Estrategia Didáctica en Base a Recorridos Virtuales para la Enseñanza de Historia en el Tercer Año Bachillerato de la Unidad Educativa Camilo Gallegos Toledo.

ABSTRACT: The use of didactic strategies during the teaching-learning process is important, therefore, “THIS RESEARCH AIMED TO PROPOSE A DIDACTIC STRATEGY BASED ON VIRTUAL TOURS FOR THE TEACHING OF HISTORY IN THE THIRD YEAR OF HIGH SCHOOL AT THE CAMILO GALLEGOS TOLEDO EDUCATIONAL UNIT”. The research...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Maldonado Hurtado, Raquel Sugeit (author)
Μορφή: masterThesis
Γλώσσα:spa
Έκδοση: 2022
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/9960
Ετικέτες: Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
_version_ 1838089720461000704
author Maldonado Hurtado, Raquel Sugeit
author_facet Maldonado Hurtado, Raquel Sugeit
author_role author
collection Repositorio Universidad Nacional de Chimborazo
dc.contributor.none.fl_str_mv Zuñiga García, Ximena Jeanneth
dc.creator.none.fl_str_mv Maldonado Hurtado, Raquel Sugeit
dc.date.none.fl_str_mv 2022-11-29T14:07:05Z
2022-11-29T14:07:05Z
2022-11-29
dc.format.none.fl_str_mv 133p.
dc.identifier.none.fl_str_mv Maldonado Hurtado, R(2022) Estrategia Didáctica en Base a Recorridos Virtuales para la Enseñanza de Historia en el Tercer Año Bachillerato de la Unidad Educativa Camilo Gallegos Toledo(Tesis de Posgrado)Universidad Nacional de Chimborazo, Riobamba, Ecuador
UNACH-DP-EDU-TEI
http://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/9960
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nocional de Chimborazo
dc.rights.none.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad Nacional de Chimborazo
instname:Universidad Nacional de Chimborazo
instacron:UNACH
dc.subject.none.fl_str_mv Estrategias didácticas
Educación
Recorridos Virtuales
Historia
dc.title.none.fl_str_mv Estrategia Didáctica en Base a Recorridos Virtuales para la Enseñanza de Historia en el Tercer Año Bachillerato de la Unidad Educativa Camilo Gallegos Toledo.
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/masterThesis
description ABSTRACT: The use of didactic strategies during the teaching-learning process is important, therefore, “THIS RESEARCH AIMED TO PROPOSE A DIDACTIC STRATEGY BASED ON VIRTUAL TOURS FOR THE TEACHING OF HISTORY IN THE THIRD YEAR OF HIGH SCHOOL AT THE CAMILO GALLEGOS TOLEDO EDUCATIONAL UNIT”. The research had a quantitative approach, with a non- experimental design, it had a diagnostic and descriptive scope, with a well-intentioned objective, it was a field study, and of a cross-sectional type. For a greater reliability in the information, the validation of research instruments was carried out by experts with the result of "Excellent". The study was carried out with the total population of third-year high school students, a total of 111 students; the data were obtained through the application of surveys. The results show that the students are able to use the Information and Communication Technologies and interactive virtual tours, in addition to considering they were positive during the Learning of History, on the other hand, the lack of use this technology of some teachers and institutions during the learning process. It was concluded that, although students have access to virtual resources on the Internet, they have not been sufficiently motivated by teachers, on the other hand, the importance of having access to virtual network resources on the Website for education, because of the significant contribution the teaching-learning process.
eu_rights_str_mv openAccess
format masterThesis
id UNACH_31395c57ef522ed359b7b51b7bca239d
identifier_str_mv Maldonado Hurtado, R(2022) Estrategia Didáctica en Base a Recorridos Virtuales para la Enseñanza de Historia en el Tercer Año Bachillerato de la Unidad Educativa Camilo Gallegos Toledo(Tesis de Posgrado)Universidad Nacional de Chimborazo, Riobamba, Ecuador
UNACH-DP-EDU-TEI
instacron_str UNACH
institution UNACH
instname_str Universidad Nacional de Chimborazo
language spa
network_acronym_str UNACH
network_name_str Repositorio Universidad Nacional de Chimborazo
oai_identifier_str oai:localhost:51000/9960
publishDate 2022
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nocional de Chimborazo
reponame_str Repositorio Universidad Nacional de Chimborazo
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Nacional de Chimborazo - Universidad Nacional de Chimborazo
repository_id_str 0
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/
spelling Estrategia Didáctica en Base a Recorridos Virtuales para la Enseñanza de Historia en el Tercer Año Bachillerato de la Unidad Educativa Camilo Gallegos Toledo.Maldonado Hurtado, Raquel SugeitEstrategias didácticasEducaciónRecorridos VirtualesHistoriaABSTRACT: The use of didactic strategies during the teaching-learning process is important, therefore, “THIS RESEARCH AIMED TO PROPOSE A DIDACTIC STRATEGY BASED ON VIRTUAL TOURS FOR THE TEACHING OF HISTORY IN THE THIRD YEAR OF HIGH SCHOOL AT THE CAMILO GALLEGOS TOLEDO EDUCATIONAL UNIT”. The research had a quantitative approach, with a non- experimental design, it had a diagnostic and descriptive scope, with a well-intentioned objective, it was a field study, and of a cross-sectional type. For a greater reliability in the information, the validation of research instruments was carried out by experts with the result of "Excellent". The study was carried out with the total population of third-year high school students, a total of 111 students; the data were obtained through the application of surveys. The results show that the students are able to use the Information and Communication Technologies and interactive virtual tours, in addition to considering they were positive during the Learning of History, on the other hand, the lack of use this technology of some teachers and institutions during the learning process. It was concluded that, although students have access to virtual resources on the Internet, they have not been sufficiently motivated by teachers, on the other hand, the importance of having access to virtual network resources on the Website for education, because of the significant contribution the teaching-learning process.RESUMEN: Es importante el uso de estrategias didácticas durante el proceso enseñanza- aprendizaje, por lo tanto, el objetivo de esta investigación es proponer una estrategia didáctica en base a recorridos virtuales para la enseñanza de la Historia en el tercer año bachillerato en la Unidad Educativa Camilo Gallegos Toledo. La investigación tuvo un enfoque cuantitativo, con un diseño no experimental, tuvo alcance diagnóstico y descriptivo, con un objetivo propositivo, fue un estudio de campo, y de tipo transversal. Para mayor confiabilidad en la información, se realizó la validación de instrumentos de investigación por parte de expertos con el resultado de “Excelente”. El estudio se realizó con la población total de los estudiantes de terceros años de bachillerato que dieron un total de 111 estudiantes; los datos fueron obtenidos mediante la aplicación de encuestas. Los resultados demuestran que los estudiantes tienen conocimientos del uso de Tecnologías de la Información y Comunicación y recorridos virtuales además de que consideran positivo su uso durante el aprendizaje de Historia, por otra parte, se evidencia la falta de integración de este tipo de tecnologías por parte de docentes e instituciones educativas en el proceso educativo. Se concluyó que, si bien los estudiantes tienen acceso a recursos virtuales en internet, no han sido suficientemente motivados por los docentes para su uso en el proceso de enseñanza-aprendizaje, por otro lado, se reconoció la importancia que tiene el acceso y uso de los recursos virtuales existentes en la Web para la educación, debido a que suponen un aporte significativo en el proceso enseñanza- aprendizaje.UNACH,EcuadorUniversidad Nocional de ChimborazoZuñiga García, Ximena Jeanneth2022-11-29T14:07:05Z2022-11-29T14:07:05Z2022-11-29info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis133p.Maldonado Hurtado, R(2022) Estrategia Didáctica en Base a Recorridos Virtuales para la Enseñanza de Historia en el Tercer Año Bachillerato de la Unidad Educativa Camilo Gallegos Toledo(Tesis de Posgrado)Universidad Nacional de Chimborazo, Riobamba, EcuadorUNACH-DP-EDU-TEIhttp://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/9960spahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad Nacional de Chimborazoinstname:Universidad Nacional de Chimborazoinstacron:UNACH2023-02-04T08:09:24Zoai:localhost:51000/9960Institucionalhttp://dspace.unach.edu.ec/Universidad públicahttps://www.unach.edu.ec/http://dspace.unach.edu.ec/oai.Ecuador...opendoar:02023-02-04T08:09:24Repositorio Universidad Nacional de Chimborazo - Universidad Nacional de Chimborazofalse
spellingShingle Estrategia Didáctica en Base a Recorridos Virtuales para la Enseñanza de Historia en el Tercer Año Bachillerato de la Unidad Educativa Camilo Gallegos Toledo.
Maldonado Hurtado, Raquel Sugeit
Estrategias didácticas
Educación
Recorridos Virtuales
Historia
status_str publishedVersion
title Estrategia Didáctica en Base a Recorridos Virtuales para la Enseñanza de Historia en el Tercer Año Bachillerato de la Unidad Educativa Camilo Gallegos Toledo.
title_full Estrategia Didáctica en Base a Recorridos Virtuales para la Enseñanza de Historia en el Tercer Año Bachillerato de la Unidad Educativa Camilo Gallegos Toledo.
title_fullStr Estrategia Didáctica en Base a Recorridos Virtuales para la Enseñanza de Historia en el Tercer Año Bachillerato de la Unidad Educativa Camilo Gallegos Toledo.
title_full_unstemmed Estrategia Didáctica en Base a Recorridos Virtuales para la Enseñanza de Historia en el Tercer Año Bachillerato de la Unidad Educativa Camilo Gallegos Toledo.
title_short Estrategia Didáctica en Base a Recorridos Virtuales para la Enseñanza de Historia en el Tercer Año Bachillerato de la Unidad Educativa Camilo Gallegos Toledo.
title_sort Estrategia Didáctica en Base a Recorridos Virtuales para la Enseñanza de Historia en el Tercer Año Bachillerato de la Unidad Educativa Camilo Gallegos Toledo.
topic Estrategias didácticas
Educación
Recorridos Virtuales
Historia
url http://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/9960