Representaciones sociales sobre la escuela de docentes. Estudio de caso en cuatro escuelas de Cayambe y Pedro Moncayo, 2013

Social representations of teachers about school. Case study in four schools of Cayambe and Pedro Moncayo is the subject of research we have developed, while this has been a great opportunity for us as teachers analyze the information gathered both in the field and theory. While there are many invest...

وصف كامل

محفوظ في:
التفاصيل البيبلوغرافية
المؤلف الرئيسي: Hermosa Meza, Marcia Yolanda (author)
مؤلفون آخرون: López Castellanos, Yazmira (author), Neppas Abalco, Ángel María (author)
التنسيق: bachelorThesis
اللغة:spa
منشور في: 2014
الموضوعات:
الوصول للمادة أونلاين:http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/7436
الوسوم: إضافة وسم
لا توجد وسوم, كن أول من يضع وسما على هذه التسجيلة!
_version_ 1839327131632402432
author Hermosa Meza, Marcia Yolanda
author2 López Castellanos, Yazmira
Neppas Abalco, Ángel María
author2_role author
author
author_facet Hermosa Meza, Marcia Yolanda
López Castellanos, Yazmira
Neppas Abalco, Ángel María
author_role author
collection Repositorio Universidad Politécnica Salesiana
dc.contributor.none.fl_str_mv Laso Chenut, Anne Pascale
dc.creator.none.fl_str_mv Hermosa Meza, Marcia Yolanda
López Castellanos, Yazmira
Neppas Abalco, Ángel María
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06
2015-01-29T18:00:20Z
2015-01-29T18:00:20Z
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/7436
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad Politécnica Salesiana
instname:Universidad Politécnica Salesiana
instacron:UPS
dc.subject.none.fl_str_mv EDUCACIÓN INTERCULTURAL BILINGÜE
ENSEÑANZA
ADMINISTRACIÓN ESCOLAR
EDUCACIÓN BÁSICA
REPOSITORIOEIB
dc.title.none.fl_str_mv Representaciones sociales sobre la escuela de docentes. Estudio de caso en cuatro escuelas de Cayambe y Pedro Moncayo, 2013
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
description Social representations of teachers about school. Case study in four schools of Cayambe and Pedro Moncayo is the subject of research we have developed, while this has been a great opportunity for us as teachers analyze the information gathered both in the field and theory. While there are many investigations about school, most of these point to issues of educational "quality", based on the curriculum or the "teaching" and "learning"; other studies come to school in a political context as Freire and Bourdieu
eu_rights_str_mv openAccess
format bachelorThesis
id UPS_c9a5456dfb75df4ef7da29a9d37755e0
instacron_str UPS
institution UPS
instname_str Universidad Politécnica Salesiana
language spa
network_acronym_str UPS
network_name_str Repositorio Universidad Politécnica Salesiana
oai_identifier_str oai:dspace.ups.edu.ec:123456789/7436
publishDate 2014
reponame_str Repositorio Universidad Politécnica Salesiana
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Politécnica Salesiana - Universidad Politécnica Salesiana
repository_id_str 1737
spelling Representaciones sociales sobre la escuela de docentes. Estudio de caso en cuatro escuelas de Cayambe y Pedro Moncayo, 2013Hermosa Meza, Marcia YolandaLópez Castellanos, YazmiraNeppas Abalco, Ángel MaríaEDUCACIÓN INTERCULTURAL BILINGÜEENSEÑANZAADMINISTRACIÓN ESCOLAREDUCACIÓN BÁSICAREPOSITORIOEIBSocial representations of teachers about school. Case study in four schools of Cayambe and Pedro Moncayo is the subject of research we have developed, while this has been a great opportunity for us as teachers analyze the information gathered both in the field and theory. While there are many investigations about school, most of these point to issues of educational "quality", based on the curriculum or the "teaching" and "learning"; other studies come to school in a political context as Freire and BourdieuLas representaciones sociales de los docentes sobre la escuela. Estudio de caso en cuatro escuelas de Cayambe y Pedro Moncayo es el tema de investigación que hemos desarrollado, y a la vez esta ha sido una gran oportunidad para que nosotros como docentes analicemos la información recogida tanto en el campo como en la teoría. Si bien existen múltiples investigaciones sobre el tema escuela, la mayoría de estas apuntan a temas de “calidad” educativa, fundamentadas en el currículo o en la “enseñanza” y “aprendizaje”; otros estudios ven a la escuela en un marco político como Freire y BourdieuLaso Chenut, Anne Pascale2015-01-29T18:00:20Z2015-01-29T18:00:20Z2014-06info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfapplication/pdfhttp://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/7436spainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad Politécnica Salesianainstname:Universidad Politécnica Salesianainstacron:UPS2020-04-23T02:39:24Zoai:dspace.ups.edu.ec:123456789/7436Institucionalhttps://dspace.ups.edu.ec/Institución privadahttps://www.ups.edu.ec/https://dspace.ups.edu.ec/oai.Ecuador...opendoar:17372020-04-23T02:39:24Repositorio Universidad Politécnica Salesiana - Universidad Politécnica Salesianafalse
spellingShingle Representaciones sociales sobre la escuela de docentes. Estudio de caso en cuatro escuelas de Cayambe y Pedro Moncayo, 2013
Hermosa Meza, Marcia Yolanda
EDUCACIÓN INTERCULTURAL BILINGÜE
ENSEÑANZA
ADMINISTRACIÓN ESCOLAR
EDUCACIÓN BÁSICA
REPOSITORIOEIB
status_str publishedVersion
title Representaciones sociales sobre la escuela de docentes. Estudio de caso en cuatro escuelas de Cayambe y Pedro Moncayo, 2013
title_full Representaciones sociales sobre la escuela de docentes. Estudio de caso en cuatro escuelas de Cayambe y Pedro Moncayo, 2013
title_fullStr Representaciones sociales sobre la escuela de docentes. Estudio de caso en cuatro escuelas de Cayambe y Pedro Moncayo, 2013
title_full_unstemmed Representaciones sociales sobre la escuela de docentes. Estudio de caso en cuatro escuelas de Cayambe y Pedro Moncayo, 2013
title_short Representaciones sociales sobre la escuela de docentes. Estudio de caso en cuatro escuelas de Cayambe y Pedro Moncayo, 2013
title_sort Representaciones sociales sobre la escuela de docentes. Estudio de caso en cuatro escuelas de Cayambe y Pedro Moncayo, 2013
topic EDUCACIÓN INTERCULTURAL BILINGÜE
ENSEÑANZA
ADMINISTRACIÓN ESCOLAR
EDUCACIÓN BÁSICA
REPOSITORIOEIB
url http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/7436