Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms.

PDF

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Автор: Arriaga León, Jonathan Jefferson (author)
Інші автори: Barahona Jiménez, Emmanuel Xavier (author)
Формат: bachelorThesis
Мова:eng
Опубліковано: 2022
Предмети:
Онлайн доступ:http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/66012
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
_version_ 1838697386635952128
author Arriaga León, Jonathan Jefferson
author2 Barahona Jiménez, Emmanuel Xavier
author2_role author
author_facet Arriaga León, Jonathan Jefferson
Barahona Jiménez, Emmanuel Xavier
author_role author
collection Repositorio Universidad de Guayaquil
dc.contributor.none.fl_str_mv Paredes Santín, Ruth Elizabeth
dc.creator.none.fl_str_mv Arriaga León, Jonathan Jefferson
Barahona Jiménez, Emmanuel Xavier
dc.date.none.fl_str_mv 2022-09
2023-01-27T14:13:07Z
2023-01-27T14:13:07Z
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/66012
dc.language.none.fl_str_mv eng
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad de Guayaquil
instname:Universidad de Guayaquil
instacron:UG
dc.subject.none.fl_str_mv LISTENING COMPREHENSION
PEDAGOGICAL STRATEGIES
VIRTUAL CLASSROOMS
dc.title.none.fl_str_mv Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms.
Design of a blog with interactive activities to develop listening comprehension for level A1 students.
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
description PDF
eu_rights_str_mv openAccess
format bachelorThesis
id UG_65ac0dc1e5518a8fb8c9347ccea41f4d
instacron_str UG
institution UG
instname_str Universidad de Guayaquil
language eng
network_acronym_str UG
network_name_str Repositorio Universidad de Guayaquil
oai_identifier_str oai:repositorio.ug.edu.ec:redug/66012
publishDate 2022
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
reponame_str Repositorio Universidad de Guayaquil
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquil
repository_id_str 0
spelling Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms.Design of a blog with interactive activities to develop listening comprehension for level A1 students.Arriaga León, Jonathan JeffersonBarahona Jiménez, Emmanuel XavierLISTENING COMPREHENSIONPEDAGOGICAL STRATEGIESVIRTUAL CLASSROOMSPDFThe main objective of this research work was to determine the impact of pedagogical strategies on listening comprehension in students of Ninth Grade of Basic General Education "EDUARDO KINGMAN RIOFRIO" of the city of Guayaquil, province of Guayas, during the academic period 2022-2023, in the online modality, this research was developed through a bibliographic and field study, that is, of mixed characteristics, qualitative to a population of 47 members, Through a survey of students and interviews with the authority and the English teacher, it was possible to determine the pedagogical strategies in the listening compression and to propose the design of a blog with interactive activities for the listening comprehension for students.El presente trabajo de investigación tuvo como objetivo principal determinar el impacto de las estrategias pedagógicas en la comprensión auditiva en los estudiantes de Noveno Grado de Educación General Básica “EDUARDO KINGMAN RIOFRIO” de la ciudad de Guayaquil, provincia del Guayas, durante el período lectivo 2022-2023, en la modalidad online, dicha investigación fue desarrollada mediante un estudio bibliográfico y de campo, es decir, de características mixtas, cuali-cuantitativa a una población de 47 miembros, mediante una encuesta a los estudiantes y entrevista a la autoridad y al docente de inglés se pudo determinar las estrategias pedagógicas en la compresión auditiva y poder proponer el diseño de un blog con actividades interactivas para la comprensión auditiva para los estudiantes.Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la EducaciónParedes Santín, Ruth Elizabeth2023-01-27T14:13:07Z2023-01-27T14:13:07Z2022-09info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/66012enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad de Guayaquilinstname:Universidad de Guayaquilinstacron:UG2023-01-28T08:21:05Zoai:repositorio.ug.edu.ec:redug/66012Institucionalhttp://repositorio.ug.edu.ec/Universidad públicahttps://www.ug.edu.ec/..Ecuador...opendoar:02025-07-26T07:45:54.454218Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquiltrue
spellingShingle Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms.
Arriaga León, Jonathan Jefferson
LISTENING COMPREHENSION
PEDAGOGICAL STRATEGIES
VIRTUAL CLASSROOMS
status_str publishedVersion
title Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms.
title_full Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms.
title_fullStr Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms.
title_full_unstemmed Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms.
title_short Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms.
title_sort Pedagogical strategies to develop listening comprehension in virtual classrooms.
topic LISTENING COMPREHENSION
PEDAGOGICAL STRATEGIES
VIRTUAL CLASSROOMS
url http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/66012