TEACHER MENTAL HEALTH IN TIMES OF COVID-19 PANDEMIC

 

Authors
Cevallos, Andrea; Mena, Paola; Reyes, Estefanía
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

Since the COVID-19 pandemic there were many changes that have been taking place worldwide. One of the most important involved the educational sector, since schools have been physically closed, and classes have been adapted to virtual environments that guarantee the continuity of learning. However, this transition process has had an impact on the mental health of the entire educational community. Teachers have had to face new challenges, not only academic but also emotional, combining their work activities with their personal ones, while they have been immersed in a continuous training process, which demands longer hours of work and therefore a greater workload. The psychological effects generated by the pandemic have been diverse, some are new symptoms, and others can exacerbate previous mental pathologies. Mental health interventions are essential and strategies to reduce and face these effects must be based on local realities, the particularities of the individual, and the recommendations of scientific evidence.
A partir de la pandemia por COVID-19 muchos fueron los cambios que se han venido suscitando a nivel mundial. Uno de los más importantes implicó al sector educativo, pues se han cerrado físicamente los establecimientos escolares, y las clases se han adaptado a ambientes virtuales que garanticen la continuidad del aprendizaje. Sin embargo, este proceso de transición ha generado impacto en la salud mental de toda la comunidad educativa. Los docentes han tenido que encarar nuevos retos no solos académicos sino también emocionales, compaginando sus actividades laborales con las personales, a la vez que se han visto inmersos en un proceso continuo de capacitación, que demanda mayores horas de trabajo y por ende mayor carga laboral. Los efectos psicológicos generados por la pandemia han sido diversos, algunos son síntomas nuevos, y otros pueden exacerbar patologías mentales previas. Las intervenciones en salud mental son indispensables y las estrategias para aminorar y enfrentar estos efectos tienen que basarse en las realidades locales, las particularidades del individuo y las recomendaciones de la evidencia científica

Publication Year
2021
Language
spa
Topic
Repository
Revista Investigación y desarrollo
Get full text
https://revistas.uta.edu.ec/erevista/index.php/dide/article/view/1334
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2021 Investigación & Desarrollo I+D