Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivista

Constructivist psychologist see objectivist paradigm as a model filled with objections inspite of its influence in many psychology schools of thought. Constructive psychotherapy, just as any other scientific discipline, must be able to treat and specify it’s under grown phylosophy. This paper contai...

Ful tanımlama

Kaydedildi:
Detaylı Bibliyografya
Yazar: Alvarado Cevallos, Efrén Xavier (author)
Materyal Türü: bachelorThesis
Dil:spa
Baskı/Yayın Bilgisi: 2017
Konular:
Online Erişim:https://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/14643
Etiketler: Etiketle
Etiket eklenmemiş, İlk siz ekleyin!
_version_ 1838692050623528960
author Alvarado Cevallos, Efrén Xavier
author_facet Alvarado Cevallos, Efrén Xavier
author_role author
collection Repositorio Universidad Politécnica Salesiana
dc.contributor.none.fl_str_mv Sanmartín García, Rómulo Ignacio
dc.creator.none.fl_str_mv Alvarado Cevallos, Efrén Xavier
dc.date.none.fl_str_mv 2017-09-19T15:56:03Z
2017-09-19T15:56:03Z
2017-09
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/14643
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.rights.none.fl_str_mv Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad Politécnica Salesiana
instname:Universidad Politécnica Salesiana
instacron:UPS
dc.subject.none.fl_str_mv FILOSOFÍA Y PEDAGOGÍA
TEORÍAS DEL CONOCIMIENTO
EPISTEMOLOGÍA
CONDUCTA(PSICOLOGÍA)
CONSTRUCTIVISMO
dc.title.none.fl_str_mv Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivista
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
description Constructivist psychologist see objectivist paradigm as a model filled with objections inspite of its influence in many psychology schools of thought. Constructive psychotherapy, just as any other scientific discipline, must be able to treat and specify it’s under grown phylosophy. This paper contains an epistemological discussion mostly about the implications of constructivism as epistemological axe of psychotherapist’s activities.
eu_rights_str_mv openAccess
format bachelorThesis
id UPS_1d3dc6e4f45f486beb351571474d4aed
instacron_str UPS
institution UPS
instname_str Universidad Politécnica Salesiana
language spa
network_acronym_str UPS
network_name_str Repositorio Universidad Politécnica Salesiana
oai_identifier_str oai:dspace.ups.edu.ec:123456789/14643
publishDate 2017
reponame_str Repositorio Universidad Politécnica Salesiana
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Politécnica Salesiana - Universidad Politécnica Salesiana
repository_id_str 1737
rights_invalid_str_mv Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/
spelling Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivistaAlvarado Cevallos, Efrén XavierFILOSOFÍA Y PEDAGOGÍATEORÍAS DEL CONOCIMIENTOEPISTEMOLOGÍACONDUCTA(PSICOLOGÍA)CONSTRUCTIVISMOConstructivist psychologist see objectivist paradigm as a model filled with objections inspite of its influence in many psychology schools of thought. Constructive psychotherapy, just as any other scientific discipline, must be able to treat and specify it’s under grown phylosophy. This paper contains an epistemological discussion mostly about the implications of constructivism as epistemological axe of psychotherapist’s activities.Desde la óptica constructivista, el objetivismo en el que se han enquistado algunas de las más influyentes corrientes de pensamiento psicológico ha significado un reto para la investigación clínica; como sucede con otras disciplinas, especialmente aquellas relacionadas con el estudio de los modos de ser del hombre. La psicoterapia constructivista, como cualquier otra disciplina científica, debe ser capaz de dar razón sobre el empleo y origen de sus presupuestos filosóficos y principios científicos. El presente escrito contiene un análisis acerca de las principales cuestiones epistemológicas existentes en torno a la racionalidad implicadaSanmartín García, Rómulo Ignacio2017-09-19T15:56:03Z2017-09-19T15:56:03Z2017-09info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttps://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/14643spaAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuadorhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad Politécnica Salesianainstname:Universidad Politécnica Salesianainstacron:UPS2025-06-10T20:42:38Zoai:dspace.ups.edu.ec:123456789/14643Institucionalhttps://dspace.ups.edu.ec/Institución privadahttps://www.ups.edu.ec/https://dspace.ups.edu.ec/oai.Ecuador...opendoar:17372025-06-10T20:42:38Repositorio Universidad Politécnica Salesiana - Universidad Politécnica Salesianafalse
spellingShingle Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivista
Alvarado Cevallos, Efrén Xavier
FILOSOFÍA Y PEDAGOGÍA
TEORÍAS DEL CONOCIMIENTO
EPISTEMOLOGÍA
CONDUCTA(PSICOLOGÍA)
CONSTRUCTIVISMO
status_str publishedVersion
title Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivista
title_full Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivista
title_fullStr Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivista
title_full_unstemmed Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivista
title_short Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivista
title_sort Fundamento epistemológico de la psicoterapia constructivista
topic FILOSOFÍA Y PEDAGOGÍA
TEORÍAS DEL CONOCIMIENTO
EPISTEMOLOGÍA
CONDUCTA(PSICOLOGÍA)
CONSTRUCTIVISMO
url https://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/14643