Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english language
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | eng |
Publicado em: |
2017
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: | http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/25254 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
_version_ | 1839964503616258048 |
---|---|
author | Díaz Ormaza, Marcia |
author_facet | Díaz Ormaza, Marcia |
author_role | author |
collection | Repositorio Universidad de Guayaquil |
dc.contributor.none.fl_str_mv | López López, Jacqueline |
dc.creator.none.fl_str_mv | Díaz Ormaza, Marcia |
dc.date.none.fl_str_mv | 2017 2018-02-01T20:46:26Z 2018-02-01T20:46:26Z |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/25254 |
dc.language.none.fl_str_mv | eng |
dc.publisher.none.fl_str_mv | Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación. |
dc.rights.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.none.fl_str_mv | reponame:Repositorio Universidad de Guayaquil instname:Universidad de Guayaquil instacron:UG |
dc.subject.none.fl_str_mv | PLAYFUL READING STRATEGY LEARNING |
dc.title.none.fl_str_mv | Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english language Didactic guide with ludic strategies to develop the reading skill. |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
description | PDF |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | bachelorThesis |
id | UG_18fe57f300a8ccc5bbfa9a741d35423a |
instacron_str | UG |
institution | UG |
instname_str | Universidad de Guayaquil |
language | eng |
network_acronym_str | UG |
network_name_str | Repositorio Universidad de Guayaquil |
oai_identifier_str | oai:repositorio.ug.edu.ec:redug/25254 |
publishDate | 2017 |
publisher.none.fl_str_mv | Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación. |
reponame_str | Repositorio Universidad de Guayaquil |
repository.mail.fl_str_mv | . |
repository.name.fl_str_mv | Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquil |
repository_id_str | 0 |
spelling | Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english languageDidactic guide with ludic strategies to develop the reading skill.Díaz Ormaza, MarciaPLAYFULREADINGSTRATEGYLEARNINGPDFIn the education, the game passes to be an instrument to enable the provision of children and adolescents to the learning of the English language, this playful method is considered of great importance, in the education, communication and the social aspect; well-structured leisure activities develop much faster knowledge on children and young people who are receiving English language classes. The activities leisure deal of consolidate a learning significant being this a guide for the development independent of each student. The study about the playful strategies (recreational) does recognize a meaningful, productive development to reach a better understanding of the language. This method consists of a descriptive research on the influence of recreational activities in the learning of the English language, is relevant to analyze and innovate strategies to develop the skill of reading specifically. Have as conclusion that by means of the practice of strategies recreational and using with these activities some resources of motivation can change, to obtain a greater interest of the student, obtaining best understanding of what read or studies of the language English of a way understandable, interacting in groups, favoring the socialization, reading, proactivity, understanding, development linguistic between students, expanding skills that facilitate them lessons daily. As a recommendation can be expressed with the intervention in a simple way, leisure or recreational activities create favorable attitudes in students creating a funny environment within classes and improves its performanceEn la educación, el juego pasa a ser un instrumento para activar la disposición de los niños y adolescentes al aprendizaje del idioma inglés, este método lúdico se considera de gran importancia, en la educación, en la comunicación y en el aspecto social; las actividades lúdicas bien estructuradas desarrollan conocimientos mucho más rápidos en niños y jóvenes que están recibiendo clases del idioma inglés. Las actividades lúdicas tratan de consolidar un aprendizaje significativo siendo éste una guía para el desarrollo independiente de cada estudiante. El estudio acerca de las estrategias lúdicas (recreativas) hace reconocer un desarrollo significativo, productivo, para llegar a un mejor conocimiento del idioma; este método consiste en una investigación descriptiva sobre la influencia de actividades lúdicas en el aprendizaje de la lengua inglesa, es relevante analizar e innovar estrategias para desarrollar la habilidad de la lectura específicamente. Tenemos como conclusión que por medio de la práctica de estrategias lúdicas y utilizando con éstas actividades algunos recursos de motivación pueden cambiar, para obtener un mayor interés del estudiante, obteniendo mejor comprensión de lo que lee o estudia del idioma inglés de una manera comprensible, interactuando en grupos, favoreciendo la socialización, lectura, proactividad, entendimiento, desarrollo linguístico entre estudiantes, ampliando destrezas que facilitan las lecciones diarias. Como recomendación se puede expresar que con la intervención de una manera simple,las actividades lúdicas o recreativas, crean actitudes favorables en los estudiantes creando un ambiente propicio dentro de clases y mejora su rendimiento.Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación.López López, Jacqueline2018-02-01T20:46:26Z2018-02-01T20:46:26Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/25254enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad de Guayaquilinstname:Universidad de Guayaquilinstacron:UG2024-07-24T14:27:15Zoai:repositorio.ug.edu.ec:redug/25254Institucionalhttp://repositorio.ug.edu.ec/Universidad públicahttps://www.ug.edu.ec/..Ecuador...opendoar:02025-08-09T07:15:16.390998Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquiltrue |
spellingShingle | Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english language Díaz Ormaza, Marcia PLAYFUL READING STRATEGY LEARNING |
status_str | publishedVersion |
title | Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english language |
title_full | Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english language |
title_fullStr | Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english language |
title_full_unstemmed | Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english language |
title_short | Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english language |
title_sort | Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english language |
topic | PLAYFUL READING STRATEGY LEARNING |
url | http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/25254 |