Plan de negocios para la importación, comercialización y distribución de baterías de uso automotriz para el segmento de autos livianos de servicio público

 

Authors
Pesantez Pesantez, Juan Pablo
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The Ecuadorian automotive industry is one of the most important sectors of the Ecuadorian economy that boosts the commercial market of the sector, contributing with more than 105,000 vehicles sold in the year 2017, distributed among automotive assemblers, marketers and importers, this due to the changes in the foreign trade policies that the government has implemented to reactivate the automotive sector. Among the business opportunities presented in the sector is a project for the creation of a commercial organization dedicated to the import, marketing and distribution of automotive batteries for light public service vehicles offering the market a product designed for this segment of consumers with an after-sales service that meets and exceeds the expectations of the sector, Once the market analyzes have been carried out, consistent with establish the environments of the sector, surveys with users, with business opportunities based on the public transport sector and with a specific marketing plan and clear projections of this business plan are positive and they are within the projections of growth of the automotive sector which would allow an attractive profitability in the medium term for the shareholders shareholders and for new investors for this sector that shows signs of economic recovery. We can establish as a summary that with the results obtained from this projection of the business plan with a clear and organized commercial structure, delivering innovation services for users of the public transport sector and with the trend of recovery of the sector for this year this plan Business is a profitable and sustainable business opportunity over time.
La industria automotriz ecuatoriana es uno de los sectores más importantes de la economía ecuatoriana que dinamiza el mercado comercial del sector, aportando con más de 105.000 vehículos vendidos en el año 2017, repartido esto entre ensambladoras automotrices, comercializadoras e importadoras, esto debido a los cambios en las políticas de comercio exterior que el gobierno ha implementado para reactivar el sector automotriz. Dentro de las oportunidades de negocio que se presenta en el sector se presenta un proyecto para la creación de una organización comercial dedicada a la importación, comercialización y distribución de baterías automotrices para vehículos livianos de servicio público ofreciendo al mercado un producto diseñado para este segmento de consumidores con un servicio post-venta que cumple y excede las expectativas del sector. Una vez realizados los análisis del mercado consistente en establecer los entornos del sector, encuestas a los usuarios, con las oportunidades de negocio basados en el sector de transporte público y con un plan de mercadeo específico y claro las proyecciones de este plan de negocios son positivas y están dentro las proyecciones de crecimiento del sector automotriz lo cual permitiría una rentabilidad atractiva a mediano plazo para los socios accionistas y para nuevos inversores para este sector que presenta signos de recuperación económica. Podemos establecer como resumen que con los resultados obtenidos de esta proyección del plan de negocios con una estructura comercial clara y organizada, entregando servicios de innovación para los usuarios del sector del transporte público y con la tendencia de recuperación del sector para este año este plan de negocios es una oportunidad de emprendimiento rentable y sostenible en el tiempo.

Publication Year
2018
Language
spa
Topic
INDUSTRIA AUTOMOTRIZ
REPUESTOS Y ACCESORIOS
BATERÍAS ELÉCTRICAS
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
Get full text
http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/9122
Rights
openAccess
License
openAccess