Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas.
The overall objective from this thesis is to describe the development of the Ecuadorian children’s literature between 2007 and 2012. And analyze which their pedagogic implications in the task of teaching and in the children’s reading concept are. This thesis is based on an exhausted literature inves...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Médium: | bachelorThesis |
Jazyk: | spa |
Vydáno: |
2013
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/6666 |
Tagy: |
Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo vytvoří štítek k tomuto záznamu!
|
_version_ | 1840599799958601728 |
---|---|
author | Gutiérrez Tapia, Jésyca Mabell |
author_facet | Gutiérrez Tapia, Jésyca Mabell |
author_role | author |
collection | Repositorio Universidad Politécnica Salesiana |
dc.contributor.none.fl_str_mv | Arízaga Yépez, María José |
dc.creator.none.fl_str_mv | Gutiérrez Tapia, Jésyca Mabell |
dc.date.none.fl_str_mv | 2013-09 2014-07-05T15:38:14Z 2014-07-05T15:38:14Z |
dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf application/pdf |
dc.identifier.none.fl_str_mv | http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/6666 |
dc.language.none.fl_str_mv | spa |
dc.rights.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.none.fl_str_mv | reponame:Repositorio Universidad Politécnica Salesiana instname:Universidad Politécnica Salesiana instacron:UPS |
dc.subject.none.fl_str_mv | LITERATURA INFANTIL EDUCACIÓN INFANTIL IMPLICACIONES PEDAGÓGICAS |
dc.title.none.fl_str_mv | Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas. |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
description | The overall objective from this thesis is to describe the development of the Ecuadorian children’s literature between 2007 and 2012. And analyze which their pedagogic implications in the task of teaching and in the children’s reading concept are. This thesis is based on an exhausted literature investigation which is complemented by a field research on the issue posed. It includes nine interviews to experts on each field involved in the development of Ecuadorian children's literature, among those enrolled: public and private institutions, publishers, writers, educators and civil society. In addition, a questionnaire on lecture interests was applied to 120 students in the primary section of La Salle High School – Conocoto. |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | bachelorThesis |
id | UPS_5f051e6aa1a0ee62c60af81d2ecaa80c |
instacron_str | UPS |
institution | UPS |
instname_str | Universidad Politécnica Salesiana |
language | spa |
network_acronym_str | UPS |
network_name_str | Repositorio Universidad Politécnica Salesiana |
oai_identifier_str | oai:dspace.ups.edu.ec:123456789/6666 |
publishDate | 2013 |
reponame_str | Repositorio Universidad Politécnica Salesiana |
repository.mail.fl_str_mv | . |
repository.name.fl_str_mv | Repositorio Universidad Politécnica Salesiana - Universidad Politécnica Salesiana |
repository_id_str | 1737 |
spelling | Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas.Gutiérrez Tapia, Jésyca MabellLITERATURA INFANTILEDUCACIÓN INFANTILIMPLICACIONES PEDAGÓGICASThe overall objective from this thesis is to describe the development of the Ecuadorian children’s literature between 2007 and 2012. And analyze which their pedagogic implications in the task of teaching and in the children’s reading concept are. This thesis is based on an exhausted literature investigation which is complemented by a field research on the issue posed. It includes nine interviews to experts on each field involved in the development of Ecuadorian children's literature, among those enrolled: public and private institutions, publishers, writers, educators and civil society. In addition, a questionnaire on lecture interests was applied to 120 students in the primary section of La Salle High School – Conocoto.El objetivo general de este estudio es describir el desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana entre el 2007 y 2010 y analizar cuáles son sus implicaciones pedagógicas en el trabajo docente y en la concepción lectora de los niños. Esta tesis se fundamenta en una exhaustiva investigación bibliográfica, la cual se complementa con una investigación de campo sobre el tema planteado. Se incluyen 9 entrevistas a especialistas de cada ámbito que interviene en el desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana, entre los que se inscriben: instituciones públicas y privadas, editores, escritores, educadores y sociedad civil. Además se aplicó un cuestionario de intereses de lectura a 120 estudiantes de la sección primaria de la Unidad Educativa La Salle.Arízaga Yépez, María José2014-07-05T15:38:14Z2014-07-05T15:38:14Z2013-09info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfapplication/pdfhttp://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/6666spainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad Politécnica Salesianainstname:Universidad Politécnica Salesianainstacron:UPS2019-01-01T19:14:35Zoai:dspace.ups.edu.ec:123456789/6666Institucionalhttps://dspace.ups.edu.ec/Institución privadahttps://www.ups.edu.ec/https://dspace.ups.edu.ec/oai.Ecuador...opendoar:17372019-01-01T19:14:35Repositorio Universidad Politécnica Salesiana - Universidad Politécnica Salesianafalse |
spellingShingle | Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas. Gutiérrez Tapia, Jésyca Mabell LITERATURA INFANTIL EDUCACIÓN INFANTIL IMPLICACIONES PEDAGÓGICAS |
status_str | publishedVersion |
title | Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas. |
title_full | Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas. |
title_fullStr | Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas. |
title_full_unstemmed | Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas. |
title_short | Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas. |
title_sort | Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas. |
topic | LITERATURA INFANTIL EDUCACIÓN INFANTIL IMPLICACIONES PEDAGÓGICAS |
url | http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/6666 |