The influence of A2.1 level vocabulary for the development of speaking skills

PDF

Gorde:
Xehetasun bibliografikoak
Egile nagusia: Muñoz Morocho, Samara Mishelle (author)
Formatua: bachelorThesis
Hizkuntza:eng
Argitaratua: 2020
Gaiak:
Sarrera elektronikoa:http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/50162
Etiketak: Etiketa erantsi
Etiketarik gabe, Izan zaitez lehena erregistro honi etiketa jartzen!
_version_ 1839964658126028800
author Muñoz Morocho, Samara Mishelle
author_facet Muñoz Morocho, Samara Mishelle
author_role author
collection Repositorio Universidad de Guayaquil
dc.contributor.none.fl_str_mv Guamán Tumbaco, Ana Lourdes
dc.creator.none.fl_str_mv Muñoz Morocho, Samara Mishelle
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-01T19:23:37Z
2020-12-01T19:23:37Z
2020-10
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv APA
http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/50162
dc.language.none.fl_str_mv eng
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad de Guayaquil
instname:Universidad de Guayaquil
instacron:UG
dc.subject.none.fl_str_mv VOCABULARY
SPEAKING
DIDACTIC GUIDE
dc.title.none.fl_str_mv The influence of A2.1 level vocabulary for the development of speaking skills
Design a didactic guide to teach A2.1 level vocabulary using realia media for the development of speaking skills
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
description PDF
eu_rights_str_mv openAccess
format bachelorThesis
id UG_5f973351edb939bcea4f844a62d077f1
identifier_str_mv APA
instacron_str UG
institution UG
instname_str Universidad de Guayaquil
language eng
network_acronym_str UG
network_name_str Repositorio Universidad de Guayaquil
oai_identifier_str oai:repositorio.ug.edu.ec:redug/50162
publishDate 2020
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
reponame_str Repositorio Universidad de Guayaquil
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquil
repository_id_str 0
spelling The influence of A2.1 level vocabulary for the development of speaking skillsDesign a didactic guide to teach A2.1 level vocabulary using realia media for the development of speaking skillsMuñoz Morocho, Samara MishelleVOCABULARYSPEAKINGDIDACTIC GUIDEPDFThis research project examines the low level of vocabulary and the poor participation of speaking activities in the A2.1 learners of Tenth Grade of Basic General Education from “Provincia del Carchi” High School during the 2020-2021 school period. This project is based on articles, previous theses, and scientific researches related to its variables – vocabulary and speaking. Furthermore, regarding to the data recollection tools like a virtual observation of the class, a survey to the students, and an interview with the teacher confirmed that there is a problem in the development of speaking skills that affects this population. Moreover, the research made by the authors confirmed that students have a lack of vocabulary, an inability to produce new words, and as a consequence, students cannot say sentences aloud. For this reason, the authors of this study come up with a didactic guide to teach A2.1 level vocabulary using realia media to strengthen speaking skills.Este proyecto de investigación examina el bajo nivel de vocabulario y la escasa participación en actividades de habla en los estudiantes A 2.1 de Décimo año de Educación Básica del colegio “Provincia del Carchi”, período lectivo 2020-2021. Este proyecto se desarrolla en artículos, tesis previas e investigaciones relacionados con sus variables - vocabulario y habla. Las herramientas de recolección de datos como la observación virtual de la clase, una encuesta a los estudiantes, y una entrevista al docente confirmaron que existe un problema en el desarrollo del habla que afecta a esta población. Además, la investigación realizada por los autores confirmó que los estudiantes tienen una falta de vocabulario, una incapacidad para producir nuevas palabras y, como consecuencia, los estudiantes no pueden organizar oraciones en voz alta. Por esta razón, los autores de este estudio elaboran una guía didáctica para enseñar vocabulario de nivel A2.1 utilizando objetos reales para fortalecer las habilidades del hablaUniversidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la EducaciónGuamán Tumbaco, Ana Lourdes2020-12-01T19:23:37Z2020-12-01T19:23:37Z2020-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfAPAhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/50162enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad de Guayaquilinstname:Universidad de Guayaquilinstacron:UG2020-12-02T08:23:15Zoai:repositorio.ug.edu.ec:redug/50162Institucionalhttp://repositorio.ug.edu.ec/Universidad públicahttps://www.ug.edu.ec/..Ecuador...opendoar:02025-08-09T07:20:49.153990Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquiltrue
spellingShingle The influence of A2.1 level vocabulary for the development of speaking skills
Muñoz Morocho, Samara Mishelle
VOCABULARY
SPEAKING
DIDACTIC GUIDE
status_str publishedVersion
title The influence of A2.1 level vocabulary for the development of speaking skills
title_full The influence of A2.1 level vocabulary for the development of speaking skills
title_fullStr The influence of A2.1 level vocabulary for the development of speaking skills
title_full_unstemmed The influence of A2.1 level vocabulary for the development of speaking skills
title_short The influence of A2.1 level vocabulary for the development of speaking skills
title_sort The influence of A2.1 level vocabulary for the development of speaking skills
topic VOCABULARY
SPEAKING
DIDACTIC GUIDE
url http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/50162