EVALUATION OF BEHAVIORAL COMPETENCES ENTREPRENEURS IN YOUNG STUDENTS OF THE FACULTY OF ADMINISTRATIVE SCIENCES OF UTE - QUITO

 

Authors
Benalcázar Atiencia, Iván
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

To perform the assessment of competencies behavioral (CCE) in the students of the Faculty of Administrative Sciences of the UTE, applied the test behavior behavioral developed under the motivational theory of David McClelland. The self-assessment of the CCE test, is a questionnaire of 55 questions in Likert (1-5) scale, where is evaluated ten features called behavioral competencies. Research results show that competences which obtained the best score or more developed in young students are: set goals and demand efficiency and quality; still less scoring competencies or less developed, be persuasive and build networks, take calculated risks and plan systematically; concluding that students have set a common goal which is to finish his career, they do it with efficiency and quality, however it appears that they are not convinced of what they want, not interested build support networks, not at any risk and not planned, characteristics of an entrepreneur which must be developed in students, through to build a culture of entrepreneurship. 
Para realizar la evaluación de las competencias conductuales (CCE) en los estudiantes de la Facultad de Ciencias Administrativas de la UTE, se aplicó el test de comportamiento conductual desarrollado bajo la teoría motivacional de David McClelland. El test de autoevaluación de las CCE, es un cuestionario de 55 preguntas en escala de Likert (1-5), dónde se evalúa diez características denominadas competencias conductuales. Los resultados de la investigación arrojan que las competencias que obtuvieron el mejor puntaje o más desarrolladas en los jóvenes estudiantes son: fijarse metas  y exigir eficiencia y calidad; siendo las competencias con menos puntaje o menos desarrolladas, ser persuasivo y construir redes, correr riesgos calculados y planificar sistemáticamente; concluyendo que los estudiantes se han fijado una meta común que es culminar su carrera, lo hacen con eficiencia y calidad, sin embargo se observa que no están convencidos de lo que quieren, no les interesa construir redes de apoyo, no corren ningún riesgo y tampoco planifican,  características propias de un emprendedor las mismas que hay que desarrollar en los estudiantes,  a través de  construir una cultura de emprendimiento.

Publication Year
2017
Language
spa
Topic
Repository
Revistas Universidad Tecnológica Equinoccial
Get full text
https://revistas.ute.edu.ec/index.php/economia-y-negocios/article/view/318
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2017 Universidad Tecnológica Equinoccial