Rol de la familia en la inclusión educativa de los estudiantes de Educación General Básica

The present research was conducted on the role of the family in the educational inclusion of students in basic general education, the research used a qualitative and quantitative approach to determine the essential characteristics of the study and its results. It is quantitative because it is based...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Moreno Guano, José Absalón (author)
格式: masterThesis
语言:spa
出版: 2023
主题:
在线阅读:http://repositorio.ulvr.edu.ec/handle/44000/6070
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
_version_ 1838792520183578624
author Moreno Guano, José Absalón
author_facet Moreno Guano, José Absalón
author_role author
collection Repositorio Universidad Laica Vicente Rocafuerte
dc.contributor.none.fl_str_mv Véliz Araujo, Santa Elizabeth
dc.creator.none.fl_str_mv Moreno Guano, José Absalón
dc.date.none.fl_str_mv 2023-02-28T00:22:38Z
2023-02-28T00:22:38Z
2023
dc.format.none.fl_str_mv 141 p.
dc.identifier.none.fl_str_mv Moreno Guano, José Absalón (2023). Rol de la familia en la inclusión educativa de los estudiantes de Educación General Básica. Guayaquil. ULVR. Posgrado / Maestría en Educación Mención Inclusión Educativa y Atención a la Diversidad / Tesis Maestría en Educación Mención Inclusión Educativa y Atención a la Diversidad. 141 p.
ULVR-BG/DI-TM-348/MORr
http://repositorio.ulvr.edu.ec/handle/44000/6070
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.none.fl_str_mv Guayaquil: ULVR, 2023.
dc.rights.none.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad Laica Vicente Rocafuerte
instname:Universidad Laica Vicente Rocafuerte
instacron:ULVR
dc.subject.none.fl_str_mv Rol de la familia
Familia
Educación inclusiva
Estudiante
dc.title.none.fl_str_mv Rol de la familia en la inclusión educativa de los estudiantes de Educación General Básica
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/masterThesis
description The present research was conducted on the role of the family in the educational inclusion of students in basic general education, the research used a qualitative and quantitative approach to determine the essential characteristics of the study and its results. It is quantitative because it is based on statistics related to the surveys directed to students and parents; it is qualitative because it is based on the subjective analysis of the answers, criteria and opinions collected from the interview. A field and descriptive study was carried out since it was developed in the place of the facts, having direct communication with the people involved in this research. The technique used was the survey, interview and observation, with a questionnaire and a classroom observation form as instruments. The population consisted of 38 people: 1 authority, 5 teachers of higher basic education, 16 parents and 16 tenth grade students, parallel "A", with a finite non-probabilistic sampling...............
eu_rights_str_mv openAccess
format masterThesis
id REPULVR_8676dbaad7fd6e22a9e08070242696db
identifier_str_mv Moreno Guano, José Absalón (2023). Rol de la familia en la inclusión educativa de los estudiantes de Educación General Básica. Guayaquil. ULVR. Posgrado / Maestría en Educación Mención Inclusión Educativa y Atención a la Diversidad / Tesis Maestría en Educación Mención Inclusión Educativa y Atención a la Diversidad. 141 p.
ULVR-BG/DI-TM-348/MORr
instacron_str ULVR
institution ULVR
instname_str Universidad Laica Vicente Rocafuerte
language spa
network_acronym_str REPULVR
network_name_str Repositorio Universidad Laica Vicente Rocafuerte
oai_identifier_str oai:localhost:44000/6070
publishDate 2023
publisher.none.fl_str_mv Guayaquil: ULVR, 2023.
reponame_str Repositorio Universidad Laica Vicente Rocafuerte
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Laica Vicente Rocafuerte - Universidad Laica Vicente Rocafuerte
repository_id_str 0
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/
spelling Rol de la familia en la inclusión educativa de los estudiantes de Educación General BásicaMoreno Guano, José AbsalónRol de la familiaFamiliaEducación inclusivaEstudianteThe present research was conducted on the role of the family in the educational inclusion of students in basic general education, the research used a qualitative and quantitative approach to determine the essential characteristics of the study and its results. It is quantitative because it is based on statistics related to the surveys directed to students and parents; it is qualitative because it is based on the subjective analysis of the answers, criteria and opinions collected from the interview. A field and descriptive study was carried out since it was developed in the place of the facts, having direct communication with the people involved in this research. The technique used was the survey, interview and observation, with a questionnaire and a classroom observation form as instruments. The population consisted of 38 people: 1 authority, 5 teachers of higher basic education, 16 parents and 16 tenth grade students, parallel "A", with a finite non-probabilistic sampling...............El trabajo de la investigación se realizó sobre el rol de la familia en la inclusión educativa de los estudiantes de educación general básica, la investigación registró un enfoque cualitativo y cuantitativo para determinar las características esenciales del estudio y sus resultados. Es cuantitativo puesto que se basa en estadísticas relacionadas con las encuestas dirigidas a estudiantes y padres de familia, es cualitativo por que se basa en el análisis subjetivo de las respuestas, y opiniones recogidas de la entrevista. Se realizó un estudio de campo y descriptivo puesto que se desarrolló en el lugar de los hechos, teniendo comunicación directa con las personas implicadas de esta investigación. La técnica que se utilizó fue la encuesta, entrevista y la observación, como instrumento el cuestionario y una ficha de observación áulica. La población estuvo conformada por 38 personas: 1 autoridad, 5 docentes de educación básica superior, 16 padres de familia y 16 estudiantes de décimo año, paralelo “A”, teniendo un muestreo no probabilístico finito.....Guayaquil: ULVR, 2023.Véliz Araujo, Santa Elizabeth2023-02-28T00:22:38Z2023-02-28T00:22:38Z2023info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis141 p.Moreno Guano, José Absalón (2023). Rol de la familia en la inclusión educativa de los estudiantes de Educación General Básica. Guayaquil. ULVR. Posgrado / Maestría en Educación Mención Inclusión Educativa y Atención a la Diversidad / Tesis Maestría en Educación Mención Inclusión Educativa y Atención a la Diversidad. 141 p.ULVR-BG/DI-TM-348/MORrhttp://repositorio.ulvr.edu.ec/handle/44000/6070spahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad Laica Vicente Rocafuerteinstname:Universidad Laica Vicente Rocafuerteinstacron:ULVR2024-06-25T16:35:13Zoai:localhost:44000/6070Institucionalhttp://repositorio.ulvr.edu.ec/Universidad privadahttps://www.ulvr.edu.ec/http://repositorio.ulvr.edu.ec/oai.Ecuador...opendoar:02025-07-20T09:37:11.514118Repositorio Universidad Laica Vicente Rocafuerte - Universidad Laica Vicente Rocafuertetrue
spellingShingle Rol de la familia en la inclusión educativa de los estudiantes de Educación General Básica
Moreno Guano, José Absalón
Rol de la familia
Familia
Educación inclusiva
Estudiante
status_str publishedVersion
title Rol de la familia en la inclusión educativa de los estudiantes de Educación General Básica
title_full Rol de la familia en la inclusión educativa de los estudiantes de Educación General Básica
title_fullStr Rol de la familia en la inclusión educativa de los estudiantes de Educación General Básica
title_full_unstemmed Rol de la familia en la inclusión educativa de los estudiantes de Educación General Básica
title_short Rol de la familia en la inclusión educativa de los estudiantes de Educación General Básica
title_sort Rol de la familia en la inclusión educativa de los estudiantes de Educación General Básica
topic Rol de la familia
Familia
Educación inclusiva
Estudiante
url http://repositorio.ulvr.edu.ec/handle/44000/6070