Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivista
Constructivist psychologist see objectivist paradigm as a model filled with objections inspite of its influence in many psychology schools of thought. Constructive psychotherapy, just as any other scientific discipline, must be able to treat and specify it’s under grown phylosophy. This paper contai...
Kaydedildi:
Yazar: | |
---|---|
Materyal Türü: | bachelorThesis |
Dil: | spa |
Baskı/Yayın Bilgisi: |
2017
|
Konular: | |
Online Erişim: | https://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/14643 |
Etiketler: |
Etiketle
Etiket eklenmemiş, İlk siz ekleyin!
|
_version_ | 1838692050623528960 |
---|---|
author | Alvarado Cevallos, Efrén Xavier |
author_facet | Alvarado Cevallos, Efrén Xavier |
author_role | author |
collection | Repositorio Universidad Politécnica Salesiana |
dc.contributor.none.fl_str_mv | Sanmartín García, Rómulo Ignacio |
dc.creator.none.fl_str_mv | Alvarado Cevallos, Efrén Xavier |
dc.date.none.fl_str_mv | 2017-09-19T15:56:03Z 2017-09-19T15:56:03Z 2017-09 |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | https://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/14643 |
dc.language.none.fl_str_mv | spa |
dc.rights.none.fl_str_mv | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.none.fl_str_mv | reponame:Repositorio Universidad Politécnica Salesiana instname:Universidad Politécnica Salesiana instacron:UPS |
dc.subject.none.fl_str_mv | FILOSOFÍA Y PEDAGOGÍA TEORÍAS DEL CONOCIMIENTO EPISTEMOLOGÍA CONDUCTA(PSICOLOGÍA) CONSTRUCTIVISMO |
dc.title.none.fl_str_mv | Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivista |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
description | Constructivist psychologist see objectivist paradigm as a model filled with objections inspite of its influence in many psychology schools of thought. Constructive psychotherapy, just as any other scientific discipline, must be able to treat and specify it’s under grown phylosophy. This paper contains an epistemological discussion mostly about the implications of constructivism as epistemological axe of psychotherapist’s activities. |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | bachelorThesis |
id | UPS_1d3dc6e4f45f486beb351571474d4aed |
instacron_str | UPS |
institution | UPS |
instname_str | Universidad Politécnica Salesiana |
language | spa |
network_acronym_str | UPS |
network_name_str | Repositorio Universidad Politécnica Salesiana |
oai_identifier_str | oai:dspace.ups.edu.ec:123456789/14643 |
publishDate | 2017 |
reponame_str | Repositorio Universidad Politécnica Salesiana |
repository.mail.fl_str_mv | . |
repository.name.fl_str_mv | Repositorio Universidad Politécnica Salesiana - Universidad Politécnica Salesiana |
repository_id_str | 1737 |
rights_invalid_str_mv | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/ |
spelling | Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivistaAlvarado Cevallos, Efrén XavierFILOSOFÍA Y PEDAGOGÍATEORÍAS DEL CONOCIMIENTOEPISTEMOLOGÍACONDUCTA(PSICOLOGÍA)CONSTRUCTIVISMOConstructivist psychologist see objectivist paradigm as a model filled with objections inspite of its influence in many psychology schools of thought. Constructive psychotherapy, just as any other scientific discipline, must be able to treat and specify it’s under grown phylosophy. This paper contains an epistemological discussion mostly about the implications of constructivism as epistemological axe of psychotherapist’s activities.Desde la óptica constructivista, el objetivismo en el que se han enquistado algunas de las más influyentes corrientes de pensamiento psicológico ha significado un reto para la investigación clínica; como sucede con otras disciplinas, especialmente aquellas relacionadas con el estudio de los modos de ser del hombre. La psicoterapia constructivista, como cualquier otra disciplina científica, debe ser capaz de dar razón sobre el empleo y origen de sus presupuestos filosóficos y principios científicos. El presente escrito contiene un análisis acerca de las principales cuestiones epistemológicas existentes en torno a la racionalidad implicadaSanmartín García, Rómulo Ignacio2017-09-19T15:56:03Z2017-09-19T15:56:03Z2017-09info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttps://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/14643spaAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuadorhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad Politécnica Salesianainstname:Universidad Politécnica Salesianainstacron:UPS2025-06-10T20:42:38Zoai:dspace.ups.edu.ec:123456789/14643Institucionalhttps://dspace.ups.edu.ec/Institución privadahttps://www.ups.edu.ec/https://dspace.ups.edu.ec/oai.Ecuador...opendoar:17372025-06-10T20:42:38Repositorio Universidad Politécnica Salesiana - Universidad Politécnica Salesianafalse |
spellingShingle | Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivista Alvarado Cevallos, Efrén Xavier FILOSOFÍA Y PEDAGOGÍA TEORÍAS DEL CONOCIMIENTO EPISTEMOLOGÍA CONDUCTA(PSICOLOGÍA) CONSTRUCTIVISMO |
status_str | publishedVersion |
title | Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivista |
title_full | Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivista |
title_fullStr | Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivista |
title_full_unstemmed | Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivista |
title_short | Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivista |
title_sort | Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivista |
topic | FILOSOFÍA Y PEDAGOGÍA TEORÍAS DEL CONOCIMIENTO EPISTEMOLOGÍA CONDUCTA(PSICOLOGÍA) CONSTRUCTIVISMO |
url | https://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/14643 |