Plan de negocios para la fabricación y exportación de botones de tagua a Turquía

 

Authors
Barriga Torres, Eider Nicole
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

Tagua is a renewable product that contributes to sustainable development, and above all to the promotion of a social and solidary economy in Ecuador. In this way it seeks to promote non-oil products in the current project, which aims to manufacture and export tagua buttons to the Turkish market, under the name of Middle of the World Buttons. Next, the key aspects to support the viability of the project will be detailed. Through the analysis of macroenvironments, it was identified that the business environment is favorable for export. Turkey's textile sector is key to GDP growth and tagua buttons provide added value to their clothing; Through the EFE Matrix, the opportunities and threats to which the company is exposed can be evidenced. For the design of the Business Plan, qualitative tools (interviews with experts and clients) and quantitative tools (customer surveys) were used, and data of great relevance was obtained for the preparation of the company's marketing mix. As results it was determined that he sent the product is addressed to the wholesalers and that the tagua buttons must have designs that conform to the fashionable seasons. A fundamental element of the project is to comply with the delivery time of the product and the amount established in the contracts towards an efficient and quality service. With this information, the manufacturing and export processes were aligned. Finally, with the financial analysis, it was projected to five years and it was considered that he sent buttons should be quarterly, due to the fashionable seasons. It is concluded that the business is profitable as evidenced by the financial indicators.
La tagua es un producto renovable que contribuye al desarrollo sostenible, y sobre todo al fomento de una economía social y solidaria en el Ecuador. De esta manera se busca potenciar los productos no petroleros en el actual proyecto, que tiene como objetivo fabricar y exportar botones de tagua al mercado turco, bajo el nombre de Botones de la Mitad del Mundo. A continuación, se detallarán los aspectos claves para respaldar la viabilidad del proyecto. Por medio del análisis de macro entornos se identificó que el ambiente de negocios es favorable para la exportación. El sector textil de Turquía es clave para el crecimiento del PIB y los botones de tagua brindan un valor agregado a sus prendas de vestir; mediante la Matriz EFE se puede evidenciar las oportunidades y amenazas a que la empresa está expuesta. Para el diseño del Plan de Negocios se utilizó herramientas cualitativas (entrevistas a expertos y clientes) y cuantitativas (encuestas a clientes), y se obtuvo datos de gran relevancia para la elaboración del marketing mix de la empresa. Como resultados se determinó que él envió del producto está direccionado a los mayoristas y que los botones de tagua deben tener diseños que se ajusten a las temporadas de moda. Un elemento fundamental del proyecto es cumplir con el tiempo de entrega del producto y la cantidad establecida en los contratos hacia un servicio eficiente y de calidad. Con esta información se alinearon los procesos de fabricación y exportación. Por último, con el análisis financiero, se proyectó a cinco años y se consideró que el envió de botones debe ser trimestral, debido a las temporadas de moda. Se concluye que el negocio es rentable según lo evidencia los indicadores financieros.

Publication Year
2018
Language
spa
Topic
PRODUCCIÓN INDUSTRIAL
TAGUA
EXPORTACIONES
ECUADOR-TURQUÍA
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
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http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/9931
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openAccess
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