Influence of working in pairs for the improvement of the speaking ability
Enregistré dans:
Auteur principal: | |
---|---|
Autres auteurs: | |
Format: | bachelorThesis |
Langue: | eng |
Publié: |
2017
|
Sujets: | |
Accès en ligne: | http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/61869 |
Tags: |
Ajouter un tag
Pas de tags, Soyez le premier à ajouter un tag!
|
_version_ | 1839964726951411712 |
---|---|
author | Blanco Piguave, Jaime Adolfo |
author2 | Beltrán Lucas, Silvana María |
author2_role | author |
author_facet | Blanco Piguave, Jaime Adolfo Beltrán Lucas, Silvana María |
author_role | author |
collection | Repositorio Universidad de Guayaquil |
dc.contributor.none.fl_str_mv | Donoso, Galo |
dc.creator.none.fl_str_mv | Blanco Piguave, Jaime Adolfo Beltrán Lucas, Silvana María |
dc.date.none.fl_str_mv | 2017-02 2022-07-19T15:08:33Z 2022-07-19T15:08:33Z |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/61869 |
dc.language.none.fl_str_mv | eng |
dc.publisher.none.fl_str_mv | Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación |
dc.rights.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.none.fl_str_mv | reponame:Repositorio Universidad de Guayaquil instname:Universidad de Guayaquil instacron:UG |
dc.subject.none.fl_str_mv | KNOWLEDGE COMPETENCE RETENTION DEVELOPING |
dc.title.none.fl_str_mv | Influence of working in pairs for the improvement of the speaking ability Design a didactic booklet with interesting and short dialogues. |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
description | PDF |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | bachelorThesis |
id | UG_4f3f90d454b39fbb406e231a3f1e3634 |
instacron_str | UG |
institution | UG |
instname_str | Universidad de Guayaquil |
language | eng |
network_acronym_str | UG |
network_name_str | Repositorio Universidad de Guayaquil |
oai_identifier_str | oai:repositorio.ug.edu.ec:redug/61869 |
publishDate | 2017 |
publisher.none.fl_str_mv | Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación |
reponame_str | Repositorio Universidad de Guayaquil |
repository.mail.fl_str_mv | . |
repository.name.fl_str_mv | Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquil |
repository_id_str | 0 |
spelling | Influence of working in pairs for the improvement of the speaking abilityDesign a didactic booklet with interesting and short dialogues.Blanco Piguave, Jaime AdolfoBeltrán Lucas, Silvana MaríaKNOWLEDGECOMPETENCERETENTIONDEVELOPINGPDFTo have a didactic class, the teacher must be a didactic person too. It is a combination that is as complex as the sky, moon and stars and as simple as bread and water. As sympathetic as the previous statement can be, didactic activities can be the same way. They give us the opportunity to expand knowledge and bend it any way possible, giving understanding and significant meaning when didactic activities are applied in the classroom. Didactic classes can be the life of the classroomm if they are done properly and can stay in a students‘ mind all life. That is why this type of activities can be involved with speaking activities too. They are like a recording device that can help students achieve vocabulary retention, meaning, inference and many other competences involved. This must be also helpful due to the vast activities that can also be found in books, on line, and in the average classroom in countries of industrial category, making them interesting to also be shared with the students in developing countries like Ecuador. This job reaffirms the importance of improvement of the speaking ability in the English language with the students that, due to the absence of motivation and the little preparation of teachers, imply the low academic achievement; therefore, the importance of designing the appropriate teaching material in which students can improve the speaking skill with the 7th grade students at Zoila Rosa Garcia Public school.Para tener una clase didáctica, el docente debe ser también una persona didáctica. Es una combinación tan compleja como el cielo, la luna y las estrellas y tan simple como el pan y el agua. Por más comprensiva que pueda ser la afirmación anterior, las actividades didácticas pueden ser de la misma manera. Nos dan la oportunidad de ampliar el conocimiento y doblarlo en la medida de lo posible, otorgando comprensión y sentido significativo cuando se aplican actividades didácticas en el aula. Las clases didácticas pueden ser la vida del salón de clases si se realizan correctamente y pueden permanecer en la mente de los estudiantes toda la vida. Es por eso que este tipo de actividades también pueden estar involucradas con actividades de habla. Son como un dispositivo de grabación que puede ayudar a los estudiantes a lograr la retención de vocabulario, el significado, la inferencia y muchas otras competencias involucradas. Esto también debe ser de ayuda debido a la gran cantidad de actividades que también se pueden encontrar en los libros, en línea y en el aula promedio en países de categoría industrial, lo que las hace interesantes para ser compartidas también con los estudiantes de países en vías de desarrollo como Ecuador. Este trabajo reafirma la importancia del mejoramiento de la habilidad oral en el idioma inglés con los estudiantes que, por la falta de motivación y la poca preparación de los docentes, implican el bajo rendimiento académico; por lo tanto, la importancia de diseñar el material didáctico adecuado en el que los estudiantes puedan mejorar la habilidad de hablar con los estudiantes de 7mo grado de la escuela pública Zoila Rosa García.Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la EducaciónDonoso, Galo2022-07-19T15:08:33Z2022-07-19T15:08:33Z2017-02info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/61869enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad de Guayaquilinstname:Universidad de Guayaquilinstacron:UG2022-07-20T08:47:34Zoai:repositorio.ug.edu.ec:redug/61869Institucionalhttp://repositorio.ug.edu.ec/Universidad públicahttps://www.ug.edu.ec/..Ecuador...opendoar:02025-08-09T07:23:38.652894Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquiltrue |
spellingShingle | Influence of working in pairs for the improvement of the speaking ability Blanco Piguave, Jaime Adolfo KNOWLEDGE COMPETENCE RETENTION DEVELOPING |
status_str | publishedVersion |
title | Influence of working in pairs for the improvement of the speaking ability |
title_full | Influence of working in pairs for the improvement of the speaking ability |
title_fullStr | Influence of working in pairs for the improvement of the speaking ability |
title_full_unstemmed | Influence of working in pairs for the improvement of the speaking ability |
title_short | Influence of working in pairs for the improvement of the speaking ability |
title_sort | Influence of working in pairs for the improvement of the speaking ability |
topic | KNOWLEDGE COMPETENCE RETENTION DEVELOPING |
url | http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/61869 |