Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms.
Збережено в:
Автор: | |
---|---|
Інші автори: | |
Формат: | bachelorThesis |
Мова: | eng |
Опубліковано: |
2022
|
Предмети: | |
Онлайн доступ: | http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/66012 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
_version_ | 1838697386635952128 |
---|---|
author | Arriaga León, Jonathan Jefferson |
author2 | Barahona Jiménez, Emmanuel Xavier |
author2_role | author |
author_facet | Arriaga León, Jonathan Jefferson Barahona Jiménez, Emmanuel Xavier |
author_role | author |
collection | Repositorio Universidad de Guayaquil |
dc.contributor.none.fl_str_mv | Paredes Santín, Ruth Elizabeth |
dc.creator.none.fl_str_mv | Arriaga León, Jonathan Jefferson Barahona Jiménez, Emmanuel Xavier |
dc.date.none.fl_str_mv | 2022-09 2023-01-27T14:13:07Z 2023-01-27T14:13:07Z |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/66012 |
dc.language.none.fl_str_mv | eng |
dc.publisher.none.fl_str_mv | Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación |
dc.rights.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.none.fl_str_mv | reponame:Repositorio Universidad de Guayaquil instname:Universidad de Guayaquil instacron:UG |
dc.subject.none.fl_str_mv | LISTENING COMPREHENSION PEDAGOGICAL STRATEGIES VIRTUAL CLASSROOMS |
dc.title.none.fl_str_mv | Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms. Design of a blog with interactive activities to develop listening comprehension for level A1 students. |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
description | PDF |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | bachelorThesis |
id | UG_65ac0dc1e5518a8fb8c9347ccea41f4d |
instacron_str | UG |
institution | UG |
instname_str | Universidad de Guayaquil |
language | eng |
network_acronym_str | UG |
network_name_str | Repositorio Universidad de Guayaquil |
oai_identifier_str | oai:repositorio.ug.edu.ec:redug/66012 |
publishDate | 2022 |
publisher.none.fl_str_mv | Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación |
reponame_str | Repositorio Universidad de Guayaquil |
repository.mail.fl_str_mv | . |
repository.name.fl_str_mv | Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquil |
repository_id_str | 0 |
spelling | Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms.Design of a blog with interactive activities to develop listening comprehension for level A1 students.Arriaga León, Jonathan JeffersonBarahona Jiménez, Emmanuel XavierLISTENING COMPREHENSIONPEDAGOGICAL STRATEGIESVIRTUAL CLASSROOMSPDFThe main objective of this research work was to determine the impact of pedagogical strategies on listening comprehension in students of Ninth Grade of Basic General Education "EDUARDO KINGMAN RIOFRIO" of the city of Guayaquil, province of Guayas, during the academic period 2022-2023, in the online modality, this research was developed through a bibliographic and field study, that is, of mixed characteristics, qualitative to a population of 47 members, Through a survey of students and interviews with the authority and the English teacher, it was possible to determine the pedagogical strategies in the listening compression and to propose the design of a blog with interactive activities for the listening comprehension for students.El presente trabajo de investigación tuvo como objetivo principal determinar el impacto de las estrategias pedagógicas en la comprensión auditiva en los estudiantes de Noveno Grado de Educación General Básica “EDUARDO KINGMAN RIOFRIO” de la ciudad de Guayaquil, provincia del Guayas, durante el período lectivo 2022-2023, en la modalidad online, dicha investigación fue desarrollada mediante un estudio bibliográfico y de campo, es decir, de características mixtas, cuali-cuantitativa a una población de 47 miembros, mediante una encuesta a los estudiantes y entrevista a la autoridad y al docente de inglés se pudo determinar las estrategias pedagógicas en la compresión auditiva y poder proponer el diseño de un blog con actividades interactivas para la comprensión auditiva para los estudiantes.Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la EducaciónParedes Santín, Ruth Elizabeth2023-01-27T14:13:07Z2023-01-27T14:13:07Z2022-09info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/66012enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad de Guayaquilinstname:Universidad de Guayaquilinstacron:UG2023-01-28T08:21:05Zoai:repositorio.ug.edu.ec:redug/66012Institucionalhttp://repositorio.ug.edu.ec/Universidad públicahttps://www.ug.edu.ec/..Ecuador...opendoar:02025-07-26T07:45:54.454218Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquiltrue |
spellingShingle | Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms. Arriaga León, Jonathan Jefferson LISTENING COMPREHENSION PEDAGOGICAL STRATEGIES VIRTUAL CLASSROOMS |
status_str | publishedVersion |
title | Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms. |
title_full | Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms. |
title_fullStr | Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms. |
title_full_unstemmed | Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms. |
title_short | Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms. |
title_sort | Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms. |
topic | LISTENING COMPREHENSION PEDAGOGICAL STRATEGIES VIRTUAL CLASSROOMS |
url | http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/66012 |