The Cuban developing pedagogical model and the experience of the cycle conference-seminar-practical class in Art History

 

Authors
Moya Méndez, Misael
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

From the summary of a base text, originally extensive and of an autoethnographic nature, the Cuban pedagogical model is characterized and described, as a result of individual and flexible responses to a context with specificities within Latin America; and the implementation of the conference-seminar-practical class cycle in the discipline of Art History is witnessed, from its potential developer, as a result of its openness to all learning theory and didactic strategy, implemented jointly.
A partir del resumen de un texto base, originalmente extenso y de carácter autoetnográfico, se caracteriza y describe el modelo pedagógico cubano, como resultado de respuestas individuales y flexibles a un contexto con especificidades dentro de América Latina; y se testimonia la implementación del ciclo conferencia-seminario-clase práctica en la disciplina de Historia del Arte, desde su potencial desarrollador, resultado de su apertura a toda teoría de aprendizaje y estrategia didáctica, implementadas solidariamente.

Publication Year
2022
Language
spa
Topic
modelo pedagógico desarrollador
Escuela Activa
conductismo
constructivismo
Historia del Arte
conferencia
seminario
clase práctica
aula invertida
clase abierta
aprendizaje basado en problemas
narrativa pedagógica
etnografía educativa
problem-based learning
pedagogical narrative
educational ethnography
Developer pedagogical model
Active School
behaviorism
constructivism
Art History
conference
seminar
practical class
lesson study
flipped classroom
Repository
Revista Universidad de Cuenca
Get full text
https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/revpos/article/view/4040
Rights
openAccess
License