The influence of pre-listening activities in the listening comprehension

PDF

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Salazar Moran, Evelyn Lissette (author)
Format: bachelorThesis
Language:eng
Published: 2019
Subjects:
Online Access:http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/44292
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1838697347017605120
author Salazar Moran, Evelyn Lissette
author_facet Salazar Moran, Evelyn Lissette
author_role author
collection Repositorio Universidad de Guayaquil
dc.contributor.none.fl_str_mv Anaguano Pérez, Sara
dc.creator.none.fl_str_mv Salazar Moran, Evelyn Lissette
dc.date.none.fl_str_mv 2019-10-03T20:20:56Z
2019-10-03T20:20:56Z
2019-09
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv APA
http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/44292
dc.language.none.fl_str_mv eng
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad de Guayaquil
instname:Universidad de Guayaquil
instacron:UG
dc.subject.none.fl_str_mv LISTENING COMPREHENSION
SYSTEM OF EXERCISES
SKILL
dc.title.none.fl_str_mv The influence of pre-listening activities in the listening comprehension
Design of a system of pre-listening exercises
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
description PDF
eu_rights_str_mv openAccess
format bachelorThesis
id UG_d704d1feb2a2cd7eaa5a5d37ca5be52d
identifier_str_mv APA
instacron_str UG
institution UG
instname_str Universidad de Guayaquil
language eng
network_acronym_str UG
network_name_str Repositorio Universidad de Guayaquil
oai_identifier_str oai:repositorio.ug.edu.ec:redug/44292
publishDate 2019
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
reponame_str Repositorio Universidad de Guayaquil
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquil
repository_id_str 0
spelling The influence of pre-listening activities in the listening comprehensionDesign of a system of pre-listening exercisesSalazar Moran, Evelyn LissetteLISTENING COMPREHENSIONSYSTEM OF EXERCISESSKILLPDFThe present educational project is based on solving the problem that was evidenced in the students of tenth year, room “B” of General Basic Education from Educational Unit “Francisco Huerta Rendón” in 2019 - 2020 academic year, in which it was noticed an insufficiency in the listening skill. This project had the purpose to determine the influence of pre-listening activities in the development of listening comprehension in the English class. For that, it was made a study where it was found the variables of the problem that were analyzed and developed theoretically through the historical background, the theoretical and legal foundations, and also the context of the research. Besides the different methods and techniques, it was also used the instruments that were: the interview to the teacher and the survey to students, which revealed the real condition of students in this skill. With the analysis of the results, it was considered that the creation of a system of pre-listening exercises would help to improve the listening because it allows to activate student’s knowledge for make them more effective when doing a listening task.El presente proyecto educativo se basa en resolver el problema que se evidenció en los alumnos de décimo año, paralelo "B" de Educación General Básica de la Unidad Educativa "Francisco Huerta Rendón" en el periodo lectivo 2019 - 2020, en el que se observó una insuficiencia en la habilidad de la escucha. Este proyecto tuvo el propósito de determinar la influencia de las actividades previas a la escucha en el desarrollo de la comprensión auditiva en la clase de inglés. Para ello, se realizó un estudio donde se encontraron las variables del problema que fueron analizadas y desarrolladas teóricamente a través de los antecedentes históricos, los fundamentos teóricos y legales, y también el contexto de la investigación. Además de los diferentes métodos y técnicas, también se utilizaron los instrumentos que fueron: la entrevista al profesor y la encuesta a los alumnos que revelaron la condición real de los estudiantes en dicha habilidad. Con el análisis de los resultados, se consideró que la creación de un sistema de ejercicios de pre-escucha ayudaría a mejorar la compresión auditiva, ya que permite activar el conocimiento de los estudiantes para que sean más efectivos al realizar un ejercicio de escuchaUniversidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la EducaciónAnaguano Pérez, Sara2019-10-03T20:20:56Z2019-10-03T20:20:56Z2019-09info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfAPAhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/44292enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad de Guayaquilinstname:Universidad de Guayaquilinstacron:UG2019-10-04T08:01:06Zoai:repositorio.ug.edu.ec:redug/44292Institucionalhttp://repositorio.ug.edu.ec/Universidad públicahttps://www.ug.edu.ec/..Ecuador...opendoar:02025-07-26T07:44:07.259608Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquiltrue
spellingShingle The influence of pre-listening activities in the listening comprehension
Salazar Moran, Evelyn Lissette
LISTENING COMPREHENSION
SYSTEM OF EXERCISES
SKILL
status_str publishedVersion
title The influence of pre-listening activities in the listening comprehension
title_full The influence of pre-listening activities in the listening comprehension
title_fullStr The influence of pre-listening activities in the listening comprehension
title_full_unstemmed The influence of pre-listening activities in the listening comprehension
title_short The influence of pre-listening activities in the listening comprehension
title_sort The influence of pre-listening activities in the listening comprehension
topic LISTENING COMPREHENSION
SYSTEM OF EXERCISES
SKILL
url http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/44292