Análisis de la influencia de la economía digital en la competitividad de las empresas que practican social media en el Ecuador – Caso RC Business S.A

Competitiveness for a company translates into the ability of companies to have assets such as the innovative capacity they possess to generate new products and production processes (Porter, 2015). Thus, it is identified that social networks are related to competitiveness indices in Ecuador (Ochoa, 2...

Volledige beschrijving

Bewaard in:
Bibliografische gegevens
Hoofdauteur: Coello Yagual, Ricardo Rafael (author)
Andere auteurs: Pico Versoza, Lucia Magdalena (author)
Formaat: article
Gepubliceerd in: 2018
Onderwerpen:
Online toegang:https://doi.org/10.33890/innova.v3.n10.1.2018.736
https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3385
Tags: Voeg label toe
Geen labels, Wees de eerste die dit record labelt!
_version_ 1838706027187404800
author Coello Yagual, Ricardo Rafael
author2 Pico Versoza, Lucia Magdalena
author2_role author
author_facet Coello Yagual, Ricardo Rafael
Pico Versoza, Lucia Magdalena
author_role author
collection Repositorio Universidad Internacional del Ecuador
dc.creator.none.fl_str_mv Coello Yagual, Ricardo Rafael
Pico Versoza, Lucia Magdalena
dc.date.none.fl_str_mv 2018-10-28
2019-05-07T16:28:05Z
2019-05-07T16:28:05Z
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv Coello Yagual, R. R., & Pico Versoza, L. M. (2018). Análisis de la influencia de la economía digital en la competitividad de las empresas que practican social media. INNOVA Research Journal, 3(10.1), 172-183. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n10.1.2018.736
2477-9024
https://doi.org/10.33890/innova.v3.n10.1.2018.736
https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3385
dc.language.none.fl_str_mv es
dc.publisher.none.fl_str_mv Innova Research Journal
dc.relation.none.fl_str_mv ;736
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad Internacional del Ecuador
instname:Universidad Internacional del Ecuador
instacron:UIDE
dc.subject.none.fl_str_mv competitividad; medias sociales; propuesta de valor
competitiveness; social media; value proposal
dc.title.none.fl_str_mv Análisis de la influencia de la economía digital en la competitividad de las empresas que practican social media en el Ecuador – Caso RC Business S.A
Análisis de la influencia de la economía digital en el desarrollo de la competitividad de las empresas que utilizan las redes sociales en el Ecuador - Caso RC Business S.A.
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/article
description Competitiveness for a company translates into the ability of companies to have assets such as the innovative capacity they possess to generate new products and production processes (Porter, 2015). Thus, it is identified that social networks are related to competitiveness indices in Ecuador (Ochoa, 2016), which leads to analyze in this study that aims to determine the impact of Social Media on the competitiveness of companies from the analysis of a management model. In this case, it has been considered appropriate to relate the Canvas model due to the variables it presents, including: value proposal, relationship with customers, key partners, activities and key resources, cost structure and income budgets. The methodology used was carried out through a bibliographic study that allows analyzing the most representative competitiveness model. So also, statistics of the sector that allow to identify under an objective criterion the model to be selected justifying by means of the application in a case of business study.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id UIDE_9408d43aabe36feab0fe09dd6bf54228
identifier_str_mv Coello Yagual, R. R., & Pico Versoza, L. M. (2018). Análisis de la influencia de la economía digital en la competitividad de las empresas que practican social media. INNOVA Research Journal, 3(10.1), 172-183. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n10.1.2018.736
2477-9024
instacron_str UIDE
institution UIDE
instname_str Universidad Internacional del Ecuador
language_invalid_str_mv es
network_acronym_str UIDE
network_name_str Repositorio Universidad Internacional del Ecuador
oai_identifier_str oai:repositorio.uide.edu.ec:37000/3385
publishDate 2018
publisher.none.fl_str_mv Innova Research Journal
reponame_str Repositorio Universidad Internacional del Ecuador
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Internacional del Ecuador - Universidad Internacional del Ecuador
repository_id_str 6315
spelling Análisis de la influencia de la economía digital en la competitividad de las empresas que practican social media en el Ecuador – Caso RC Business S.AAnálisis de la influencia de la economía digital en el desarrollo de la competitividad de las empresas que utilizan las redes sociales en el Ecuador - Caso RC Business S.A.Coello Yagual, Ricardo RafaelPico Versoza, Lucia Magdalenacompetitividad; medias sociales; propuesta de valorcompetitiveness; social media; value proposalCompetitiveness for a company translates into the ability of companies to have assets such as the innovative capacity they possess to generate new products and production processes (Porter, 2015). Thus, it is identified that social networks are related to competitiveness indices in Ecuador (Ochoa, 2016), which leads to analyze in this study that aims to determine the impact of Social Media on the competitiveness of companies from the analysis of a management model. In this case, it has been considered appropriate to relate the Canvas model due to the variables it presents, including: value proposal, relationship with customers, key partners, activities and key resources, cost structure and income budgets. The methodology used was carried out through a bibliographic study that allows analyzing the most representative competitiveness model. So also, statistics of the sector that allow to identify under an objective criterion the model to be selected justifying by means of the application in a case of business study.La competitividad para una empresa se traduce en la capacidad de las empresas en poder disponer de activos como por ejemplo la capacidad innovadora que poseen para generar nuevos productos y procesos de producción (Porter, 2015). Es así,que se identifica que las redes sociales se relacionan con los índices de competitividad en el Ecuador (Ochoa, 2016), lo que lleva a analizar en el presente estudio que pretende determinar la incidencia del Social Media en la competitividad de las empresas desde el análisis de un modelo de gestión.En este caso, se ha considerado oportuno relacionar el modelo Canvas debido a las variables que éste presenta, entre ellas: propuesta de valor, relación con los clientes, socios claves, actividades y recursos claves, estructura de costos y presupuestos de ingresos. La metodología utilizada se llevó a cabo mediante un estudio bibliográfico que permite analizar el modelo de competitividad más representativo. Así también estadísticas del sector que permiten identificar bajo un criterio objetivo el modelo a seleccionar justificando mediante la aplicación en un caso de estudio empresarial.Innova Research Journal2019-05-07T16:28:05Z2019-05-07T16:28:05Z2018-10-28info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfCoello Yagual, R. R., & Pico Versoza, L. M. (2018). Análisis de la influencia de la economía digital en la competitividad de las empresas que practican social media. INNOVA Research Journal, 3(10.1), 172-183. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n10.1.2018.7362477-9024https://doi.org/10.33890/innova.v3.n10.1.2018.736https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3385es;736info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad Internacional del Ecuadorinstname:Universidad Internacional del Ecuadorinstacron:UIDE2019-06-11T16:39:26Zoai:repositorio.uide.edu.ec:37000/3385Institucionalhttps://repositorio.uide.edu.ec/Institución privadahttps://www.uide.edu.ec/https://repositorio.uide.edu.ec/oaiEcuador...opendoar:63152019-06-11T16:39:26falseInstitucionalhttps://repositorio.uide.edu.ec/Institución privadahttps://www.uide.edu.ec/https://repositorio.uide.edu.ec/oai.Ecuador...opendoar:63152019-06-11T16:39:26Repositorio Universidad Internacional del Ecuador - Universidad Internacional del Ecuadorfalse
spellingShingle Análisis de la influencia de la economía digital en la competitividad de las empresas que practican social media en el Ecuador – Caso RC Business S.A
Coello Yagual, Ricardo Rafael
competitividad; medias sociales; propuesta de valor
competitiveness; social media; value proposal
status_str publishedVersion
title Análisis de la influencia de la economía digital en la competitividad de las empresas que practican social media en el Ecuador – Caso RC Business S.A
title_full Análisis de la influencia de la economía digital en la competitividad de las empresas que practican social media en el Ecuador – Caso RC Business S.A
title_fullStr Análisis de la influencia de la economía digital en la competitividad de las empresas que practican social media en el Ecuador – Caso RC Business S.A
title_full_unstemmed Análisis de la influencia de la economía digital en la competitividad de las empresas que practican social media en el Ecuador – Caso RC Business S.A
title_short Análisis de la influencia de la economía digital en la competitividad de las empresas que practican social media en el Ecuador – Caso RC Business S.A
title_sort Análisis de la influencia de la economía digital en la competitividad de las empresas que practican social media en el Ecuador – Caso RC Business S.A
topic competitividad; medias sociales; propuesta de valor
competitiveness; social media; value proposal
url https://doi.org/10.33890/innova.v3.n10.1.2018.736
https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3385