Influence of idioms in speaking.

PDF

Spremljeno u:
Bibliografski detalji
Glavni autor: Diaz Alava, Elsa María (author)
Daljnji autori: Torres Castro, Dayana Rosa (author)
Format: bachelorThesis
Jezik:eng
Izdano: 2022
Teme:
Online pristup:http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/64504
Oznake: Dodaj oznaku
Bez oznaka, Budi prvi tko označuje ovaj zapis!
_version_ 1838697539725950976
author Diaz Alava, Elsa María
author2 Torres Castro, Dayana Rosa
author2_role author
author_facet Diaz Alava, Elsa María
Torres Castro, Dayana Rosa
author_role author
collection Repositorio Universidad de Guayaquil
dc.contributor.none.fl_str_mv Encalada Huayamave, Jorge Washington
dc.creator.none.fl_str_mv Diaz Alava, Elsa María
Torres Castro, Dayana Rosa
dc.date.none.fl_str_mv 2022-11-09T14:51:38Z
2022-11-09T14:51:38Z
2022-09
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/64504
dc.language.none.fl_str_mv eng
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad de Guayaquil
instname:Universidad de Guayaquil
instacron:UG
dc.subject.none.fl_str_mv ORAL PRODUCTION
FLUENCY
PRONUNCIATION
dc.title.none.fl_str_mv Influence of idioms in speaking.
Design of exercises about idioms to enhance speaking for B1.2 students.
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
description PDF
eu_rights_str_mv openAccess
format bachelorThesis
id UG_6b35d409c83e32390041c155d2af2f3c
instacron_str UG
institution UG
instname_str Universidad de Guayaquil
language eng
network_acronym_str UG
network_name_str Repositorio Universidad de Guayaquil
oai_identifier_str oai:repositorio.ug.edu.ec:redug/64504
publishDate 2022
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
reponame_str Repositorio Universidad de Guayaquil
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquil
repository_id_str 0
spelling Influence of idioms in speaking.Design of exercises about idioms to enhance speaking for B1.2 students.Diaz Alava, Elsa MaríaTorres Castro, Dayana RosaORAL PRODUCTIONFLUENCYPRONUNCIATIONPDFThis research was carried out due to the lack of oral production skills in third year high school students, classes A and B, in Unidad Educativa Bilingüe Internacional 'La Moderna'. The authors of this project carried out an extensive bibliographic review of different authors about oral production, idioms, their most important aspects and features; in order to establish the necessary contextual bases to analyze the influence of the implementation of idioms in English classes on students’ oral production development. In addition, field research was carried out, for which the following methods were applied: deductive-inductive, analysis-synthesis, historical-logical and systematic structural. In the same way, a survey and observation of the students and an interview with the teacher in charge of both classes were also put in practice. With all the results obtained during the research, it was feasible to create a booklet of exercises oriented to the use of idioms in the appropriate contexts, so that students can use them in everyday situations and thus, develop their fluency and other oral competences of the English language.Esta investigación fue llevada a cabo debido a la falta de habilidades de producción oral en estudiantes de tercero de bachillerato, paralelos A y B de la Unidad Educativa Bilingüe Internacional ‘La Moderna’. Los autores de este proyecto, llevaron a cabo una revisión bibliográfica extensa de distintos autores acerca de producción oral, idioms, sus aspectos y características más importantes; a fin de analizar la influencia de la implementación de frases idiomáticas en clases de inglés en el desarrollo de las habilidades de producción oral de los estudiantes. Además, se llevó a cabo una investigación de campo, para la cual se utilizaron los métodos: deductivo-inductivo, análisis-síntesis, histórico-lógico y sistemático estructural. De la misma manera, también fueron aplicadas una encuesta y observación a los estudiantes, y entrevista al docente en cargo de ambas clases. Con todos los resultados obtenidos durante la investigación, fue factible la creación de un booklet de ejercicios orientados a la utilización de frases idiomáticas dentro de los contextos adecuados, con el fin de que los estudiantes puedan utilizarlos en situaciones cotidianas y así, desarrollar su fluidez y otras competencias orales propias del idioma Inglés.Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la EducaciónEncalada Huayamave, Jorge Washington2022-11-09T14:51:38Z2022-11-09T14:51:38Z2022-09info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/64504enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad de Guayaquilinstname:Universidad de Guayaquilinstacron:UG2022-11-10T09:02:09Zoai:repositorio.ug.edu.ec:redug/64504Institucionalhttp://repositorio.ug.edu.ec/Universidad públicahttps://www.ug.edu.ec/..Ecuador...opendoar:02025-07-26T07:53:04.840371Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquiltrue
spellingShingle Influence of idioms in speaking.
Diaz Alava, Elsa María
ORAL PRODUCTION
FLUENCY
PRONUNCIATION
status_str publishedVersion
title Influence of idioms in speaking.
title_full Influence of idioms in speaking.
title_fullStr Influence of idioms in speaking.
title_full_unstemmed Influence of idioms in speaking.
title_short Influence of idioms in speaking.
title_sort Influence of idioms in speaking.
topic ORAL PRODUCTION
FLUENCY
PRONUNCIATION
url http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/64504