Teaching history from eurocentrism and the construction of identities
The research on "Teaching history from Eurocentrism and the construction of identities" demonstrates how teachers promote the teaching of history from a Eurocentric perspective, influencing the construction of students' identities through a single hegemonic approach. The research empl...
Gardado en:
Autor Principal: | Fonseca Largo, Carlos (author) |
---|---|
Formato: | article |
Idioma: | spa |
Publicado: |
2023
|
Subjects: | |
Acceso en liña: | https://identidadbolivariana.itb.edu.ec/index.php/identidadbolivariana/article/view/228 |
Tags: |
![]()
Sen Etiquetas, Sexa o primeiro en etiquetar este rexistro!
|
Títulos similares
-
The Ambiguous Uses of History, Memory and the Archive
por: Kingman, Eduardo
Publicado: (2012) -
La arqueología como disciplina fundamental para la enseñanza de la historia ecuatoriana en la carrera de Pedagogía de la Historia y las Ciencias Sociales
por: Yanahurco Changoluisa, Sonia Maribel
Publicado: (2023) -
History of the defeated through evidence: Benjamin and Ginzburg in the historical thought of Bolívar Echeverría
por: Pilca, Patricio
Publicado: (2020) -
Deleuze and Guattari's vision of the history of philosophy
por: Zarta Rojas, Fabian Andrey
Publicado: (2025) -
Alfredo Pareja Diezcanseco: historia, identidad nacional y democracia
por: Ayala Mora, Enrique
Publicado: (2008)