Influence of motivation in the development of reading comprehension skill

PDF

Wedi'i Gadw mewn:
Manylion Llyfryddiaeth
Prif Awdur: Suárez Guale, Celeste Carla (author)
Awduron Eraill: Chóez Terrero, Edith Aracely (author)
Fformat: bachelorThesis
Iaith:eng
Cyhoeddwyd: 2017
Pynciau:
Mynediad Ar-lein:http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/31704
Tagiau: Ychwanegu Tag
Dim Tagiau, Byddwch y cyntaf i dagio'r cofnod hwn!
_version_ 1839964551266697216
author Suárez Guale, Celeste Carla
author2 Chóez Terrero, Edith Aracely
author2_role author
author_facet Suárez Guale, Celeste Carla
Chóez Terrero, Edith Aracely
author_role author
collection Repositorio Universidad de Guayaquil
dc.contributor.none.fl_str_mv Marriott Toledo, Heidi
dc.creator.none.fl_str_mv Suárez Guale, Celeste Carla
Chóez Terrero, Edith Aracely
dc.date.none.fl_str_mv 2017
2018-08-06T19:14:10Z
2018-08-06T19:14:10Z
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/31704
dc.language.none.fl_str_mv eng
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad de Guayaquil
instname:Universidad de Guayaquil
instacron:UG
dc.subject.none.fl_str_mv READING MOTIVATION
READING COMPREHENSION SKILL
MOTIVATION
dc.title.none.fl_str_mv Influence of motivation in the development of reading comprehension skill
Design of a didactic guide of ludic reading activities
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
description PDF
eu_rights_str_mv openAccess
format bachelorThesis
id UG_5e2b95a3fa218fa09a444e95880ffa24
instacron_str UG
institution UG
instname_str Universidad de Guayaquil
language eng
network_acronym_str UG
network_name_str Repositorio Universidad de Guayaquil
oai_identifier_str oai:repositorio.ug.edu.ec:redug/31704
publishDate 2017
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
reponame_str Repositorio Universidad de Guayaquil
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquil
repository_id_str 0
spelling Influence of motivation in the development of reading comprehension skillDesign of a didactic guide of ludic reading activitiesSuárez Guale, Celeste CarlaChóez Terrero, Edith AracelyREADING MOTIVATIONREADING COMPREHENSION SKILLMOTIVATIONPDFThe present research about the influence of motivation in the development of reading comprehensions skills is not only aimed at analyzing how motivation influences the students’ reading comprehension skills development, but it also means to assist teachers in the use of new motivational ways to encourage students to read by implementing ludic, and motivational reading activities. For the aforementioned reasons, this project work has collected relevant literature, and carried out a classroom observation, an interview addressed to the teacher, and a survey aimed at students to get to know their real reading difficulties to identify how they can be overcome. The results obtained from the application of the investigation instruments pointed out that there are some components that can be used by teachers to promote the students’ reading skills such as: the importance of taking into account reading metacognitive strategies, the motivation cycle and the entire reading process. Eventually, the findings also indicated that the students respond better at reading when ludic exercises are introduced, which shows that there is in fact a great possibility of improvement of students’ reading comprehension skills through the application of this proposal, which is the design of a didactic guide of ludic reading activities due to the fact that studentsLa presente investigación basada en la influencia de la motivación en el desarrollo de las habilidades lectoras no solo está enfocada en analizar como la motivación influye en el desarrollo de las capacidades lectoras del estudiante sino también en ayudar a los maestros a buscar nuevos métodos motivaciones que inspiren al estudiante a leer. Por todas las razones mencionadas anteriormente y con el propósito de conocer aún más cuales son las posibles dificultades lectoras que presentan los estudiantes a la hora de leer, este proyecto ha proporcionado información relevante sobre las variables, llevo a cabo la aplicación de instrumentos de investigación tales como: la aplicación de una entrevista dirigida al maestro, una observación de la clase, y una entrevista dirigida a los estudiantes. Los resultados obtenidos de la aplicación de dichos instrumentos señalaron que existen ciertos componentes que pueden ser usados por el maestro para promover las habilidades lectoras del estudiante tales como: la importancia del uso de las estragáis lectoras meta cognitivas, el ciclo de la motivación y el proceso de la lectura. Finalmente, los hallazgos también indicaron que los estudiantes presentan un gran avance y mejoría en sus habilidades lectoras cuando son expuestos a ejercicios lúdicos de lectura, lo que indica que con la aplicación de la presente propuesta, los estudiantes tienen una verdadera posibilidad de mejorar y pulir exitosamente sus habilidades de compresión lectoraUniversidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la EducaciónMarriott Toledo, Heidi2018-08-06T19:14:10Z2018-08-06T19:14:10Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/31704enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad de Guayaquilinstname:Universidad de Guayaquilinstacron:UG2018-08-07T08:10:26Zoai:repositorio.ug.edu.ec:redug/31704Institucionalhttp://repositorio.ug.edu.ec/Universidad públicahttps://www.ug.edu.ec/..Ecuador...opendoar:02025-08-09T07:17:07.996077Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquiltrue
spellingShingle Influence of motivation in the development of reading comprehension skill
Suárez Guale, Celeste Carla
READING MOTIVATION
READING COMPREHENSION SKILL
MOTIVATION
status_str publishedVersion
title Influence of motivation in the development of reading comprehension skill
title_full Influence of motivation in the development of reading comprehension skill
title_fullStr Influence of motivation in the development of reading comprehension skill
title_full_unstemmed Influence of motivation in the development of reading comprehension skill
title_short Influence of motivation in the development of reading comprehension skill
title_sort Influence of motivation in the development of reading comprehension skill
topic READING MOTIVATION
READING COMPREHENSION SKILL
MOTIVATION
url http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/31704