The influence of the motivation in the development of the english speaking skill

PDF

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Autor principal: Fuentes García, Elizabeth Mishell (author)
Formato: bachelorThesis
Idioma:eng
Publicado em: 2017
Assuntos:
Acesso em linha:http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/31582
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
_version_ 1839327781815582720
author Fuentes García, Elizabeth Mishell
author_facet Fuentes García, Elizabeth Mishell
author_role author
collection Repositorio Universidad de Guayaquil
dc.contributor.none.fl_str_mv Zambrano García, Ana María
dc.creator.none.fl_str_mv Fuentes García, Elizabeth Mishell
dc.date.none.fl_str_mv 2017
2018-07-27T00:19:35Z
2018-07-27T00:19:35Z
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/31582
dc.language.none.fl_str_mv eng
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad de Guayaquil
instname:Universidad de Guayaquil
instacron:UG
dc.subject.none.fl_str_mv STRATEGY
MOTIVATION
dc.title.none.fl_str_mv The influence of the motivation in the development of the english speaking skill
To elaborate a manual of motivational strategies for the improvement of english speaking skill.
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
description PDF
eu_rights_str_mv openAccess
format bachelorThesis
id UG_3b443fc78c2f2ccbf4da4ad7b9c49b46
instacron_str UG
institution UG
instname_str Universidad de Guayaquil
language eng
network_acronym_str UG
network_name_str Repositorio Universidad de Guayaquil
oai_identifier_str oai:repositorio.ug.edu.ec:redug/31582
publishDate 2017
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
reponame_str Repositorio Universidad de Guayaquil
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquil
repository_id_str 0
spelling The influence of the motivation in the development of the english speaking skillTo elaborate a manual of motivational strategies for the improvement of english speaking skill.Fuentes García, Elizabeth MishellSTRATEGYMOTIVATIONPDFThis research considers the influence of the motivation to improve oral expression in thirty-four students of the third general year basic of public high school "Rita Lecumberri", academic year 2016 - 2017, which presented shortcomings in the oral expression, not allowing that said Students can reach a level according to the degree in which they are nor have an efficient basic communication. In the theoretical framework, information was collected on the two variables: motivation and oral expression, based on relevant information in several areas of scientific study such as: Psychology, Linguistics, pedagogy, etc. Information was collected through instruments such as the interview and the survey, which requested the participation of the students and the teacher of the school mentioned above, while a thorough bibliographical research was carried out in which it was sought to spread the knowledge to a deeper level. This study is descriptive, explanatory and propositional. Data were collected during 2016 with a population and sample of thirty-four students and a professor of the National School "Rita Lecumberry". The applied techniques were interview to the teacher of English, surveys to the students. This study is of relevant nature because, although with minimal expenses, it allows to highlight the solution to this problem, highlighting the motivation of vital importance within the oral expression. The beneficiaries of this project are the teacher and the studentEsta investigación considera la influencia de la motivación para mejorar la expresión oral en treinta y cuatro estudiantes del tercer año general básico de la escuela secundaria pública "Rita Lecumberri", año académico 2016 - 2017, que presentó deficiencias en la expresión oral, no permitiendo que dicho Los estudiantes puedan alcanzar un nivel de acuerdo con el grado académico en el que están, ni tener una comunicación básica eficiente. En el marco teórico, se recolectó información sobre las dos variables: motivación y expresión oral, a partir de información relevante en diversas áreas de estudio científico como: psicología, lingüística, pedagogía, etc. Se recolectó información a través de instrumentos como la entrevista y la encuesta, que solicitó la participación de los estudiantes y el docente de la escuela mencionada anteriormente, mientras se realizaba una minuciosa investigación bibliográfica en la que se buscaba difundir el conocimiento a un nivel más profundo. Este estudio es descriptivo, explicativo y proposicional. Los datos fueron recolectados durante 2016 con una población y una muestra de treinta y cuatro estudiantes y un profesor de la Escuela Nacional "Rita Lecumberri". Las técnicas aplicadas fueron entrevistas al profesor de inglés, encuestas a los estudiantes. Este estudio es de naturaleza relevante porque, aunque con gastos mínimos, permite resaltar la solución a este problema, destacando la motivación de vital importancia dentro de la expresión oral. Los beneficiarios de este proyecto son el maestro y el alumno.Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la EducaciónZambrano García, Ana María2018-07-27T00:19:35Z2018-07-27T00:19:35Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/31582enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad de Guayaquilinstname:Universidad de Guayaquilinstacron:UG2018-07-27T08:11:29Zoai:repositorio.ug.edu.ec:redug/31582Institucionalhttp://repositorio.ug.edu.ec/Universidad públicahttps://www.ug.edu.ec/..Ecuador...opendoar:02025-08-02T06:49:17.049355Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquiltrue
spellingShingle The influence of the motivation in the development of the english speaking skill
Fuentes García, Elizabeth Mishell
STRATEGY
MOTIVATION
status_str publishedVersion
title The influence of the motivation in the development of the english speaking skill
title_full The influence of the motivation in the development of the english speaking skill
title_fullStr The influence of the motivation in the development of the english speaking skill
title_full_unstemmed The influence of the motivation in the development of the english speaking skill
title_short The influence of the motivation in the development of the english speaking skill
title_sort The influence of the motivation in the development of the english speaking skill
topic STRATEGY
MOTIVATION
url http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/31582