Gamification to improve professional camera handling in Photography courses

 

Authors
Meier, Cecile; Bonnet de León, Alejandro
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

In the Faculty of Fine Arts, Photography is taught in the first and second year in the different careers. In the first year, students are introduced, among other subjects, to the use of a professional digital camera. During these years, it has been observed that students are not able to adequately retain the handling of the professional digital camera from one year to the next. To this end, an interactive digital game has been designed, accessible from any device, through the Genially platform. The game consists of different challenges that involve the use of the digital camera, taking up the content learned during the course. To check if there is also an improvement in theoretical knowledge, a quick answer test was performed with the Kahoot! application, before and after the game. Students' photographs are also corrected to verify if they have been able to use the camera parameters correctly. Finally, a satisfaction test is given to the class. Good results are obtained in terms of the satisfaction of the students who say that the game has motivated them and that they have had fun as well as learning.
En la Facultad de Bellas Artes se imparte Fotografía en primer y segundo años en las diferentes carreras. El primer año se inicia al estudiante en el uso de una cámara digital profesional. Durante años se ha observado que los alumnos no son capaces de retener de manera adecuada el manejo de la cámara digital profesional de un año para otro. Para ello se ha diseñado un juego digital interactivo, accesible desde cualquier dispositivo, a través de la plataforma Genially. El juego consta de diferentes retos que implican el uso de la cámara digital, retomando el contenido aprendido durante el curso. Para comprobar si también hay mejora en el conocimiento teórico, se realizó un examen de respuesta rápida tipo test, con la aplicación Kahoot, antes y después del juego. Se corrigen las fotografías de los estudiantes para verificar si han sido capaces de usar los parámetros de la cámara de manera correcta y se pasa un test de satisfacción a la clase. Se obtienen buenos resultados en cuanto a la satisfacción de los alumnos, que opinan que el juego les ha motivado y que se han divertido, además de aprendido.

Publication Year
2022
Language
spa
Topic
gamification
photography
professional camera
interactive game
Genially
gamificación
fotografía
cámara profesional
juego interactivo
Genially
Repository
Revista Universidad de Cuenca
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