Ambientes de aprendizaje lúdicos en el nivel inicial II

The purpose of the present investigation was to express the need for the existence of playful learning environments in the initial level, which allowed the development in the auditory, visual, motor, playful, cognitive, social and especially language levels both intellectual and emotional developmen...

Täydet tiedot

Tallennettuna:
Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Mejía Guanga, Jissela Yajaira (author)
Aineistotyyppi: bachelorThesis
Kieli:spa
Julkaistu: 2017
Aiheet:
Linkit:http://repositorio.utc.edu.ec/handle/27000/4350
Tagit: Lisää tagi
Ei tageja, Lisää ensimmäinen tagi!
_version_ 1841307689110470656
author Mejía Guanga, Jissela Yajaira
author_facet Mejía Guanga, Jissela Yajaira
author_role author
collection Repositorio Universidad Técnica de Cotopaxi
dc.contributor.none.fl_str_mv Cerón, Catherine
dc.creator.none.fl_str_mv Mejía Guanga, Jissela Yajaira
dc.date.none.fl_str_mv 2017-11
2018-04-09T20:57:29Z
2018-04-09T20:57:29Z
dc.format.none.fl_str_mv 67 páginas
application/pdf
application/octet-stream
dc.identifier.none.fl_str_mv Mejía Guanga, J. Y. (2017). Ambientes de aprendizaje lúdicos en el nivel inicial II. Latacunga: Universidad Técnica de Cotopaxi; Facultad de Ciencias Humanas y Educación; Carrera de Ciencias de la Educación Mención Educación Parvularia
PI-000522
http://repositorio.utc.edu.ec/handle/27000/4350
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.none.fl_str_mv Latacunga : Universidad Técnica de Cotopaxi; Facultad de Ciencias Humanas y Educación; Carrera de Ciencias de la Educación Mención Educación Parvularia
dc.rights.none.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad Técnica de Cotopaxi
instname:Universidad Técnica de Cotopaxi
instacron:UTC
dc.subject.none.fl_str_mv LICENCIATURA EN PARVULARIA
AMBIENTES
APRENDIZAJE
LÚDICOS
dc.title.none.fl_str_mv Ambientes de aprendizaje lúdicos en el nivel inicial II
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
description The purpose of the present investigation was to express the need for the existence of playful learning environments in the initial level, which allowed the development in the auditory, visual, motor, playful, cognitive, social and especially language levels both intellectual and emotional development of children in today's societies, hence the importance of reinforcing these spaces within the classroom, from diverse and complex perspectives that do not reduce their dimensions. The same will be worked on in the playful aspect, pointing out axes to turn to a deeper reflection on the current education. These disciplines are related to didactic purposes that link the current theories, so they are also called educational environments or playful corners. For the preparation of the present document was based on a qualitative methodology because it seeks the solution to a socioeducative problem. The results obtained through the field work applying techniques such as the interview, the survey and the observation that will allow to give a value judgment on the study problem, in this case the use of the learning environments; these data will later enable us to recommend actions to overcome institutional failures; in this way the project will generate a practical pedagogical and curricular contribution that will have a positive impact on the socio-educational scope of the educational community. In conclusion, this study shows how learning environments will serve significantly to students entering this level, it should be emphasized that certain aspects must be improved within the classroom to achieve better teaching, which will be achieved little by little.
eu_rights_str_mv openAccess
format bachelorThesis
id UTC_b51d49c0fc9106e78ba28d0c5b109b80
identifier_str_mv Mejía Guanga, J. Y. (2017). Ambientes de aprendizaje lúdicos en el nivel inicial II. Latacunga: Universidad Técnica de Cotopaxi; Facultad de Ciencias Humanas y Educación; Carrera de Ciencias de la Educación Mención Educación Parvularia
PI-000522
instacron_str UTC
institution UTC
instname_str Universidad Técnica de Cotopaxi
language spa
network_acronym_str UTC
network_name_str Repositorio Universidad Técnica de Cotopaxi
oai_identifier_str oai:repositorio.utc.edu.ec:27000/4350
publishDate 2017
publisher.none.fl_str_mv Latacunga : Universidad Técnica de Cotopaxi; Facultad de Ciencias Humanas y Educación; Carrera de Ciencias de la Educación Mención Educación Parvularia
reponame_str Repositorio Universidad Técnica de Cotopaxi
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Técnica de Cotopaxi - Universidad Técnica de Cotopaxi
repository_id_str 0
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/
spelling Ambientes de aprendizaje lúdicos en el nivel inicial IIMejía Guanga, Jissela YajairaLICENCIATURA EN PARVULARIAAMBIENTESAPRENDIZAJELÚDICOSThe purpose of the present investigation was to express the need for the existence of playful learning environments in the initial level, which allowed the development in the auditory, visual, motor, playful, cognitive, social and especially language levels both intellectual and emotional development of children in today's societies, hence the importance of reinforcing these spaces within the classroom, from diverse and complex perspectives that do not reduce their dimensions. The same will be worked on in the playful aspect, pointing out axes to turn to a deeper reflection on the current education. These disciplines are related to didactic purposes that link the current theories, so they are also called educational environments or playful corners. For the preparation of the present document was based on a qualitative methodology because it seeks the solution to a socioeducative problem. The results obtained through the field work applying techniques such as the interview, the survey and the observation that will allow to give a value judgment on the study problem, in this case the use of the learning environments; these data will later enable us to recommend actions to overcome institutional failures; in this way the project will generate a practical pedagogical and curricular contribution that will have a positive impact on the socio-educational scope of the educational community. In conclusion, this study shows how learning environments will serve significantly to students entering this level, it should be emphasized that certain aspects must be improved within the classroom to achieve better teaching, which will be achieved little by little.El propósito de la presente investigación radicó en expresar la necesidad de que existan los ambientes de aprendizaje lúdicos en el nivel inicial, el mismo que permitió el desarrollo en los niveles auditivos, visuales, motores, lúdicos, cognitivos, sociales y sobre todo del lenguaje tanto intelectual como emocional de los niños y niñas, en las sociedades actuales, de ahí la importancia de reforzar estos espacios dentro del aula de clases, desde perspectivas diversas y complejas que no reduzcan sus dimensiones. Las mismas serán trabajadas en el aspecto lúdico, señalando ejes para girar a una reflexión más profunda sobre la educación actual. Estas disciplinas se encuentran relacionadas con fines didácticos que vinculan las teorías vigentes, es así que también se los denomina ambientes educativos o rincones lúdicos. Para la elaboración del presente documento se basó en una metodología cualitativa porque busca la solución a un problema socioeducativo. Los resultados que se obtengan por medio del trabajo de campo aplicando técnicas como la entrevista, la encuesta y la observación que permitirán emitir un juicio de valor sobre el problema de estudio, en este caso el uso de los ambientes de aprendizaje; estos datos permitirán posteriormente recomendar acciones para superar las falencias institucionales; de esta forma el proyecto generará un aporte pedagógico y curricular práctico que tendrá impacto positivo en el ámbito socio educativo de la comunidad educativa. En conclusión en este estudio se muestra cómo los ambientes de aprendizaje servirán de manera significativa a los estudiantes que ingresen a este nivel, cabe recalcar que hay que mejorar ciertos aspectos dentro del aula para lograr una mejor enseñanza, lo cual se conseguirá de a poco.Universidad Técnica de CotopaxiLatacunga : Universidad Técnica de Cotopaxi; Facultad de Ciencias Humanas y Educación; Carrera de Ciencias de la Educación Mención Educación ParvulariaCerón, Catherine2018-04-09T20:57:29Z2018-04-09T20:57:29Z2017-11info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis67 páginasapplication/pdfapplication/octet-streamMejía Guanga, J. Y. (2017). Ambientes de aprendizaje lúdicos en el nivel inicial II. Latacunga: Universidad Técnica de Cotopaxi; Facultad de Ciencias Humanas y Educación; Carrera de Ciencias de la Educación Mención Educación ParvulariaPI-000522http://repositorio.utc.edu.ec/handle/27000/4350spahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad Técnica de Cotopaxiinstname:Universidad Técnica de Cotopaxiinstacron:UTC2018-04-10T08:00:20Zoai:repositorio.utc.edu.ec:27000/4350Institucionalhttp://repositorio.utc.edu.ec/Universidad públicahttps://www.utc.edu.ec/..Ecuador...opendoar:02025-08-24T03:49:16.516167Repositorio Universidad Técnica de Cotopaxi - Universidad Técnica de Cotopaxitrue
spellingShingle Ambientes de aprendizaje lúdicos en el nivel inicial II
Mejía Guanga, Jissela Yajaira
LICENCIATURA EN PARVULARIA
AMBIENTES
APRENDIZAJE
LÚDICOS
status_str publishedVersion
title Ambientes de aprendizaje lúdicos en el nivel inicial II
title_full Ambientes de aprendizaje lúdicos en el nivel inicial II
title_fullStr Ambientes de aprendizaje lúdicos en el nivel inicial II
title_full_unstemmed Ambientes de aprendizaje lúdicos en el nivel inicial II
title_short Ambientes de aprendizaje lúdicos en el nivel inicial II
title_sort Ambientes de aprendizaje lúdicos en el nivel inicial II
topic LICENCIATURA EN PARVULARIA
AMBIENTES
APRENDIZAJE
LÚDICOS
url http://repositorio.utc.edu.ec/handle/27000/4350