The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehension
Zapisane w:
1. autor: | |
---|---|
Kolejni autorzy: | |
Format: | bachelorThesis |
Język: | eng |
Wydane: |
2021
|
Hasła przedmiotowe: | |
Dostęp online: | http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/58670 |
Etykiety: |
Dodaj etykietę
Nie ma etykietki, Dołącz pierwszą etykiete!
|
_version_ | 1839964416444989440 |
---|---|
author | Cujilan Arias, Richard Josue |
author2 | Zambrano Vera, María Yulissa |
author2_role | author |
author_facet | Cujilan Arias, Richard Josue Zambrano Vera, María Yulissa |
author_role | author |
collection | Repositorio Universidad de Guayaquil |
dc.contributor.none.fl_str_mv | Espinoza Morales, Juan Pablo |
dc.creator.none.fl_str_mv | Cujilan Arias, Richard Josue Zambrano Vera, María Yulissa |
dc.date.none.fl_str_mv | 2021-10 2022-02-22T19:12:31Z 2022-02-22T19:12:31Z |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | APA http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/58670 |
dc.language.none.fl_str_mv | eng |
dc.publisher.none.fl_str_mv | Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación |
dc.rights.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.none.fl_str_mv | reponame:Repositorio Universidad de Guayaquil instname:Universidad de Guayaquil instacron:UG |
dc.subject.none.fl_str_mv | READING COMPREHENSION WEB PAGE INTERACTION TECHNOLOGY |
dc.title.none.fl_str_mv | The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehension Design of a web page to improve reading comprehension for level A1.1 |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
description | PDF |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | bachelorThesis |
id | UG_03e1c689cc857a8637ce1d617511f285 |
identifier_str_mv | APA |
instacron_str | UG |
institution | UG |
instname_str | Universidad de Guayaquil |
language | eng |
network_acronym_str | UG |
network_name_str | Repositorio Universidad de Guayaquil |
oai_identifier_str | oai:repositorio.ug.edu.ec:redug/58670 |
publishDate | 2021 |
publisher.none.fl_str_mv | Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación |
reponame_str | Repositorio Universidad de Guayaquil |
repository.mail.fl_str_mv | . |
repository.name.fl_str_mv | Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquil |
repository_id_str | 0 |
spelling | The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehensionDesign of a web page to improve reading comprehension for level A1.1Cujilan Arias, Richard JosueZambrano Vera, María YulissaREADING COMPREHENSIONWEB PAGEINTERACTIONTECHNOLOGYPDFThis research project aims to implement dynamic online activities that help strengthen reading comprehension through didactic material. For this purpose, mixed methodology was used, by which it is analyzed: First, the students' point of view through a survey in which it is mentioned that the application of didactic and technological resources is important when reading in English classes. Second, through an interview, the teacher's opinion regarding the lack of motivation and technological resources in the students was analyzed. Finally, the researchers verified the student's deficiency in this time of COVID-19 pandemic, a factor given by the lack of interactive material in virtual classrooms. This research process allowed the design of a web page with interactive material oriented to improve the reading comprehension of the English language in A1 level studentsEste proyecto de investigación tiene como objetivo implementar actividades dinámicas en línea que ayuden a fortalecer la comprensión lectora a través de material didáctico. Para ello se empleó la metodología mixta por la cual se analiza: Primero el punto de vista de los estudiantes a través de una encuesta en la que se menciona que es importante la aplicación de recursos didácticos y tecnológicos a la hora de leer en clases de inglés. Segundo por medio de una entrevista se analiza la opinión del docente referente a la falta de motivación y de recursos tecnológicos en los estudiantes. Por último, los investigadores comprobaron la deficiencia del alumnado en esta época de pandemia COVID-19, factor dado por carencia de material interactivo en las clases virtuales. Este proceso investigativo permitió diseñar una página web con material interactivo orientada a mejorar la comprensión lectora del idioma inglés en los alumnos del nivel A1Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la EducaciónEspinoza Morales, Juan Pablo2022-02-22T19:12:31Z2022-02-22T19:12:31Z2021-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfAPAhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/58670enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad de Guayaquilinstname:Universidad de Guayaquilinstacron:UG2022-02-23T08:26:28Zoai:repositorio.ug.edu.ec:redug/58670Institucionalhttp://repositorio.ug.edu.ec/Universidad públicahttps://www.ug.edu.ec/..Ecuador...opendoar:02025-08-09T07:11:44.878303Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquiltrue |
spellingShingle | The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehension Cujilan Arias, Richard Josue READING COMPREHENSION WEB PAGE INTERACTION TECHNOLOGY |
status_str | publishedVersion |
title | The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehension |
title_full | The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehension |
title_fullStr | The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehension |
title_full_unstemmed | The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehension |
title_short | The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehension |
title_sort | The implementation of dynamic online activities to improve reading comprehension |
topic | READING COMPREHENSION WEB PAGE INTERACTION TECHNOLOGY |
url | http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/58670 |