Diseño de estrategias de distribución para los servicios de marketing móvil para Movix-Ec

 

Authors
Peñaherrera Ibarra, Marcelo Fernando
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

In our world there have been revolutions of all kinds, industrial, philosophical, economic, but none of those revolutions has had a commercial and communicational impact as important as the technological revolution. This technology allowed us to have new ways to communicate, to buy music, to see art, to watch movies, to shop, to access of information, to read, write, create, sell, to call our loved ones ... to live... Within 10 years we lived one of the most important revolutions, the technological revolution, communication and trade. Ten years ago the bigger, more effective and costlier media was the television, followed by press, and radio ... In less than ten years that TV has internet, the press has web sites and digital radio is digital... The massive development in the personal computer industry, during this few years, in a very short period of time, allowed to transform a restricted portfolio for a little segment in a commodity items for students, house wifes and children…
En el mundo ha habido revoluciones de todo tipo, industriales, filosóficas, económicas, pero ninguna ha tenido un impacto comunicacional y comercial tan importante como la revolución tecnológica. Gracias a la tecnología hemos cambiado la forma de comunicarnos, de comprar música, de ver arte, de ver cine, de comprar, de acceder a información, de leer, de escribir, de crear, de vender, de llamar a nuestros seres queridos… de vivir… En menos de 10 años hemos vivido una de las revoluciones más importantes, la revolución tecnológica, comunicacional y comercial, hace 10 años el medio más grande, más efectivo y más costoso era la televisión, le seguía la prensa, y la radio...En menos de diez años esa televisión tiene internet, esa prensa tiene portales web y la radio está portándose a digital… En estos diez años se desarrolló la industria de computadores personales, pasando en el periodo más corto de ser artefactos reducidos a un grupo específico, a ser un comodity de estudiantes, amas de casa y niños de escuela…

Publication Year
2012
Language
spa
Topic
MARKETING DE SERVICIOS
REDES
TECNOLOGÍA DE LA INFORMACIÓN
PLANIFICACIÓN ESTRATÉGICA
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
Get full text
http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/2854
Rights
openAccess
License
openAccess