Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english language

PDF

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Autor principal: Díaz Ormaza, Marcia (author)
Formato: bachelorThesis
Idioma:eng
Publicado em: 2017
Assuntos:
Acesso em linha:http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/25254
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
_version_ 1839964503616258048
author Díaz Ormaza, Marcia
author_facet Díaz Ormaza, Marcia
author_role author
collection Repositorio Universidad de Guayaquil
dc.contributor.none.fl_str_mv López López, Jacqueline
dc.creator.none.fl_str_mv Díaz Ormaza, Marcia
dc.date.none.fl_str_mv 2017
2018-02-01T20:46:26Z
2018-02-01T20:46:26Z
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/25254
dc.language.none.fl_str_mv eng
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación.
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad de Guayaquil
instname:Universidad de Guayaquil
instacron:UG
dc.subject.none.fl_str_mv PLAYFUL
READING
STRATEGY
LEARNING
dc.title.none.fl_str_mv Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english language
Didactic guide with ludic strategies to develop the reading skill.
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
description PDF
eu_rights_str_mv openAccess
format bachelorThesis
id UG_18fe57f300a8ccc5bbfa9a741d35423a
instacron_str UG
institution UG
instname_str Universidad de Guayaquil
language eng
network_acronym_str UG
network_name_str Repositorio Universidad de Guayaquil
oai_identifier_str oai:repositorio.ug.edu.ec:redug/25254
publishDate 2017
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación.
reponame_str Repositorio Universidad de Guayaquil
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquil
repository_id_str 0
spelling Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english languageDidactic guide with ludic strategies to develop the reading skill.Díaz Ormaza, MarciaPLAYFULREADINGSTRATEGYLEARNINGPDFIn the education, the game passes to be an instrument to enable the provision of children and adolescents to the learning of the English language, this playful method is considered of great importance, in the education, communication and the social aspect; well-structured leisure activities develop much faster knowledge on children and young people who are receiving English language classes. The activities leisure deal of consolidate a learning significant being this a guide for the development independent of each student. The study about the playful strategies (recreational) does recognize a meaningful, productive development to reach a better understanding of the language. This method consists of a descriptive research on the influence of recreational activities in the learning of the English language, is relevant to analyze and innovate strategies to develop the skill of reading specifically. Have as conclusion that by means of the practice of strategies recreational and using with these activities some resources of motivation can change, to obtain a greater interest of the student, obtaining best understanding of what read or studies of the language English of a way understandable, interacting in groups, favoring the socialization, reading, proactivity, understanding, development linguistic between students, expanding skills that facilitate them lessons daily. As a recommendation can be expressed with the intervention in a simple way, leisure or recreational activities create favorable attitudes in students creating a funny environment within classes and improves its performanceEn la educación, el juego pasa a ser un instrumento para activar la disposición de los niños y adolescentes al aprendizaje del idioma inglés, este método lúdico se considera de gran importancia, en la educación, en la comunicación y en el aspecto social; las actividades lúdicas bien estructuradas desarrollan conocimientos mucho más rápidos en niños y jóvenes que están recibiendo clases del idioma inglés. Las actividades lúdicas tratan de consolidar un aprendizaje significativo siendo éste una guía para el desarrollo independiente de cada estudiante. El estudio acerca de las estrategias lúdicas (recreativas) hace reconocer un desarrollo significativo, productivo, para llegar a un mejor conocimiento del idioma; este método consiste en una investigación descriptiva sobre la influencia de actividades lúdicas en el aprendizaje de la lengua inglesa, es relevante analizar e innovar estrategias para desarrollar la habilidad de la lectura específicamente. Tenemos como conclusión que por medio de la práctica de estrategias lúdicas y utilizando con éstas actividades algunos recursos de motivación pueden cambiar, para obtener un mayor interés del estudiante, obteniendo mejor comprensión de lo que lee o estudia del idioma inglés de una manera comprensible, interactuando en grupos, favoreciendo la socialización, lectura, proactividad, entendimiento, desarrollo linguístico entre estudiantes, ampliando destrezas que facilitan las lecciones diarias. Como recomendación se puede expresar que con la intervención de una manera simple,las actividades lúdicas o recreativas, crean actitudes favorables en los estudiantes creando un ambiente propicio dentro de clases y mejora su rendimiento.Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación.López López, Jacqueline2018-02-01T20:46:26Z2018-02-01T20:46:26Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/25254enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad de Guayaquilinstname:Universidad de Guayaquilinstacron:UG2024-07-24T14:27:15Zoai:repositorio.ug.edu.ec:redug/25254Institucionalhttp://repositorio.ug.edu.ec/Universidad públicahttps://www.ug.edu.ec/..Ecuador...opendoar:02025-08-09T07:15:16.390998Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquiltrue
spellingShingle Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english language
Díaz Ormaza, Marcia
PLAYFUL
READING
STRATEGY
LEARNING
status_str publishedVersion
title Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english language
title_full Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english language
title_fullStr Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english language
title_full_unstemmed Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english language
title_short Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english language
title_sort Influence of the ludic strategies in the development of the reading skill in the english language
topic PLAYFUL
READING
STRATEGY
LEARNING
url http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/25254