An Analysis of EFL Textbooks in Public Secondary Schools of Ecuador

This study analyzes three textbooks that were used to teach English to eighth graders in Ecuadorian public secondary schools from 1993 to midyear of 2019. The textbooks in question included Our World Through English (OWTE) 1, Postcards 1A, and Viewpoints English A1.1. This work provides a descriptiv...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Espinosa Cevallos, Ligia F. (author)
Další autoři: Soto, Sandy T. (author)
Médium: article
Vydáno: 2021
Témata:
On-line přístup:http://repositorio.ikiam.edu.ec/jspui/handle/RD_IKIAM/518
Tagy: Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo vytvoří štítek k tomuto záznamu!
_version_ 1831800559161573376
author Espinosa Cevallos, Ligia F.
author2 Soto, Sandy T.
author2_role author
author_facet Espinosa Cevallos, Ligia F.
Soto, Sandy T.
author_role author
collection Repositorio Universidad Regional Amazónica
dc.creator.none.fl_str_mv Espinosa Cevallos, Ligia F.
Soto, Sandy T.
dc.date.none.fl_str_mv 2021
2022-04-21T20:00:31Z
2022-04-21T20:00:31Z
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv Soto, Sandy & Espinosa Cevallos, Ligia. (2021). An Analysis of EFL Textbooks in Public Secondary Schools of Ecuador. 45. 2021.
http://repositorio.ikiam.edu.ec/jspui/handle/RD_IKIAM/518
dc.language.none.fl_str_mv en
dc.relation.none.fl_str_mv PRODUCIÓN CIENTIFICA- ARTÍCULOS CIENTÍFICOS;A-IKIAM-000383
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad Regional Amazónica
instname:Universidad Regional Amazónica
instacron:IKIAM
dc.subject.none.fl_str_mv An Analysis
EFL Textbooks
Public Secondary Schools
Ecuador
dc.title.none.fl_str_mv An Analysis of EFL Textbooks in Public Secondary Schools of Ecuador
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/article
description This study analyzes three textbooks that were used to teach English to eighth graders in Ecuadorian public secondary schools from 1993 to midyear of 2019. The textbooks in question included Our World Through English (OWTE) 1, Postcards 1A, and Viewpoints English A1.1. This work provides a descriptive review of how such textbooks supported students´ learning. A checklist was used for the evaluation of the structural elements. Out of the three textbooks, OWTE contained more content than what could be handled beyond instructional time and students' linguistic background. Postcards and Viewpoints contributed to better conditions for learning English in Ecuadorian classrooms. Both included a more manageable amount of content. Viewpoints provided more guidance and opportunities for students to practice the language in meaningful ways. The study suggests that when designing a textbook for English as a foreign language (EFL) instruction, the decision-makers in Ecuadorian public institutions should use comprehensive criteria that integrate different aspects of a textbook including its length and the elements that compose its units. Resumen Este estudio analiza tres libros de texto que utilizaron para enseñar inglés a estudiantes de octavo año en colegios ecuatorianos públicos desde 1993 hasta mediados del año 2019. Mediante el método de análisis de documentos, el propósito de este trabajo es proporcionar una visión descriptiva sobre cómo la estructura de las unidades de los libros de texto junto a su diseño apoyó el aprendizaje de los estudiantes. El número de unidades y sus divisiones, así como los elementos estructurales que componen las unidades de los libros de texto Our World Through English 1, Postcards 1A, y Viewpoints English A1.1 fueron los puntos focales de este trabajo. Se utilizó una lista de verificación para la evaluación de los elementos estructurales. De los tres libros de texto analizados, OWTE demostró tener más contenido del que se podía manejar, considerando el tiempo de clase y la formación lingüística de los estudiantes. Postcards y Viewpoints demostraron contribuir con mejores condiciones para el aprendizaje del inglés en las aulas ecuatorianas. Ambos incluían una cantidad de contenido más manejable. Sin embargo, Viewpoints brindó la mayor cantidad de orientación y oportunidades para que los estudiantes practicaran el idioma de manera significativa. Al seleccionar o desarrollar un libro de texto para la enseñanza del inglés como lengua extranjera en las instituciones públicas ecuatorianas, los responsables de la toma de decisiones deben utilizar criterios abarcadores que integren diferentes aspectos de los libros de texto, incluyendo su extensión y los elementos que componen sus unidades.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id IKIAM_ac75a7a9fa7714f2bcde7ba4270c2191
identifier_str_mv Soto, Sandy & Espinosa Cevallos, Ligia. (2021). An Analysis of EFL Textbooks in Public Secondary Schools of Ecuador. 45. 2021.
instacron_str IKIAM
institution IKIAM
instname_str Universidad Regional Amazónica
language_invalid_str_mv en
network_acronym_str IKIAM
network_name_str Repositorio Universidad Regional Amazónica
oai_identifier_str oai:repositorio.ikiam.edu.ec:RD_IKIAM/518
publishDate 2021
reponame_str Repositorio Universidad Regional Amazónica
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Regional Amazónica - Universidad Regional Amazónica
repository_id_str 0
spelling An Analysis of EFL Textbooks in Public Secondary Schools of EcuadorEspinosa Cevallos, Ligia F.Soto, Sandy T.An AnalysisEFL TextbooksPublic Secondary SchoolsEcuadorThis study analyzes three textbooks that were used to teach English to eighth graders in Ecuadorian public secondary schools from 1993 to midyear of 2019. The textbooks in question included Our World Through English (OWTE) 1, Postcards 1A, and Viewpoints English A1.1. This work provides a descriptive review of how such textbooks supported students´ learning. A checklist was used for the evaluation of the structural elements. Out of the three textbooks, OWTE contained more content than what could be handled beyond instructional time and students' linguistic background. Postcards and Viewpoints contributed to better conditions for learning English in Ecuadorian classrooms. Both included a more manageable amount of content. Viewpoints provided more guidance and opportunities for students to practice the language in meaningful ways. The study suggests that when designing a textbook for English as a foreign language (EFL) instruction, the decision-makers in Ecuadorian public institutions should use comprehensive criteria that integrate different aspects of a textbook including its length and the elements that compose its units. Resumen Este estudio analiza tres libros de texto que utilizaron para enseñar inglés a estudiantes de octavo año en colegios ecuatorianos públicos desde 1993 hasta mediados del año 2019. Mediante el método de análisis de documentos, el propósito de este trabajo es proporcionar una visión descriptiva sobre cómo la estructura de las unidades de los libros de texto junto a su diseño apoyó el aprendizaje de los estudiantes. El número de unidades y sus divisiones, así como los elementos estructurales que componen las unidades de los libros de texto Our World Through English 1, Postcards 1A, y Viewpoints English A1.1 fueron los puntos focales de este trabajo. Se utilizó una lista de verificación para la evaluación de los elementos estructurales. De los tres libros de texto analizados, OWTE demostró tener más contenido del que se podía manejar, considerando el tiempo de clase y la formación lingüística de los estudiantes. Postcards y Viewpoints demostraron contribuir con mejores condiciones para el aprendizaje del inglés en las aulas ecuatorianas. Ambos incluían una cantidad de contenido más manejable. Sin embargo, Viewpoints brindó la mayor cantidad de orientación y oportunidades para que los estudiantes practicaran el idioma de manera significativa. Al seleccionar o desarrollar un libro de texto para la enseñanza del inglés como lengua extranjera en las instituciones públicas ecuatorianas, los responsables de la toma de decisiones deben utilizar criterios abarcadores que integren diferentes aspectos de los libros de texto, incluyendo su extensión y los elementos que componen sus unidades.2022-04-21T20:00:31Z2022-04-21T20:00:31Z2021info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfSoto, Sandy & Espinosa Cevallos, Ligia. (2021). An Analysis of EFL Textbooks in Public Secondary Schools of Ecuador. 45. 2021.http://repositorio.ikiam.edu.ec/jspui/handle/RD_IKIAM/518enPRODUCIÓN CIENTIFICA- ARTÍCULOS CIENTÍFICOS;A-IKIAM-000383info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad Regional Amazónicainstname:Universidad Regional Amazónicainstacron:IKIAM2022-06-04T08:09:01Zoai:repositorio.ikiam.edu.ec:RD_IKIAM/518Institucionalhttps://repositorio.ikiam.edu.ec/Universidad públicahttps://www.ikiam.edu.ec/https://repositorio.ikiam.edu.ec/oaiEcuador...opendoar:02022-06-04T08:09:01falseInstitucionalhttps://repositorio.ikiam.edu.ec/Universidad públicahttps://www.ikiam.edu.ec/https://repositorio.ikiam.edu.ec/oai.Ecuador...opendoar:02022-06-04T08:09:01Repositorio Universidad Regional Amazónica - Universidad Regional Amazónicafalse
spellingShingle An Analysis of EFL Textbooks in Public Secondary Schools of Ecuador
Espinosa Cevallos, Ligia F.
An Analysis
EFL Textbooks
Public Secondary Schools
Ecuador
status_str publishedVersion
title An Analysis of EFL Textbooks in Public Secondary Schools of Ecuador
title_full An Analysis of EFL Textbooks in Public Secondary Schools of Ecuador
title_fullStr An Analysis of EFL Textbooks in Public Secondary Schools of Ecuador
title_full_unstemmed An Analysis of EFL Textbooks in Public Secondary Schools of Ecuador
title_short An Analysis of EFL Textbooks in Public Secondary Schools of Ecuador
title_sort An Analysis of EFL Textbooks in Public Secondary Schools of Ecuador
topic An Analysis
EFL Textbooks
Public Secondary Schools
Ecuador
url http://repositorio.ikiam.edu.ec/jspui/handle/RD_IKIAM/518