La enseñanza de la creatividad según la metodología de Waldorf en los niños de Educación Inicial Subnivel 2.
The present investigation before the problem raised allowed to know the Waldorf methodology and its incidence in the development of creativity in children of initial education sublevel 2, for this reason it was established as an objective “to strengthen the teaching of creativity through the applica...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | masterThesis |
Idioma: | spa |
Publicado em: |
2021
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: | http://repositorio.utc.edu.ec/handle/27000/7673 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
_version_ | 1822282042187972608 |
---|---|
author | Herrera Uribe, Gloria Noemí |
author_facet | Herrera Uribe, Gloria Noemí |
author_role | author |
collection | Repositorio Universidad Técnica de Cotopaxi |
dc.contributor.none.fl_str_mv | Culqui, Catherine |
dc.creator.none.fl_str_mv | Herrera Uribe, Gloria Noemí |
dc.date.none.fl_str_mv | 2021-10-26T19:16:56Z 2021-10-26T19:16:56Z 2021-08 |
dc.format.none.fl_str_mv | 128 páginas |
dc.identifier.none.fl_str_mv | Herrera Uribe Gloria Noemí,( 2021), La enseñanza de la creatividad según la metodología de Waldorf en los niños de Educación Inicial Subnivel 2. UTC. Latacunga. 128 p. MUTC-000955 http://repositorio.utc.edu.ec/handle/27000/7673 |
dc.language.none.fl_str_mv | spa |
dc.publisher.none.fl_str_mv | Ecuador: Latacunga: Universidad Técnica de Cotopaxi: UTC. |
dc.rights.none.fl_str_mv | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source.none.fl_str_mv | reponame:Repositorio Universidad Técnica de Cotopaxi instname:Universidad Técnica de Cotopaxi instacron:UTC |
dc.subject.none.fl_str_mv | CREATIVIDAD METODOLOGÍA WALDORF ENSEÑANZA ACTIVIDADES LÚDICAS IMAGINACIÓN EDUCACIÓN INICIAL |
dc.title.none.fl_str_mv | La enseñanza de la creatividad según la metodología de Waldorf en los niños de Educación Inicial Subnivel 2. |
dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/masterThesis |
description | The present investigation before the problem raised allowed to know the Waldorf methodology and its incidence in the development of creativity in children of initial education sublevel 2, for this reason it was established as an objective “to strengthen the teaching of creativity through the application of the Waldorf methodology in the Educational Unit "Vicente León". A methodology was applied with a quantitative approach because evaluation techniques and instruments were used such as interviews with teachers, surveys of parents, and the observation sheet for students of the Institution for data collection, in order to perceive the level of knowledge of alternative methodologies that help the student to be a participant in outdoor recreational activities in contact with nature and integrating the family to be part of these actions, after these information analyzes it was considered pertinent to develop an innovative and dynamic proposal of playful and fun activities that helped motivate the development of creativity through the Waldorf methodology. In this way, the teachers applied the proposal that encouraged them to improve the imaginative capacity of the children and therefore strengthened skills by improving the teaching-learning process, as well as their motivation to carry out activities at home, fostering a collaborative environment between all those who make up the educational community. |
eu_rights_str_mv | openAccess |
format | masterThesis |
id | UTC_f6406ea8cfe746a25f45ccf8facac9b8 |
identifier_str_mv | Herrera Uribe Gloria Noemí,( 2021), La enseñanza de la creatividad según la metodología de Waldorf en los niños de Educación Inicial Subnivel 2. UTC. Latacunga. 128 p. MUTC-000955 |
instacron_str | UTC |
institution | UTC |
instname_str | Universidad Técnica de Cotopaxi |
language | spa |
network_acronym_str | UTC |
network_name_str | Repositorio Universidad Técnica de Cotopaxi |
oai_identifier_str | oai:oai:repositorio.utc.edu.ec:27000:27000/7673 |
publishDate | 2021 |
publisher.none.fl_str_mv | Ecuador: Latacunga: Universidad Técnica de Cotopaxi: UTC. |
reponame_str | Repositorio Universidad Técnica de Cotopaxi |
repository.mail.fl_str_mv | . |
repository.name.fl_str_mv | Repositorio Universidad Técnica de Cotopaxi - Universidad Técnica de Cotopaxi |
repository_id_str | 0 |
rights_invalid_str_mv | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/ |
spelling | La enseñanza de la creatividad según la metodología de Waldorf en los niños de Educación Inicial Subnivel 2.Herrera Uribe, Gloria NoemíCREATIVIDADMETODOLOGÍA WALDORFENSEÑANZAACTIVIDADES LÚDICASIMAGINACIÓNEDUCACIÓN INICIALThe present investigation before the problem raised allowed to know the Waldorf methodology and its incidence in the development of creativity in children of initial education sublevel 2, for this reason it was established as an objective “to strengthen the teaching of creativity through the application of the Waldorf methodology in the Educational Unit "Vicente León". A methodology was applied with a quantitative approach because evaluation techniques and instruments were used such as interviews with teachers, surveys of parents, and the observation sheet for students of the Institution for data collection, in order to perceive the level of knowledge of alternative methodologies that help the student to be a participant in outdoor recreational activities in contact with nature and integrating the family to be part of these actions, after these information analyzes it was considered pertinent to develop an innovative and dynamic proposal of playful and fun activities that helped motivate the development of creativity through the Waldorf methodology. In this way, the teachers applied the proposal that encouraged them to improve the imaginative capacity of the children and therefore strengthened skills by improving the teaching-learning process, as well as their motivation to carry out activities at home, fostering a collaborative environment between all those who make up the educational community.La presente investigación ante la problemática planteada permitió conocer la metodología de Waldorf y su incidencia en el desarrollo de la creatividad en los niños y niñas de educación inicial subnivel 2, por tal razón se estableció como objetivo “fortalecer la enseñanza de la creatividad mediante la aplicación de la metodología de Waldorf en la Unidad Educativa “Vicente León”. Se aplicó una metodología con un enfoque cuanticualitativo porque se empleó técnicas e instrumentos de evaluación como entrevistas a docentes, encuestas a padres de familia y la ficha de observación a estudiantes de la Institución para la recolección de datos, con el propósito de percibir el nivel de conocimiento de metodologías alternativas que ayuden al estudiante a ser partícipe de actividades lúdicas al aire libre en contacto con la naturaleza e integrando a la familia a formar parte de estas acciones , posterior a estos análisis de la información se consideró pertinente elaborar una propuesta innovadora y dinámica de actividades lúdicas y divertidas que ayudaron a motivar el desarrollo de la creatividad mediante la metodología de Waldorf . De esta manera se logró en las docentes la aplicación de la propuesta que incentivaron a mejorar la capacidad imaginativa de los niños y por ende fortalecieron destrezas mejorando el proceso de enseñanza aprendizaje, así como su motivación a realizar actividades en casa, fomentando un ambiente colaborativo entre todos quienes conforman la comunidad educativa.Ecuador: Latacunga: Universidad Técnica de Cotopaxi: UTC.Culqui, Catherine2021-10-26T19:16:56Z2021-10-26T19:16:56Z2021-08info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis128 páginasHerrera Uribe Gloria Noemí,( 2021), La enseñanza de la creatividad según la metodología de Waldorf en los niños de Educación Inicial Subnivel 2. UTC. Latacunga. 128 p.MUTC-000955http://repositorio.utc.edu.ec/handle/27000/7673spahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad Técnica de Cotopaxiinstname:Universidad Técnica de Cotopaxiinstacron:UTC2021-10-27T08:00:39Zoai:oai:repositorio.utc.edu.ec:27000:27000/7673Institucionalhttp://repositorio.utc.edu.ec/Universidad públicahttps://www.utc.edu.ec/..Ecuador...opendoar:02025-01-26T03:44:53.717365Repositorio Universidad Técnica de Cotopaxi - Universidad Técnica de Cotopaxitrue |
spellingShingle | La enseñanza de la creatividad según la metodología de Waldorf en los niños de Educación Inicial Subnivel 2. Herrera Uribe, Gloria Noemí CREATIVIDAD METODOLOGÍA WALDORF ENSEÑANZA ACTIVIDADES LÚDICAS IMAGINACIÓN EDUCACIÓN INICIAL |
status_str | publishedVersion |
title | La enseñanza de la creatividad según la metodología de Waldorf en los niños de Educación Inicial Subnivel 2. |
title_full | La enseñanza de la creatividad según la metodología de Waldorf en los niños de Educación Inicial Subnivel 2. |
title_fullStr | La enseñanza de la creatividad según la metodología de Waldorf en los niños de Educación Inicial Subnivel 2. |
title_full_unstemmed | La enseñanza de la creatividad según la metodología de Waldorf en los niños de Educación Inicial Subnivel 2. |
title_short | La enseñanza de la creatividad según la metodología de Waldorf en los niños de Educación Inicial Subnivel 2. |
title_sort | La enseñanza de la creatividad según la metodología de Waldorf en los niños de Educación Inicial Subnivel 2. |
topic | CREATIVIDAD METODOLOGÍA WALDORF ENSEÑANZA ACTIVIDADES LÚDICAS IMAGINACIÓN EDUCACIÓN INICIAL |
url | http://repositorio.utc.edu.ec/handle/27000/7673 |