Fantasías primitivas que regresan. Lo siniestro de La mujer desnuda (1950), de Armonía Somers (Crítica)
Understood within the zone of the repressed, sexuality occupies a tense territory between the forbidden and transgression. The representations it adopts are also the product of this tension and generate an imbalance that affects not only the construction of subjectivity but also the society that is...
Uloženo v:
Hlavní autor: | González, Carina (author) |
---|---|
Médium: | article |
Jazyk: | spa |
Vydáno: |
2021
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://hdl.handle.net/10644/8416 |
Tagy: |
![]()
Žádné tagy, Buďte první, kdo vytvoří štítek k tomuto záznamu!
|
Podobné jednotky
-
Primitive Fantasies that Return. The Sinister in La mujer desnuda (1950), by Armonía Somers
Autor: González, Carina
Vydáno: (2021) -
Representación de masculinidades no hegemónicas en la narrativa breve de Juan Carlos Onetti
Autor: Hermann Acosta, Paúl Ernesto
Vydáno: (2017) -
Análisis narratológico de los personajes femeninos en Dejemos hablar al viento, de Juan Carlos Onetti”
Autor: Cisneros Castrillón, María José
Vydáno: (2018) -
Análisis ginocrítico de la novela La vida breve de Juan Carlos Onetti
Autor: Mancheno Nicolalde, Cristina Estefanía
Vydáno: (2013) -
La «destrucción creadora» en dos cuentos de Juan Carlos Onetti (Crítica)
Autor: Valencia Sala, Gladys
Vydáno: (2008)