The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehension

PDF

Zapisane w:
Opis bibliograficzny
1. autor: Cujilan Arias, Richard Josue (author)
Kolejni autorzy: Zambrano Vera, María Yulissa (author)
Format: bachelorThesis
Język:eng
Wydane: 2021
Hasła przedmiotowe:
Dostęp online:http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/58670
Etykiety: Dodaj etykietę
Nie ma etykietki, Dołącz pierwszą etykiete!
_version_ 1839964416444989440
author Cujilan Arias, Richard Josue
author2 Zambrano Vera, María Yulissa
author2_role author
author_facet Cujilan Arias, Richard Josue
Zambrano Vera, María Yulissa
author_role author
collection Repositorio Universidad de Guayaquil
dc.contributor.none.fl_str_mv Espinoza Morales, Juan Pablo
dc.creator.none.fl_str_mv Cujilan Arias, Richard Josue
Zambrano Vera, María Yulissa
dc.date.none.fl_str_mv 2021-10
2022-02-22T19:12:31Z
2022-02-22T19:12:31Z
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv APA
http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/58670
dc.language.none.fl_str_mv eng
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad de Guayaquil
instname:Universidad de Guayaquil
instacron:UG
dc.subject.none.fl_str_mv READING COMPREHENSION
WEB PAGE
INTERACTION
TECHNOLOGY
dc.title.none.fl_str_mv The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehension
Design of a web page to improve reading comprehension for level A1.1
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
description PDF
eu_rights_str_mv openAccess
format bachelorThesis
id UG_03e1c689cc857a8637ce1d617511f285
identifier_str_mv APA
instacron_str UG
institution UG
instname_str Universidad de Guayaquil
language eng
network_acronym_str UG
network_name_str Repositorio Universidad de Guayaquil
oai_identifier_str oai:repositorio.ug.edu.ec:redug/58670
publishDate 2021
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
reponame_str Repositorio Universidad de Guayaquil
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquil
repository_id_str 0
spelling The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehensionDesign of a web page to improve reading comprehension for level A1.1Cujilan Arias, Richard JosueZambrano Vera, María YulissaREADING COMPREHENSIONWEB PAGEINTERACTIONTECHNOLOGYPDFThis research project aims to implement dynamic online activities that help strengthen reading comprehension through didactic material. For this purpose, mixed methodology was used, by which it is analyzed: First, the students' point of view through a survey in which it is mentioned that the application of didactic and technological resources is important when reading in English classes. Second, through an interview, the teacher's opinion regarding the lack of motivation and technological resources in the students was analyzed. Finally, the researchers verified the student's deficiency in this time of COVID-19 pandemic, a factor given by the lack of interactive material in virtual classrooms. This research process allowed the design of a web page with interactive material oriented to improve the reading comprehension of the English language in A1 level studentsEste proyecto de investigación tiene como objetivo implementar actividades dinámicas en línea que ayuden a fortalecer la comprensión lectora a través de material didáctico. Para ello se empleó la metodología mixta por la cual se analiza: Primero el punto de vista de los estudiantes a través de una encuesta en la que se menciona que es importante la aplicación de recursos didácticos y tecnológicos a la hora de leer en clases de inglés. Segundo por medio de una entrevista se analiza la opinión del docente referente a la falta de motivación y de recursos tecnológicos en los estudiantes. Por último, los investigadores comprobaron la deficiencia del alumnado en esta época de pandemia COVID-19, factor dado por carencia de material interactivo en las clases virtuales. Este proceso investigativo permitió diseñar una página web con material interactivo orientada a mejorar la comprensión lectora del idioma inglés en los alumnos del nivel A1Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la EducaciónEspinoza Morales, Juan Pablo2022-02-22T19:12:31Z2022-02-22T19:12:31Z2021-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfAPAhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/58670enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad de Guayaquilinstname:Universidad de Guayaquilinstacron:UG2022-02-23T08:26:28Zoai:repositorio.ug.edu.ec:redug/58670Institucionalhttp://repositorio.ug.edu.ec/Universidad públicahttps://www.ug.edu.ec/..Ecuador...opendoar:02025-08-09T07:11:44.878303Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquiltrue
spellingShingle The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehension
Cujilan Arias, Richard Josue
READING COMPREHENSION
WEB PAGE
INTERACTION
TECHNOLOGY
status_str publishedVersion
title The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehension
title_full The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehension
title_fullStr The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehension
title_full_unstemmed The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehension
title_short The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehension
title_sort The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehension
topic READING COMPREHENSION
WEB PAGE
INTERACTION
TECHNOLOGY
url http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/58670