Influence of fables as meaningful teaching resources to increase vocabulary

PDF

Gardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor Principal: Herrera Uyaguari, Gloria Lisbeth (author)
Outros autores: Dumes Sánchez, Jessenia Lisbeth (author)
Formato: bachelorThesis
Idioma:eng
Publicado: 2022
Subjects:
Acceso en liña:http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/60863
Tags: Engadir etiqueta
Sen Etiquetas, Sexa o primeiro en etiquetar este rexistro!
_version_ 1839964520024375296
author Herrera Uyaguari, Gloria Lisbeth
author2 Dumes Sánchez, Jessenia Lisbeth
author2_role author
author_facet Herrera Uyaguari, Gloria Lisbeth
Dumes Sánchez, Jessenia Lisbeth
author_role author
collection Repositorio Universidad de Guayaquil
dc.contributor.none.fl_str_mv González Córdova, Nora Raquel
dc.creator.none.fl_str_mv Herrera Uyaguari, Gloria Lisbeth
Dumes Sánchez, Jessenia Lisbeth
dc.date.none.fl_str_mv 2022-06-02T18:44:42Z
2022-06-02T18:44:42Z
2022-04
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/60863
dc.language.none.fl_str_mv eng
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad de Guayaquil
instname:Universidad de Guayaquil
instacron:UG
dc.subject.none.fl_str_mv FABLES
DIDACTIC RESOURCES
VOCABULARY
dc.title.none.fl_str_mv Influence of fables as meaningful teaching resources to increase vocabulary
Creation of an interactive fables blog to increase the vocabulary for level A1.2
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
description PDF
eu_rights_str_mv openAccess
format bachelorThesis
id UG_981d87bf38301e4ca096cd3540f9a1f4
instacron_str UG
institution UG
instname_str Universidad de Guayaquil
language eng
network_acronym_str UG
network_name_str Repositorio Universidad de Guayaquil
oai_identifier_str oai:repositorio.ug.edu.ec:redug/60863
publishDate 2022
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
reponame_str Repositorio Universidad de Guayaquil
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquil
repository_id_str 0
spelling Influence of fables as meaningful teaching resources to increase vocabularyCreation of an interactive fables blog to increase the vocabulary for level A1.2Herrera Uyaguari, Gloria LisbethDumes Sánchez, Jessenia LisbethFABLESDIDACTIC RESOURCESVOCABULARYPDFThe main objective of this project is to determine the influence of fables as a didactic resource to increase vocabulary in 8th year EGB students from República de El Salvador School. In the mentioned group of students, a deficiency was evidenced with respect to vocabulary, which is very important for the teaching and learning of the language. During this investigation, the respective research instruments were applied, such as observation, the student survey, and an interview with an English teacher at the school. When analyzing the results of the research, it was observed that students need activities that help them to acquire more vocabulary, so it was proposed to create a blog of fables with their respective vocabulary and interactive activities related to the new words learned from those short stories it is a good way because it will generate significant learning and help them to increase their vocabulary in class.El objetivo principal de este proyecto es determinar la influencia de las fábulas como recurso didáctico para incrementar el vocabulario en los estudiantes de 8vo año de EGB de la Escuela República de el Salvador. En el mencionado grupo de estudiantes se evidenció una deficiencia con respecto al vocabulario el cual es muy importante para la enseñanza y aprendizaje del idioma. Durante esta investigación se aplicaron los respectivos instrumentos de investigación como la observación, la encuesta a los alumnos y una entrevista a un docente de inglés de la escuela. Al analizar los resultados de la investigación se pudo observar que los estudiantes necesitan actividades que les ayuden adquirir más vocabulario por lo que la propuesta de crear un blog de fábulas con su respectivo vocabulario y actividades interactivas relacionas a las nuevas palabras aprendidas acerca de las historias cortas es una buena forma porque generará en ellos un aprendizaje significativo y ayudará a que los estudiantes incrementen su vocabulario en clases.Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la EducaciónGonzález Córdova, Nora Raquel2022-06-02T18:44:42Z2022-06-02T18:44:42Z2022-04info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/60863enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad de Guayaquilinstname:Universidad de Guayaquilinstacron:UG2022-06-03T08:23:28Zoai:repositorio.ug.edu.ec:redug/60863Institucionalhttp://repositorio.ug.edu.ec/Universidad públicahttps://www.ug.edu.ec/..Ecuador...opendoar:02025-08-09T07:15:57.718980Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquiltrue
spellingShingle Influence of fables as meaningful teaching resources to increase vocabulary
Herrera Uyaguari, Gloria Lisbeth
FABLES
DIDACTIC RESOURCES
VOCABULARY
status_str publishedVersion
title Influence of fables as meaningful teaching resources to increase vocabulary
title_full Influence of fables as meaningful teaching resources to increase vocabulary
title_fullStr Influence of fables as meaningful teaching resources to increase vocabulary
title_full_unstemmed Influence of fables as meaningful teaching resources to increase vocabulary
title_short Influence of fables as meaningful teaching resources to increase vocabulary
title_sort Influence of fables as meaningful teaching resources to increase vocabulary
topic FABLES
DIDACTIC RESOURCES
VOCABULARY
url http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/60863