Los medios sociales en la promoci?n de los contenidos culturales en televisi?n. An?lisis del caso de Ecuador

 

Authors
Campos Freire, Francisco Manuel
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

The cultural and educational programs aimed at the television of Ecuador are analyzed in relation to the use of social media, in a context of new legislation. The purpose is to establish the integration in social media from Facebook and Twitter in the programs Educa TV, Aprendamos y Expresarte. The instruments used are the rate of participation in Facebook and Twitter Following-Followers ratio, in addition to interviews with involved. It is concluded that the cultural content tend to increase, the hearings do not build collectively; and, producers should not fail to create content, community, conversation.
Este trabajo estudia el uso de los medios sociales en los programas culturales y educativos de la televisi?n en el contexto de la nueva legislaci?n de Ecuador. El prop?sito es conocer el impacto de la integraci?n de las redes sociales digitales Facebook y Twitter en la promoci?n de los programas Educa TV, Aprendamos y Expresarte. Los instrumentos empleados son el ?ndice de participaci?n en Facebook y el Twitter Following (Followers Ratio), adem?s de las entrevistas a los gestores de los citados programas. La conclusi?n es que, pese a que los programas tienden a incrementarse, todav?a no aprovechan el potencial de los llamados medios sociales para generar nuevos contenidos, conversaci?n y comunidad.
http://udep.edu.pe/comunicacion/rcom/pdf/2015/Art114-137.pdf

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
REDES SOCIALES
TELEVISI?N
CULTURA
CONVERGENCIA DE MEDIOS
PARTICIPACI?N
Repository
Repositorio SENESCYT
Get full text
http://repositorio.educacionsuperior.gob.ec/handle/28000/4032
Rights
openAccess
License
openAccess