Influence of working in pairs for the improvement of the speaking ability

PDF

Enregistré dans:
Détails bibliographiques
Auteur principal: Blanco Piguave, Jaime Adolfo (author)
Autres auteurs: Beltrán Lucas, Silvana María (author)
Format: bachelorThesis
Langue:eng
Publié: 2017
Sujets:
Accès en ligne:http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/61869
Tags: Ajouter un tag
Pas de tags, Soyez le premier à ajouter un tag!
_version_ 1839964726951411712
author Blanco Piguave, Jaime Adolfo
author2 Beltrán Lucas, Silvana María
author2_role author
author_facet Blanco Piguave, Jaime Adolfo
Beltrán Lucas, Silvana María
author_role author
collection Repositorio Universidad de Guayaquil
dc.contributor.none.fl_str_mv Donoso, Galo
dc.creator.none.fl_str_mv Blanco Piguave, Jaime Adolfo
Beltrán Lucas, Silvana María
dc.date.none.fl_str_mv 2017-02
2022-07-19T15:08:33Z
2022-07-19T15:08:33Z
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/61869
dc.language.none.fl_str_mv eng
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad de Guayaquil
instname:Universidad de Guayaquil
instacron:UG
dc.subject.none.fl_str_mv KNOWLEDGE
COMPETENCE
RETENTION
DEVELOPING
dc.title.none.fl_str_mv Influence of working in pairs for the improvement of the speaking ability
Design a didactic booklet with interesting and short dialogues.
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
description PDF
eu_rights_str_mv openAccess
format bachelorThesis
id UG_4f3f90d454b39fbb406e231a3f1e3634
instacron_str UG
institution UG
instname_str Universidad de Guayaquil
language eng
network_acronym_str UG
network_name_str Repositorio Universidad de Guayaquil
oai_identifier_str oai:repositorio.ug.edu.ec:redug/61869
publishDate 2017
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
reponame_str Repositorio Universidad de Guayaquil
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquil
repository_id_str 0
spelling Influence of working in pairs for the improvement of the speaking abilityDesign a didactic booklet with interesting and short dialogues.Blanco Piguave, Jaime AdolfoBeltrán Lucas, Silvana MaríaKNOWLEDGECOMPETENCERETENTIONDEVELOPINGPDFTo have a didactic class, the teacher must be a didactic person too. It is a combination that is as complex as the sky, moon and stars and as simple as bread and water. As sympathetic as the previous statement can be, didactic activities can be the same way. They give us the opportunity to expand knowledge and bend it any way possible, giving understanding and significant meaning when didactic activities are applied in the classroom. Didactic classes can be the life of the classroomm if they are done properly and can stay in a students‘ mind all life. That is why this type of activities can be involved with speaking activities too. They are like a recording device that can help students achieve vocabulary retention, meaning, inference and many other competences involved. This must be also helpful due to the vast activities that can also be found in books, on line, and in the average classroom in countries of industrial category, making them interesting to also be shared with the students in developing countries like Ecuador. This job reaffirms the importance of improvement of the speaking ability in the English language with the students that, due to the absence of motivation and the little preparation of teachers, imply the low academic achievement; therefore, the importance of designing the appropriate teaching material in which students can improve the speaking skill with the 7th grade students at Zoila Rosa Garcia Public school.Para tener una clase didáctica, el docente debe ser también una persona didáctica. Es una combinación tan compleja como el cielo, la luna y las estrellas y tan simple como el pan y el agua. Por más comprensiva que pueda ser la afirmación anterior, las actividades didácticas pueden ser de la misma manera. Nos dan la oportunidad de ampliar el conocimiento y doblarlo en la medida de lo posible, otorgando comprensión y sentido significativo cuando se aplican actividades didácticas en el aula. Las clases didácticas pueden ser la vida del salón de clases si se realizan correctamente y pueden permanecer en la mente de los estudiantes toda la vida. Es por eso que este tipo de actividades también pueden estar involucradas con actividades de habla. Son como un dispositivo de grabación que puede ayudar a los estudiantes a lograr la retención de vocabulario, el significado, la inferencia y muchas otras competencias involucradas. Esto también debe ser de ayuda debido a la gran cantidad de actividades que también se pueden encontrar en los libros, en línea y en el aula promedio en países de categoría industrial, lo que las hace interesantes para ser compartidas también con los estudiantes de países en vías de desarrollo como Ecuador. Este trabajo reafirma la importancia del mejoramiento de la habilidad oral en el idioma inglés con los estudiantes que, por la falta de motivación y la poca preparación de los docentes, implican el bajo rendimiento académico; por lo tanto, la importancia de diseñar el material didáctico adecuado en el que los estudiantes puedan mejorar la habilidad de hablar con los estudiantes de 7mo grado de la escuela pública Zoila Rosa García.Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la EducaciónDonoso, Galo2022-07-19T15:08:33Z2022-07-19T15:08:33Z2017-02info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/61869enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad de Guayaquilinstname:Universidad de Guayaquilinstacron:UG2022-07-20T08:47:34Zoai:repositorio.ug.edu.ec:redug/61869Institucionalhttp://repositorio.ug.edu.ec/Universidad públicahttps://www.ug.edu.ec/..Ecuador...opendoar:02025-08-09T07:23:38.652894Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquiltrue
spellingShingle Influence of working in pairs for the improvement of the speaking ability
Blanco Piguave, Jaime Adolfo
KNOWLEDGE
COMPETENCE
RETENTION
DEVELOPING
status_str publishedVersion
title Influence of working in pairs for the improvement of the speaking ability
title_full Influence of working in pairs for the improvement of the speaking ability
title_fullStr Influence of working in pairs for the improvement of the speaking ability
title_full_unstemmed Influence of working in pairs for the improvement of the speaking ability
title_short Influence of working in pairs for the improvement of the speaking ability
title_sort Influence of working in pairs for the improvement of the speaking ability
topic KNOWLEDGE
COMPETENCE
RETENTION
DEVELOPING
url http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/61869