The use of english songs to improve speaking skills for A2.1 level

PDF

में बचाया:
ग्रंथसूची विवरण
मुख्य लेखक: Meza Barreiro, Ayly Lissette (author)
अन्य लेखक: Martínez León, Sara Julissa (author)
स्वरूप: bachelorThesis
भाषा:eng
प्रकाशित: 2022
विषय:
ऑनलाइन पहुंच:http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/61303
टैग: टैग जोड़ें
कोई टैग नहीं, इस रिकॉर्ड को टैग करने वाले पहले व्यक्ति बनें!
_version_ 1838697412692017152
author Meza Barreiro, Ayly Lissette
author2 Martínez León, Sara Julissa
author2_role author
author_facet Meza Barreiro, Ayly Lissette
Martínez León, Sara Julissa
author_role author
collection Repositorio Universidad de Guayaquil
dc.contributor.none.fl_str_mv Morales Jaramillo, María Antonieta
dc.creator.none.fl_str_mv Meza Barreiro, Ayly Lissette
Martínez León, Sara Julissa
dc.date.none.fl_str_mv 2022-06-10T14:53:53Z
2022-06-10T14:53:53Z
2022-04
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/61303
dc.language.none.fl_str_mv eng
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad de Guayaquil
instname:Universidad de Guayaquil
instacron:UG
dc.subject.none.fl_str_mv SPEAKING SKILLS
ENGLISH SONGS
HANDBOOK WITH MUSICAL ACTIVITIES
dc.title.none.fl_str_mv The use of english songs to improve speaking skills for A2.1 level
Design of a handbook based on musical activities resources for A2.1 level
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
description PDF
eu_rights_str_mv openAccess
format bachelorThesis
id UG_e546a1630a7adb7529e5e274f5ea851a
instacron_str UG
institution UG
instname_str Universidad de Guayaquil
language eng
network_acronym_str UG
network_name_str Repositorio Universidad de Guayaquil
oai_identifier_str oai:repositorio.ug.edu.ec:redug/61303
publishDate 2022
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
reponame_str Repositorio Universidad de Guayaquil
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquil
repository_id_str 0
spelling The use of english songs to improve speaking skills for A2.1 levelDesign of a handbook based on musical activities resources for A2.1 levelMeza Barreiro, Ayly LissetteMartínez León, Sara JulissaSPEAKING SKILLSENGLISH SONGSHANDBOOK WITH MUSICAL ACTIVITIESPDFSpeaking skill is one of the greatest difficulties that students present when are studying a foreign language. That is the reason why the authors focused on the use of English songs as a tool to improve speaking skills. The authors used Descriptive and Explanatory Research with a quantitative approach. The tools used were an observation guide, a survey which was conducted with 43 students of Then Grade of the Colegio Fiscal Patria Ecuatoriana, and an interview with the English teacher. The results show low performance in their oral skills and a predisposition to use English songs as a tool to improve their oral skills. The conclusion was that the use of English songs is a good way to encourage students to practice their oral skills. Based on this conclusion, the authors created a handbook of musical activities for students of level A.2.1.La habilidad para expresarse oralmente es una de las mayores dificultades que presentan los estudiantes al momento de estudiar inglés. Por este motivo los autores se enfocaron en el uso de canciones en inglés como una herramienta para mejorar las habilidades orales. Los autores usaron los estudios descriptivo y explicativo, con un enfoque cuantitativo. Las herramientas usadas fueron una guía de observación, la encuesta realizada a 43 estudiantes de décimo año del Colegio Fiscal patria Ecuatoriana y la entrevista al docente de inglés. Los resultados evidenciaron un bajo rendimiento en sus habilidades orales y una predisposición a usar canciones en inglés como una herramienta para mejorar sus habilidades orales. Las conclusiones son que el uso de canciones en inglés es una forma de motivar a los estudiantes para practicar sus habilidades orales. Basado en las conclusiones crearon un manual de actividades musicales para estudiantes de nivel A2.1.Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la EducaciónMorales Jaramillo, María Antonieta2022-06-10T14:53:53Z2022-06-10T14:53:53Z2022-04info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/61303enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad de Guayaquilinstname:Universidad de Guayaquilinstacron:UG2022-06-11T09:30:42Zoai:repositorio.ug.edu.ec:redug/61303Institucionalhttp://repositorio.ug.edu.ec/Universidad públicahttps://www.ug.edu.ec/..Ecuador...opendoar:02025-07-26T07:47:05.537106Repositorio Universidad de Guayaquil - Universidad de Guayaquiltrue
spellingShingle The use of english songs to improve speaking skills for A2.1 level
Meza Barreiro, Ayly Lissette
SPEAKING SKILLS
ENGLISH SONGS
HANDBOOK WITH MUSICAL ACTIVITIES
status_str publishedVersion
title The use of english songs to improve speaking skills for A2.1 level
title_full The use of english songs to improve speaking skills for A2.1 level
title_fullStr The use of english songs to improve speaking skills for A2.1 level
title_full_unstemmed The use of english songs to improve speaking skills for A2.1 level
title_short The use of english songs to improve speaking skills for A2.1 level
title_sort The use of english songs to improve speaking skills for A2.1 level
topic SPEAKING SKILLS
ENGLISH SONGS
HANDBOOK WITH MUSICAL ACTIVITIES
url http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/61303