Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas.

The overall objective from this thesis is to describe the development of the Ecuadorian children’s literature between 2007 and 2012. And analyze which their pedagogic implications in the task of teaching and in the children’s reading concept are. This thesis is based on an exhausted literature inves...

Ամբողջական նկարագրություն

Պահպանված է:
Մատենագիտական մանրամասներ
Հիմնական հեղինակ: Gutiérrez Tapia, Jésyca Mabell (author)
Ձևաչափ: bachelorThesis
Լեզու:spa
Հրապարակվել է: 2013
Խորագրեր:
Առցանց հասանելիություն:http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/6666
Ցուցիչներ: Ավելացրեք ցուցիչ
Չկան պիտակներ, Եղեք առաջինը, ով նշում է այս գրառումը!
_version_ 1840599799958601728
author Gutiérrez Tapia, Jésyca Mabell
author_facet Gutiérrez Tapia, Jésyca Mabell
author_role author
collection Repositorio Universidad Politécnica Salesiana
dc.contributor.none.fl_str_mv Arízaga Yépez, María José
dc.creator.none.fl_str_mv Gutiérrez Tapia, Jésyca Mabell
dc.date.none.fl_str_mv 2013-09
2014-07-05T15:38:14Z
2014-07-05T15:38:14Z
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/6666
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad Politécnica Salesiana
instname:Universidad Politécnica Salesiana
instacron:UPS
dc.subject.none.fl_str_mv LITERATURA INFANTIL
EDUCACIÓN INFANTIL
IMPLICACIONES PEDAGÓGICAS
dc.title.none.fl_str_mv Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas.
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
description The overall objective from this thesis is to describe the development of the Ecuadorian children’s literature between 2007 and 2012. And analyze which their pedagogic implications in the task of teaching and in the children’s reading concept are. This thesis is based on an exhausted literature investigation which is complemented by a field research on the issue posed. It includes nine interviews to experts on each field involved in the development of Ecuadorian children's literature, among those enrolled: public and private institutions, publishers, writers, educators and civil society. In addition, a questionnaire on lecture interests was applied to 120 students in the primary section of La Salle High School – Conocoto.
eu_rights_str_mv openAccess
format bachelorThesis
id UPS_5f051e6aa1a0ee62c60af81d2ecaa80c
instacron_str UPS
institution UPS
instname_str Universidad Politécnica Salesiana
language spa
network_acronym_str UPS
network_name_str Repositorio Universidad Politécnica Salesiana
oai_identifier_str oai:dspace.ups.edu.ec:123456789/6666
publishDate 2013
reponame_str Repositorio Universidad Politécnica Salesiana
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Politécnica Salesiana - Universidad Politécnica Salesiana
repository_id_str 1737
spelling Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas.Gutiérrez Tapia, Jésyca MabellLITERATURA INFANTILEDUCACIÓN INFANTILIMPLICACIONES PEDAGÓGICASThe overall objective from this thesis is to describe the development of the Ecuadorian children’s literature between 2007 and 2012. And analyze which their pedagogic implications in the task of teaching and in the children’s reading concept are. This thesis is based on an exhausted literature investigation which is complemented by a field research on the issue posed. It includes nine interviews to experts on each field involved in the development of Ecuadorian children's literature, among those enrolled: public and private institutions, publishers, writers, educators and civil society. In addition, a questionnaire on lecture interests was applied to 120 students in the primary section of La Salle High School – Conocoto.El objetivo general de este estudio es describir el desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana entre el 2007 y 2010 y analizar cuáles son sus implicaciones pedagógicas en el trabajo docente y en la concepción lectora de los niños. Esta tesis se fundamenta en una exhaustiva investigación bibliográfica, la cual se complementa con una investigación de campo sobre el tema planteado. Se incluyen 9 entrevistas a especialistas de cada ámbito que interviene en el desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana, entre los que se inscriben: instituciones públicas y privadas, editores, escritores, educadores y sociedad civil. Además se aplicó un cuestionario de intereses de lectura a 120 estudiantes de la sección primaria de la Unidad Educativa La Salle.Arízaga Yépez, María José2014-07-05T15:38:14Z2014-07-05T15:38:14Z2013-09info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfapplication/pdfhttp://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/6666spainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad Politécnica Salesianainstname:Universidad Politécnica Salesianainstacron:UPS2019-01-01T19:14:35Zoai:dspace.ups.edu.ec:123456789/6666Institucionalhttps://dspace.ups.edu.ec/Institución privadahttps://www.ups.edu.ec/https://dspace.ups.edu.ec/oai.Ecuador...opendoar:17372019-01-01T19:14:35Repositorio Universidad Politécnica Salesiana - Universidad Politécnica Salesianafalse
spellingShingle Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas.
Gutiérrez Tapia, Jésyca Mabell
LITERATURA INFANTIL
EDUCACIÓN INFANTIL
IMPLICACIONES PEDAGÓGICAS
status_str publishedVersion
title Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas.
title_full Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas.
title_fullStr Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas.
title_full_unstemmed Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas.
title_short Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas.
title_sort Desarrollo de la literatura infantil ecuatoriana en el periodo 2007-2010 y sus implicaciones pedagógicas.
topic LITERATURA INFANTIL
EDUCACIÓN INFANTIL
IMPLICACIONES PEDAGÓGICAS
url http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/6666