in order to obtain the respective information. One of the benefits of this research is to improve the conditions of small and medium-sized enterprises in the city of Ambato. At the end of this research, it is expected to make it available for businessmen and the public in general so that they can make the best decisions and increase their competitiveness.
Este proyecto de investigación nace de la necesidad de saber, cuales son los canales de distribución de mercado que comúnmente aplican las empresas textiles de la cuidad de Ambato, específicamente las empresas que producen telas, además sirve de ayuda ya que brinda conocimiento e información necesaria que la gerencia y otras áreas requieren al momento de aplicar sus procesos, de esta manera se busca rescatar importantes datos, para que en el futuro, puedan servir de base a investigadores de esta área. Este estudio está dirigido al sector textil de medianas y pequeñas empresas, entidades de la economía local y segmento productivo. Para alcanzar los objetivos propuestos, se tomará como sustento investigativo la realización de los antecedentes, partiendo de una revisión bibliográfica de trabajos similares, luego se explica la metodología respaldada por el enfoque cualitativo y cuantitativo, modalidad documental de campo y descriptiva, con su respectiva especificación. De igual forma se utiliza la población y muestra, aplicada mediante entrevista y encuesta, para conseguir la información respectiva. Uno de los beneficios de la investigación es mejorar las condiciones de las pequeñas y medianas empresas de la ciudad de Ambato. Al culminar esta investigación, se espera poner a disposición para que los empresarios y público en general, tomen las mejores decisiones y logren incrementar su competitividad.

Publication Year
2018
Language
spa
Topic
DISTRIBUCIÓN
CLIENTE
TEXTIL
MERCADO
Repository
Repositorio Universidad Técnica de Ambato
Get full text
http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/28747
Rights
openAccess
License