Enfoque filosófico de la interculturalidad como referente para reorientar la educación latinoamericana

The reflections on multiculturalism are in development and thus raising questions about the practice of this idea, so that does not remain mere speculation but it is a reality; besides rescuing the ambivalences and breaks that exist in reference to the central theme. The present work has as main pur...

Полное описание

Сохранить в:
Библиографические подробности
Главный автор: Pretel Moreno, Jeiner Ali (author)
Формат: bachelorThesis
Язык:spa
Опубликовано: 2015
Предметы:
Online-ссылка:https://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/10671
Метки: Добавить метку
Нет меток, Требуется 1-ая метка записи!
_version_ 1838692012275007488
author Pretel Moreno, Jeiner Ali
author_facet Pretel Moreno, Jeiner Ali
author_role author
collection Repositorio Universidad Politécnica Salesiana
dc.contributor.none.fl_str_mv Aguilar Gordón, Floralba del Rocío
dc.creator.none.fl_str_mv Pretel Moreno, Jeiner Ali
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-08T16:33:10Z
2015-12-08T16:33:10Z
2015-10
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv https://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/10671
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad Politécnica Salesiana
instname:Universidad Politécnica Salesiana
instacron:UPS
dc.subject.none.fl_str_mv FILOSOFÍA Y PEDAGOGÍA
EDUCACIÓN INTERCULTURAL BILINGÜE
YOTARD
dc.title.none.fl_str_mv Enfoque filosófico de la interculturalidad como referente para reorientar la educación latinoamericana
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
description The reflections on multiculturalism are in development and thus raising questions about the practice of this idea, so that does not remain mere speculation but it is a reality; besides rescuing the ambivalences and breaks that exist in reference to the central theme. The present work has as main purpose to reflect about multiculturalism and its relationship to education, but the intention helps the reader keep ending a deepened reflection and follow it. For an explanation of the topic, some conceptualizations of multiculturalism are presented from the philosophical approach; Some characterizations with pedagogical perspectives that supplement the analysis from the philosophy, then with appropriations and sense of multiculturalism in the Latin American context are addressed. The theme of the document is part of the attempt to reach an objective reflection and critical observation of the educational phenomenon and proposed.
eu_rights_str_mv openAccess
format bachelorThesis
id UPS_1ddc17259e4ba4e92f65c78a2afbc3a1
instacron_str UPS
institution UPS
instname_str Universidad Politécnica Salesiana
language spa
network_acronym_str UPS
network_name_str Repositorio Universidad Politécnica Salesiana
oai_identifier_str oai:dspace.ups.edu.ec:123456789/10671
publishDate 2015
reponame_str Repositorio Universidad Politécnica Salesiana
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Politécnica Salesiana - Universidad Politécnica Salesiana
repository_id_str 1737
spelling Enfoque filosófico de la interculturalidad como referente para reorientar la educación latinoamericanaPretel Moreno, Jeiner AliFILOSOFÍA Y PEDAGOGÍAEDUCACIÓN INTERCULTURAL BILINGÜEYOTARDThe reflections on multiculturalism are in development and thus raising questions about the practice of this idea, so that does not remain mere speculation but it is a reality; besides rescuing the ambivalences and breaks that exist in reference to the central theme. The present work has as main purpose to reflect about multiculturalism and its relationship to education, but the intention helps the reader keep ending a deepened reflection and follow it. For an explanation of the topic, some conceptualizations of multiculturalism are presented from the philosophical approach; Some characterizations with pedagogical perspectives that supplement the analysis from the philosophy, then with appropriations and sense of multiculturalism in the Latin American context are addressed. The theme of the document is part of the attempt to reach an objective reflection and critical observation of the educational phenomenon and proposed.Las reflexiones en torno a la interculturalidad se encuentran en desarrollo y en consecuencia surgen interrogantes con respecto a la práctica de esta idea, de modo que no se quede en meras especulaciones sino que sea una realidad; además rescatando las ambivalencias y las rupturas que existen en referencia al tema central. El presente trabajo tiene como propósito central reflexionar sobre la interculturalidad y su vinculación con la educación, sin embargo, la intención contribuye al lector a no dejar por acabada la reflexión y seguir profundizado en la misma. Para la explicación del tema, se presentan algunas conceptualizaciones acerca de la interculturalidad desde el enfoque filosófico; se abordan algunas caracterizaciones con las perspectivas pedagógicas, que complementan el análisis realizado desde la filosofía, y luego con las apropiaciones y sentidos de la interculturalidad en el contexto Latinoamericano. El eje del documento se enmarca en la pretensión de llegar a una reflexión objetiva y la observación crítica del fenómeno educativo así propuesto.Aguilar Gordón, Floralba del Rocío2015-12-08T16:33:10Z2015-12-08T16:33:10Z2015-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttps://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/10671spainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad Politécnica Salesianainstname:Universidad Politécnica Salesianainstacron:UPS2025-06-10T23:33:45Zoai:dspace.ups.edu.ec:123456789/10671Institucionalhttps://dspace.ups.edu.ec/Institución privadahttps://www.ups.edu.ec/https://dspace.ups.edu.ec/oai.Ecuador...opendoar:17372025-06-10T23:33:45Repositorio Universidad Politécnica Salesiana - Universidad Politécnica Salesianafalse
spellingShingle Enfoque filosófico de la interculturalidad como referente para reorientar la educación latinoamericana
Pretel Moreno, Jeiner Ali
FILOSOFÍA Y PEDAGOGÍA
EDUCACIÓN INTERCULTURAL BILINGÜE
YOTARD
status_str publishedVersion
title Enfoque filosófico de la interculturalidad como referente para reorientar la educación latinoamericana
title_full Enfoque filosófico de la interculturalidad como referente para reorientar la educación latinoamericana
title_fullStr Enfoque filosófico de la interculturalidad como referente para reorientar la educación latinoamericana
title_full_unstemmed Enfoque filosófico de la interculturalidad como referente para reorientar la educación latinoamericana
title_short Enfoque filosófico de la interculturalidad como referente para reorientar la educación latinoamericana
title_sort Enfoque filosófico de la interculturalidad como referente para reorientar la educación latinoamericana
topic FILOSOFÍA Y PEDAGOGÍA
EDUCACIÓN INTERCULTURAL BILINGÜE
YOTARD
url https://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/10671