The use of role-play to develop speaking skills
Guardado en:
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | bachelorThesis |
Lenguaje: | eng |
Publicado: |
2020
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/51233 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
_version_ | 1837425432731844608 |
---|---|
author | Peña Aguilar, Katia Johana |
author_facet | Peña Aguilar, Katia Johana |
author_role | author |
collection | Repositorio Universidad de Guayaquil |
dc.contributor.none.fl_str_mv | Torres, Xavier |
dc.creator.none.fl_str_mv | Peña Aguilar, Katia Johana |
dc.date.none.fl_str_mv | 2020-06 2021-02-26T19:39:31Z 2021-02-26T19:39:31Z |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | APA http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/51233 |
dc.language.none.fl_str_mv | eng |
dc.publisher.none.fl_str_mv | Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación |
dc.rights.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.none.fl_str_mv | reponame:Repositorio Universidad de Guayaquil instname:Universidad de Guayaquil instacron:UG |
dc.subject.none.fl_str_mv | SPONTANEOUS MASTER |
dc.title.none.fl_str_mv | The use of role-play to develop speaking skills Design of a guide with role-play activities for development of speaking |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
description | PDF |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | bachelorThesis |
id | UG_b51a9b6373ee31fea6844b9532b140e6 |
identifier_str_mv | APA |
instacron_str | UG |
institution | UG |
instname_str | Universidad de Guayaquil |
language | eng |
network_acronym_str | UG |
network_name_str | Repositorio Universidad de Guayaquil |
oai_identifier_str | oai:repositorio.ug.edu.ec:redug/51233 |
publishDate | 2020 |
publisher.none.fl_str_mv | Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación |
reponame_str | Repositorio Universidad de Guayaquil |
repository.mail.fl_str_mv | . |
repository.name.fl_str_mv | Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquil |
repository_id_str | 0 |
spelling | The use of role-play to develop speaking skillsDesign of a guide with role-play activities for development of speakingPeña Aguilar, Katia JohanaSPONTANEOUSMASTERPDFMany times, the essence of speaking ability is projected only to achieve appropriate role play activities, even much more organized than the other skills. At the moment when students master the practice of interpreting role play, they acquire the ability to speak and form conversations that are not common to them. In addition, students can choose role play activities that have ever practiced them, knowing the environment exclusively. At the moment, when the speaking process takes place, young students do not know how to choose the appropriate word to arrive at the general idea they wish to convey. Therefore, the student who speaks should consider that the best way to do it is spontaneous, remembering and using the words known and found in the mind. This project has been executed based on the requirements of students and teachers who cannot implement the modern methodology and also the appropriate approaches to communicate and get the new information correctly. Finally, the author of this project has followed the regulations established by the University of Guayaquil regarding the creation of educational projectsMuchas veces, la esencia de la capacidad de speaking se proyecta solo al alcanzar las actividades de role play, incluso mucho más organizado que las otras habilidades. En el momento en que los estudiantes dominan la práctica de interpretar el role play, adquieren la capacidad de speaking y formar conversaciones que no son comunes para ellos. Además, los estudiantes pueden elegir palabras complicadas que las hayan escuchado alguna vez, conociendo el medio ambiente exclusivamente. En este momento, cuando se lleva a cabo el proceso de hablar en inglés, los jóvenes estudiantes no saben cómo elegir la palabra adecuada para llegar a la idea general que desean transmitir. Por lo tanto, el estudiante que habla en ingles debe considerar que la mejor manera de hacerlo es espontánea, recordando y usando las palabras conocidas y encontradas en la mente. Este proyecto se ha ejecutado en base a los requisitos de los estudiantes y maestros que no pueden implementar la metodología moderna y también los enfoques apropiados para comunicarse y obtener la nueva información correctamente. Finalmente, el autor de este proyecto ha seguido las normas establecidas por la Universidad de Guayaquil con respecto a la creación de proyectos educativosUniversidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la EducaciónTorres, Xavier2021-02-26T19:39:31Z2021-02-26T19:39:31Z2020-06info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfAPAhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/51233enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad de Guayaquilinstname:Universidad de Guayaquilinstacron:UG2021-02-27T08:32:02Zoai:repositorio.ug.edu.ec:redug/51233Institucionalhttp://repositorio.ug.edu.ec/Universidad públicahttps://www.ug.edu.ec/..Ecuador...opendoar:02025-07-12T06:58:28.503374Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquiltrue |
spellingShingle | The use of role-play to develop speaking skills Peña Aguilar, Katia Johana SPONTANEOUS MASTER |
status_str | publishedVersion |
title | The use of role-play to develop speaking skills |
title_full | The use of role-play to develop speaking skills |
title_fullStr | The use of role-play to develop speaking skills |
title_full_unstemmed | The use of role-play to develop speaking skills |
title_short | The use of role-play to develop speaking skills |
title_sort | The use of role-play to develop speaking skills |
topic | SPONTANEOUS MASTER |
url | http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/51233 |