Analysis of the purchasing behaviour of consumers of sacha inchi oil (plukenetia volubilis l.) of organic origin in specialized stores in modern Lima

 

Authors
Zevallos Callupe, Rocio Karina; Gamarra-Chávez, Carlos; Mucha, Stephany
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

The objective of the study is to analyze the purchasing behavior of consumers of organic sacha inchi oil (Plukenetia volubilis L.) from the AB economic sector of modern Lima, taking as reference three independent variables that correspond to attitude, subjective norm and intention in buying behavior. The sample consisted of 435 people (73.9% women and 24.1% men) who consumed organic sacha inchi oil. The structural equation model (SEM), specifically partial least squares (PLS), was used to evaluate the reliability, validity and proposed hypotheses. It was possible to identify that the route with the largest effect size is through the influence of subjective opinions on intention and later on purchasing behavior (f2 = .167; p = .000). These results reveal the importance of the influence of the subjective opinions of family, friends, colleagues, etc., in the purchase decision.
El objetivo del estudio es analizar el comportamiento de compra de consumidores de aceite de sacha inchi orgánico (Plukenetia volubilis L.) del sector económico AB de Lima moderna, tomando como referencia tres variables independientes que corresponden a la actitud, la norma subjetiva y la intención en el comportamiento de compra. La muestra fue de 435 personas (73.9% mujeres y 24.1% hombres) que consumieron aceite de sacha inchi orgánico. Se utilizó el modelo de ecuaciones estructurales (SEM), específicamente mínimos cuadrados parciales (PLS) para evaluar la confiabilidad, validez y las hipótesis propuestas. Se pudo identificar que la ruta de mayor tamaño de efecto es a través de la influencia de las opiniones subjetivas en la intención y posteriormente en el comportamiento de compra (f2=.167; p=.000). Estos resultados revelan la importancia de la influencia de las opiniones subjetivas de familiares, amigos, colegas, etc., en la decisión de compra.

Publication Year
2021
Language
spa
Topic
Marketing
consumidor
comportamiento de compra
aceite orgánico
Artículo
Marketing
consumer
buying behavior
organic oil
Repository
Revista Universidad de Cuenca
Get full text
https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/REP/article/view/3581
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2021 Revista Economía y Política