Estrategias transmedia para comunicar en las organizaciones: una propuesta metodológica (Monográfico)

Communication management in organizations has changed with the appearance of digital media. Within this framework, this paper seeks for the transmedia narrative to be a methodology and strategy that could be considered to plan, design and produce new communication flows within companies. The fundame...

詳細記述

保存先:
書誌詳細
第一著者: Farinango, Luis (author)
フォーマット: article
言語:spa
出版事項: 2024
主題:
オンライン・アクセス:http://hdl.handle.net/10644/9732
タグ: タグ追加
タグなし, このレコードへの初めてのタグを付けませんか!
_version_ 1840013941904769024
author Farinango, Luis
author_facet Farinango, Luis
author_role author
collection Repositorio Universidad Andina Simón Bolivar
dc.creator.none.fl_str_mv Farinango, Luis
dc.date.none.fl_str_mv 2024-01-29T20:30:11Z
2024-01-29T20:30:11Z
2024
dc.format.none.fl_str_mv pp. 8-20
application/pdf
dc.identifier.none.fl_str_mv Farinango, Luis. "Estrategias transmedia para comunicar en las organizaciones: una propuesta metodológica". Uru: revista de comunicación y cultura. 9 (I Semestre, 2024): 8-20.
2631-2514
http://hdl.handle.net/10644/9732
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.publisher.none.fl_str_mv Quito, EC: Universidad Andina Simón Bolívar, Sede Ecuador
dc.relation.none.fl_str_mv Uru: revista de comunicación y cultura. No. 9
dc.rights.none.fl_str_mv Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad Andina Simón Bolivar
instname:Universidad Andina Simón Bolivar
instacron:UASB
dc.subject.none.fl_str_mv NARRATIVAS TRANSMEDIA
COMUNICACIÓN ORGANIZACIONAL
RELATO
TRANSMEDIA NARRATIVE
dc.title.none.fl_str_mv Estrategias transmedia para comunicar en las organizaciones: una propuesta metodológica (Monográfico)
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/article
description Communication management in organizations has changed with the appearance of digital media. Within this framework, this paper seeks for the transmedia narrative to be a methodology and strategy that could be considered to plan, design and produce new communication flows within companies. The fundamental idea of this essay is to propose the use of transmedia narrative in the field of organizational communication. This proposal that is presented has been tested and validated in the field of organizational communication teaching with interesting results, for this reason now it is desired to put a consideration to be applied to the professional field of communication. The main conclusion is that within the digital age it is necessary to try different ways of approaching communication management and one of many proposals is transmedia storytelling.
eu_rights_str_mv openAccess
format article
id UASB_44161c600aedd28f9ed0ad890682e1f5
identifier_str_mv Farinango, Luis. "Estrategias transmedia para comunicar en las organizaciones: una propuesta metodológica". Uru: revista de comunicación y cultura. 9 (I Semestre, 2024): 8-20.
2631-2514
instacron_str UASB
institution UASB
instname_str Universidad Andina Simón Bolivar
language spa
network_acronym_str UASB
network_name_str Repositorio Universidad Andina Simón Bolivar
oai_identifier_str oai:repositorio.uasb.edu.ec:10644/9732
publishDate 2024
publisher.none.fl_str_mv Quito, EC: Universidad Andina Simón Bolívar, Sede Ecuador
reponame_str Repositorio Universidad Andina Simón Bolivar
repository.mail.fl_str_mv .
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Andina Simón Bolivar - Universidad Andina Simón Bolivar
repository_id_str 1769
rights_invalid_str_mv Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
spelling Estrategias transmedia para comunicar en las organizaciones: una propuesta metodológica (Monográfico)Farinango, LuisNARRATIVAS TRANSMEDIACOMUNICACIÓN ORGANIZACIONALRELATOTRANSMEDIA NARRATIVECommunication management in organizations has changed with the appearance of digital media. Within this framework, this paper seeks for the transmedia narrative to be a methodology and strategy that could be considered to plan, design and produce new communication flows within companies. The fundamental idea of this essay is to propose the use of transmedia narrative in the field of organizational communication. This proposal that is presented has been tested and validated in the field of organizational communication teaching with interesting results, for this reason now it is desired to put a consideration to be applied to the professional field of communication. The main conclusion is that within the digital age it is necessary to try different ways of approaching communication management and one of many proposals is transmedia storytelling.La gestión de la comunicación en las organizaciones ha cambiado con la aparición de los medios digitales. En ese marco, en este escrito se considera a la narrativa transmedia como una metodología y estrategia para planificar, diseñar y producir los nuevos flujos comunicativos dentro de las empresas. La idea fundamental de este ensayo es proponer la utilización de la narrativa transmedia en el campo profesional de la comunicación organizacional, algo probado y validado en el ámbito de la enseñanza de la comunicación organizacional con resultados interesantes. La conclusión principal es que dentro de la era digital hay que probar diferentes modos de abordar la gestión de la comunicación, y una propuesta de tantas es la narrativa transmedia.Quito, EC: Universidad Andina Simón Bolívar, Sede Ecuador2024-01-29T20:30:11Z2024-01-29T20:30:11Z2024info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlepp. 8-20application/pdfFarinango, Luis. "Estrategias transmedia para comunicar en las organizaciones: una propuesta metodológica". Uru: revista de comunicación y cultura. 9 (I Semestre, 2024): 8-20.2631-2514http://hdl.handle.net/10644/9732spaUru: revista de comunicación y cultura. No. 9Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacionalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositorio Universidad Andina Simón Bolivarinstname:Universidad Andina Simón Bolivarinstacron:UASB2024-01-29T21:07:24Zoai:repositorio.uasb.edu.ec:10644/9732Institucionalhttps://repositorio.uasb.edu.ec/Institución privadahttps://www.uasb.edu.ec/https://repositorio.uasb.edu.ec/oai.Ecuador...opendoar:17692024-01-29T21:07:24Repositorio Universidad Andina Simón Bolivar - Universidad Andina Simón Bolivarfalse
spellingShingle Estrategias transmedia para comunicar en las organizaciones: una propuesta metodológica (Monográfico)
Farinango, Luis
NARRATIVAS TRANSMEDIA
COMUNICACIÓN ORGANIZACIONAL
RELATO
TRANSMEDIA NARRATIVE
status_str publishedVersion
title Estrategias transmedia para comunicar en las organizaciones: una propuesta metodológica (Monográfico)
title_full Estrategias transmedia para comunicar en las organizaciones: una propuesta metodológica (Monográfico)
title_fullStr Estrategias transmedia para comunicar en las organizaciones: una propuesta metodológica (Monográfico)
title_full_unstemmed Estrategias transmedia para comunicar en las organizaciones: una propuesta metodológica (Monográfico)
title_short Estrategias transmedia para comunicar en las organizaciones: una propuesta metodológica (Monográfico)
title_sort Estrategias transmedia para comunicar en las organizaciones: una propuesta metodológica (Monográfico)
topic NARRATIVAS TRANSMEDIA
COMUNICACIÓN ORGANIZACIONAL
RELATO
TRANSMEDIA NARRATIVE
url http://hdl.handle.net/10644/9732