The Cuban developing pedagogical model and the experience of the cycle conference-seminar-practical class in Art History
- Authors
- Moya Méndez, Misael
- Format
- Article
- Status
- publishedVersion
- Description
From the summary of a base text, originally extensive and of an autoethnographic nature, the Cuban pedagogical model is characterized and described, as a result of individual and flexible responses to a context with specificities within Latin America; and the implementation of the conference-seminar-practical class cycle in the discipline of Art History is witnessed, from its potential developer, as a result of its openness to all learning theory and didactic strategy, implemented jointly.
A partir del resumen de un texto base, originalmente extenso y de carácter autoetnográfico, se caracteriza y describe el modelo pedagógico cubano, como resultado de respuestas individuales y flexibles a un contexto con especificidades dentro de América Latina; y se testimonia la implementación del ciclo conferencia-seminario-clase práctica en la disciplina de Historia del Arte, desde su potencial desarrollador, resultado de su apertura a toda teoría de aprendizaje y estrategia didáctica, implementadas solidariamente.
- Publication Year
- 2022
- Language
- spa
- Topic
- modelo pedagógico desarrollador
Escuela Activa
conductismo
constructivismo
Historia del Arte
conferencia
seminario
clase práctica
aula invertida
clase abierta
aprendizaje basado en problemas
narrativa pedagógica
etnografía educativa
problem-based learning
pedagogical narrative
educational ethnography
Developer pedagogical model
Active School
behaviorism
constructivism
Art History
conference
seminar
practical class
lesson study
flipped classroom
- Repository
- Revista Universidad de Cuenca
- Rights
- openAccess
- License