Recursos digitales y su impacto en la nivelación formativa en el área de matemática en los estudiantes de 6to año de educación básica paralelo “A” de la Unidad Educativa Darío C. Guevara del cantón Babahoyo Provincia de los Ríos. 2022

The application of digital and technological tools became an alternative to develop teaching-learning processes in the educational area, so it is necessary to carry out an analysis of the impact of these tools on the educational process. In this context, the research was carried out at the Darío C....

Fuld beskrivelse

Saved in:
Bibliografiske detaljer
Hovedforfatter: Amaiquema Boza, Tayri Fernanda (author)
Andre forfattere: Riofrío Díaz, Lester Miguel (author)
Format: bachelorThesis
Udgivet: 2022
Fag:
Online adgang:http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/11960
Tags: Tilføj Tag
Ingen Tags, Vær først til at tagge denne postø!
_version_ 1840021790460477440
author Amaiquema Boza, Tayri Fernanda
author2 Riofrío Díaz, Lester Miguel
author2_role author
author_facet Amaiquema Boza, Tayri Fernanda
Riofrío Díaz, Lester Miguel
author_role author
collection Repositorio Universidad Técnica de Babahoyo
dc.contributor.none.fl_str_mv Gómez Alcívar, Victoria
dc.creator.none.fl_str_mv Amaiquema Boza, Tayri Fernanda
Riofrío Díaz, Lester Miguel
dc.date.none.fl_str_mv 2022-06-06T02:58:15Z
2022-06-06T02:58:15Z
2022
dc.format.none.fl_str_mv 104 p.
application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/11960
dc.language.none.fl_str_mv es
dc.publisher.none.fl_str_mv BABAHOYO: UTB, 2022
dc.rights.none.fl_str_mv Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad Técnica de Babahoyo
instname:Universidad Técnica de Babahoyo
instacron:UTB
dc.subject.none.fl_str_mv Recursos digitales
Nivelación formativa
Competencias digitales
Herramientas digitales
dc.title.none.fl_str_mv Recursos digitales y su impacto en la nivelación formativa en el área de matemática en los estudiantes de 6to año de educación básica paralelo “A” de la Unidad Educativa Darío C. Guevara del cantón Babahoyo Provincia de los Ríos. 2022
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
description The application of digital and technological tools became an alternative to develop teaching-learning processes in the educational area, so it is necessary to carry out an analysis of the impact of these tools on the educational process. In this context, the research was carried out at the Darío C. Guevara Educational Unit, a fiscal support institution, located in the El Salto parish, Babahoyo canton, Los Ríos province. This campus has developed a virtual training leveling process, allowing us to investigate the use and management of digital resources and determine the impact on training leveling, especially in the area of mathematics in 6th grade students. year of parallel basic education "A", to propose an alternative that allows improving the teaching-learning processes. This research has a propositional descriptive approach, which is why it seeks to explore situations within the educational context, describe the academic reality in this modality and propose feasible tools to improve the teaching process. In this research study, a survey has been conducted on 20 teachers from the campus of the sublevels of high school, basic elementary and middle school, evidencing that it will contribute to facilitating the pedagogical and didactic processes and will effectively introduce students in the digital age. The proposal proposes to carry out a training program for teaching staff to develop their skills and abilities in the management of these digital and technological resources to take advantage of the tools that are available on the web.
eu_rights_str_mv openAccess
format bachelorThesis
id UTB_f18f64c5bf6cf218607585b73785ec27
instacron_str UTB
institution UTB
instname_str Universidad Técnica de Babahoyo
language_invalid_str_mv es
network_acronym_str UTB
network_name_str Repositorio Universidad Técnica de Babahoyo
oai_identifier_str oai:dspace.utb.edu.ec:49000/11960
publishDate 2022
publisher.none.fl_str_mv BABAHOYO: UTB, 2022
reponame_str Repositorio Universidad Técnica de Babahoyo
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Técnica de Babahoyo - Universidad Técnica de Babahoyo
repository_id_str 0
rights_invalid_str_mv Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/
spelling Recursos digitales y su impacto en la nivelación formativa en el área de matemática en los estudiantes de 6to año de educación básica paralelo “A” de la Unidad Educativa Darío C. Guevara del cantón Babahoyo Provincia de los Ríos. 2022Amaiquema Boza, Tayri FernandaRiofrío Díaz, Lester MiguelRecursos digitalesNivelación formativaCompetencias digitalesHerramientas digitalesThe application of digital and technological tools became an alternative to develop teaching-learning processes in the educational area, so it is necessary to carry out an analysis of the impact of these tools on the educational process. In this context, the research was carried out at the Darío C. Guevara Educational Unit, a fiscal support institution, located in the El Salto parish, Babahoyo canton, Los Ríos province. This campus has developed a virtual training leveling process, allowing us to investigate the use and management of digital resources and determine the impact on training leveling, especially in the area of mathematics in 6th grade students. year of parallel basic education "A", to propose an alternative that allows improving the teaching-learning processes. This research has a propositional descriptive approach, which is why it seeks to explore situations within the educational context, describe the academic reality in this modality and propose feasible tools to improve the teaching process. In this research study, a survey has been conducted on 20 teachers from the campus of the sublevels of high school, basic elementary and middle school, evidencing that it will contribute to facilitating the pedagogical and didactic processes and will effectively introduce students in the digital age. The proposal proposes to carry out a training program for teaching staff to develop their skills and abilities in the management of these digital and technological resources to take advantage of the tools that are available on the web.The application of digital and technological tools became an alternative to develop teaching-learning processes in the educational area, so it is necessary to carry out an analysis of the impact of these tools on the educational process. In this context, the research was carried out at the Darío C. Guevara Educational Unit, a fiscal support institution, located in the El Salto parish, Babahoyo canton, Los Ríos province. This campus has developed a virtual training leveling process, allowing us to investigate the use and management of digital resources and determine the impact on training leveling, especially in the area of mathematics in 6th grade students. year of parallel basic education "A", to propose an alternative that allows improving the teaching-learning processes. This research has a propositional descriptive approach, which is why it seeks to explore situations within the educational context, describe the academic reality in this modality and propose feasible tools to improve the teaching process. In this research study, a survey has been conducted on 20 teachers from the campus of the sublevels of high school, basic elementary and middle school, evidencing that it will contribute to facilitating the pedagogical and didactic processes and will effectively introduce students in the digital age. The proposal proposes to carry out a training program for teaching staff to develop their skills and abilities in the management of these digital and technological resources to take advantage of the tools that are available on the web.La aplicación de las herramientas digitales y tecnológicas se constituyó en una alternativa para desarrollar los procesos de enseñanza aprendizaje en el área educativa, por lo que se hace necesario realizar un análisis sobre el impacto de estas herramientas en el proceso educativo. En este contexto, se realizó la investigación en la Unidad Educativa Darío C. Guevara, institución de sostenimiento fiscal, ubicada en la parroquia El Salto, cantón Babahoyo, provincia Los Ríos. Este plantel ha desarrollado un proceso de nivelación formativa de manera virtual, permitiéndonos indagar sobre el uso y manejo de los recursos digitales y determinar el impacto en la nivelación formativa, especialmente en el área de matemática en los estudiantes de 6to. año de educación básica paralelo “A”, para proponer una alternativa que permita mejorar los procesos de enseñanza aprendizaje. Esta investigación tiene un enfoque descriptivo propositivo, por lo cual busca explorar situaciones dentro del contexto educativo, describir la realidad académica en esta modalidad y proponer herramientas factibles para mejorar el proceso de enseñanza. En este estudio investigativo se ha realizado una encuesta direccionada a 20 docentes del plantel de los subniveles de preparatoria, básica elemental y media, evidenciando que contribuirá a facilitar los procesos pedagógicos y didácticos e introducirá de manera efectiva a los estudiantes en la era digital. En la propuesta se plantea realizar un programa de capacitación al personal docente para desarrollar sus destrezas y habilidades en el manejo de estos recursos digitales y tecnológicos para aprovechar las herramientas que están disponible en la web.BABAHOYO: UTB, 2022Gómez Alcívar, Victoria2022-06-06T02:58:15Z2022-06-06T02:58:15Z2022info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis104 p.application/pdfhttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/11960esAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuadorhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad Técnica de Babahoyoinstname:Universidad Técnica de Babahoyoinstacron:UTB2022-06-06T08:01:06Zoai:dspace.utb.edu.ec:49000/11960Institucionalhttp://dspace.utb.edu.ec/Universidad públicahttps://utb.edu.ec/http://dspace.utb.edu.ec/oai.Ecuador...opendoar:02022-06-06T08:01:06Repositorio Universidad Técnica de Babahoyo - Universidad Técnica de Babahoyofalse
spellingShingle Recursos digitales y su impacto en la nivelación formativa en el área de matemática en los estudiantes de 6to año de educación básica paralelo “A” de la Unidad Educativa Darío C. Guevara del cantón Babahoyo Provincia de los Ríos. 2022
Amaiquema Boza, Tayri Fernanda
Recursos digitales
Nivelación formativa
Competencias digitales
Herramientas digitales
status_str publishedVersion
title Recursos digitales y su impacto en la nivelación formativa en el área de matemática en los estudiantes de 6to año de educación básica paralelo “A” de la Unidad Educativa Darío C. Guevara del cantón Babahoyo Provincia de los Ríos. 2022
title_full Recursos digitales y su impacto en la nivelación formativa en el área de matemática en los estudiantes de 6to año de educación básica paralelo “A” de la Unidad Educativa Darío C. Guevara del cantón Babahoyo Provincia de los Ríos. 2022
title_fullStr Recursos digitales y su impacto en la nivelación formativa en el área de matemática en los estudiantes de 6to año de educación básica paralelo “A” de la Unidad Educativa Darío C. Guevara del cantón Babahoyo Provincia de los Ríos. 2022
title_full_unstemmed Recursos digitales y su impacto en la nivelación formativa en el área de matemática en los estudiantes de 6to año de educación básica paralelo “A” de la Unidad Educativa Darío C. Guevara del cantón Babahoyo Provincia de los Ríos. 2022
title_short Recursos digitales y su impacto en la nivelación formativa en el área de matemática en los estudiantes de 6to año de educación básica paralelo “A” de la Unidad Educativa Darío C. Guevara del cantón Babahoyo Provincia de los Ríos. 2022
title_sort Recursos digitales y su impacto en la nivelación formativa en el área de matemática en los estudiantes de 6to año de educación básica paralelo “A” de la Unidad Educativa Darío C. Guevara del cantón Babahoyo Provincia de los Ríos. 2022
topic Recursos digitales
Nivelación formativa
Competencias digitales
Herramientas digitales
url http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/11960