Educación superior, modalidad hibrida en tiempos de pospandemia: una revisión sistemática (Revisiones Sistemáticas de Literatura)

Currently, novel approaches such as hybrid education represent important tools to ensure the continuity of academic activities within higher education. This systematic review sought to analyze the impact of the COVID-19 pandemic on higher education, and the role of hybrid higher education as an inno...

תיאור מלא

שמור ב:
מידע ביבליוגרפי
מחבר ראשי: Iparraguirre Contreras, Jesús Ronald (author)
מחברים אחרים: Salazar Velásquez, Inmer Alfredo (author), Neidi Fabiola Luis Gómeza, Patricia Jannet Ríos Vera (author)
פורמט: article
שפה:spa
יצא לאור: 2023
נושאים:
גישה מקוונת:http://hdl.handle.net/10644/9522
תגים: הוספת תג
אין תגיות, היה/י הראשונ/ה לתייג את הרשומה!
_version_ 1838744561196728320
author Iparraguirre Contreras, Jesús Ronald
author2 Salazar Velásquez, Inmer Alfredo
Neidi Fabiola Luis Gómeza, Patricia Jannet Ríos Vera
author2_role author
author
author_facet Iparraguirre Contreras, Jesús Ronald
Salazar Velásquez, Inmer Alfredo
Neidi Fabiola Luis Gómeza, Patricia Jannet Ríos Vera
author_role author
collection Repositorio Universidad Andina Simón Bolivar
dc.creator.none.fl_str_mv Iparraguirre Contreras, Jesús Ronald
Salazar Velásquez, Inmer Alfredo
Neidi Fabiola Luis Gómeza, Patricia Jannet Ríos Vera
dc.date.none.fl_str_mv 2023-09-04T20:33:03Z
2023-09-04T20:33:03Z
2023
dc.format.none.fl_str_mv pp. 1-9
application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv Iparraguirre Contreras, Jesús Ronald y otros. "Educación superior, modalidad hibrida en tiempos de pospandemia: una revisión sistemática". Revista andina de educación. 6(2) (mayo-octubre, 2023): 1-9.
2631-2816
http://hdl.handle.net/10644/9522
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.none.fl_str_mv Quito, EC: Universidad Andina Simón Bolívar, Sede Ecuador
dc.relation.none.fl_str_mv Revista andina de educación;Vol. 6, No. 2
dc.rights.none.fl_str_mv Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad Andina Simón Bolivar
instname:Universidad Andina Simón Bolivar
instacron:UASB
dc.subject.none.fl_str_mv ENSEÑANZA SUPERIOR
PANDEMIA COVID-19
POSPANDEMIA
EDUCACIÓN A DISTANCIA
EDUCACIÓN HÍBRIDA
HYBRID EDUCATION
dc.title.none.fl_str_mv Educación superior, modalidad hibrida en tiempos de pospandemia: una revisión sistemática (Revisiones Sistemáticas de Literatura)
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/article
description Currently, novel approaches such as hybrid education represent important tools to ensure the continuity of academic activities within higher education. This systematic review sought to analyze the impact of the COVID-19 pandemic on higher education, and the role of hybrid higher education as an innovative solution for academic activities in times of new normality. To that end, this search focused on gathering recent information regarding papers studying the changes in education brought about by COVID-19, looking forward to a post-pandemic era. The results highlighted the challenge of dealing with the COVID-19 pandemic within the educational field, as well as the evolution that this field has undergone in recent years to the present day. Although hybrid education represents a novel alternative for educational activities within the new normal, it must still undergo its respective improvement process, just as distance education did at the given time.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id UASB_22c95bc990666c7f9b83fbeca19f7da3
identifier_str_mv Iparraguirre Contreras, Jesús Ronald y otros. "Educación superior, modalidad hibrida en tiempos de pospandemia: una revisión sistemática". Revista andina de educación. 6(2) (mayo-octubre, 2023): 1-9.
2631-2816
instacron_str UASB
institution UASB
instname_str Universidad Andina Simón Bolivar
language spa
network_acronym_str UASB
network_name_str Repositorio Universidad Andina Simón Bolivar
oai_identifier_str oai:repositorio.uasb.edu.ec:10644/9522
publishDate 2023
publisher.none.fl_str_mv Quito, EC: Universidad Andina Simón Bolívar, Sede Ecuador
reponame_str Repositorio Universidad Andina Simón Bolivar
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Andina Simón Bolivar - Universidad Andina Simón Bolivar
repository_id_str 1769
rights_invalid_str_mv Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
spelling Educación superior, modalidad hibrida en tiempos de pospandemia: una revisión sistemática (Revisiones Sistemáticas de Literatura)Iparraguirre Contreras, Jesús RonaldSalazar Velásquez, Inmer AlfredoNeidi Fabiola Luis Gómeza, Patricia Jannet Ríos VeraENSEÑANZA SUPERIORPANDEMIA COVID-19POSPANDEMIAEDUCACIÓN A DISTANCIAEDUCACIÓN HÍBRIDAHYBRID EDUCATIONCurrently, novel approaches such as hybrid education represent important tools to ensure the continuity of academic activities within higher education. This systematic review sought to analyze the impact of the COVID-19 pandemic on higher education, and the role of hybrid higher education as an innovative solution for academic activities in times of new normality. To that end, this search focused on gathering recent information regarding papers studying the changes in education brought about by COVID-19, looking forward to a post-pandemic era. The results highlighted the challenge of dealing with the COVID-19 pandemic within the educational field, as well as the evolution that this field has undergone in recent years to the present day. Although hybrid education represents a novel alternative for educational activities within the new normal, it must still undergo its respective improvement process, just as distance education did at the given time.En la actualidad, modalidades novedosas como la enseñanza híbrida representan herramientas importantes para garantizar la continuidad de las actividades académicas dentro de la educación superior. La presente revisión sistemática buscó analizar el impacto de la pandemia por COVID-19 sobre la educación superior, y el rol de la educación híbrida superior como una alternativa de solución para las actividades académicas en tiempos de nueva normalidad. Para ello, esta búsqueda se centró en recopilar información reciente sobre trabajos que estudiaran los cambios generados en el ámbito educativo propiciados por el COVID-19, con miras a una época de pospandemia. Los resultados dejaron en evidencia el reto que supuso lidiar con la pandemia dentro del ámbito educativo, así como la evolución que este campo ha sufrido en los últimos años. Aunque la educación híbrida representa una alternativa novedosa para ejercer las actividades educativas dentro de la nueva normalidad, todavía debe pasar por su respectivo proceso de mejora, del mismo modo en que ocurrió con la educación a distancia en su momento.Quito, EC: Universidad Andina Simón Bolívar, Sede Ecuador2023-09-04T20:33:03Z2023-09-04T20:33:03Z2023info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlepp. 1-9application/pdfIparraguirre Contreras, Jesús Ronald y otros. "Educación superior, modalidad hibrida en tiempos de pospandemia: una revisión sistemática". Revista andina de educación. 6(2) (mayo-octubre, 2023): 1-9.2631-2816http://hdl.handle.net/10644/9522spaRevista andina de educación;Vol. 6, No. 2Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacionalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad Andina Simón Bolivarinstname:Universidad Andina Simón Bolivarinstacron:UASB2023-09-04T20:33:05Zoai:repositorio.uasb.edu.ec:10644/9522Institucionalhttps://repositorio.uasb.edu.ec/Institución privadahttps://www.uasb.edu.ec/https://repositorio.uasb.edu.ec/oai.Ecuador...opendoar:17692023-09-04T20:33:05Repositorio Universidad Andina Simón Bolivar - Universidad Andina Simón Bolivarfalse
spellingShingle Educación superior, modalidad hibrida en tiempos de pospandemia: una revisión sistemática (Revisiones Sistemáticas de Literatura)
Iparraguirre Contreras, Jesús Ronald
ENSEÑANZA SUPERIOR
PANDEMIA COVID-19
POSPANDEMIA
EDUCACIÓN A DISTANCIA
EDUCACIÓN HÍBRIDA
HYBRID EDUCATION
status_str publishedVersion
title Educación superior, modalidad hibrida en tiempos de pospandemia: una revisión sistemática (Revisiones Sistemáticas de Literatura)
title_full Educación superior, modalidad hibrida en tiempos de pospandemia: una revisión sistemática (Revisiones Sistemáticas de Literatura)
title_fullStr Educación superior, modalidad hibrida en tiempos de pospandemia: una revisión sistemática (Revisiones Sistemáticas de Literatura)
title_full_unstemmed Educación superior, modalidad hibrida en tiempos de pospandemia: una revisión sistemática (Revisiones Sistemáticas de Literatura)
title_short Educación superior, modalidad hibrida en tiempos de pospandemia: una revisión sistemática (Revisiones Sistemáticas de Literatura)
title_sort Educación superior, modalidad hibrida en tiempos de pospandemia: una revisión sistemática (Revisiones Sistemáticas de Literatura)
topic ENSEÑANZA SUPERIOR
PANDEMIA COVID-19
POSPANDEMIA
EDUCACIÓN A DISTANCIA
EDUCACIÓN HÍBRIDA
HYBRID EDUCATION
url http://hdl.handle.net/10644/9522