LOS SOCIAL MEDIA EN LA EDUCACIÓN DIGITAL DEL ESTUDIANTE UNIVERSITARIO

 

Authors
Martínez Bonilla, Carlos; Viteri Torres, Walter; Medina Guerra, Franklin
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

The Internet development social media have become a communication form, innovative inclusion proposals in the education process of the students in the institutions of higher education (IES) to be important. The proper use of virtual platforms, digital tools online, allows work in the different virtual learning modalities, which have established parameters at work in social networking, educational platforms, pages on the internet among others, the management of these activities have allowed to determine characteristics to take into account such as organization, planning, connectivity and interactivity in virtual work without neglecting the development of the activities in the classroom. Manage relationships online, presentations and publications in the Web 2.0 tools, based on the technological revolution worldwide has given way to an informational society, defined the generation, management and use of data in the digital environment. The IES have treated of include as a complement in the education face-to-face, generating environments interactive through the connectivity. Through research - action, it seeks to integrate the reflection and intellectual work through experiences of proper use of the tools in the classroom online. Is analyzed data through an approach quantitative and qualitative using instruments and techniques of collection of information, data taken in the Law Faculty an Social Science of
Con el auge del internet las sociales medias se han convertido en una forma de comunicación, siendo importante la inserción de propuestas innovadores en el proceso de educativo de los estudiantes en las Instituciones de Educación Superior (IES). El uso adecuado de las plataformas virtuales, herramientas digitales en línea, permite el trabajo en las diferentes modalidades virtuales de aprendizaje, que han permitido establecer parámetros en el trabajo en las redes sociales digitales, plataformas educativas, páginas en internet entre otros, donde la gestión de estas actividades han permitido determinar características a tomar en cuenta como organización, planificación, conectividad, interactividad en el trabajo virtual sin descuidar el desarrollo de las actividades en las clases presenciales. Gestionar las relaciones en línea, presentaciones y publicaciones en las herramientas de la Web 2.0, partiendo de la revolución tecnológica a escala mundial ha dado paso a una sociedad informacional, definida por la generación, la gestión y el uso de datos en el entorno digital. Las Instituciones de Educación Superior (IES) han tratado de incluir como un complemento en la educación presencial, generando ambientes interactivos mediante la conectividad. Mediante la investigación – acción, se busca integrar la reflexión y el trabajo intelectual mediante experiencias de uso adecuado de las herramientas en línea en el aula. Se analizó datos mediante enfoques cuantitativos y cualitativos usando instrumentos y técnicas de recolección de información, datos tomados en la Facultad de Jurisprudencia y Ciencias Sociales de la Universidad Técnica de Ambato.

Publication Year
2017
Language
spa
Topic
Social Media
Educación Digital
Educación Superior
Repository
Repositorio Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ambato
Get full text
http://repositorio.pucesa.edu.ec/handle/123456789/2100
Rights
openAccess
License