Análisis de campañas electorales

 

Authors
Robalino Vaca, Byron Fabricio
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This paper aims to analyze the most particular and significant features within the campaign developed by Alianza País for the presidential binomial composed of former vice-president Lenin Moreno and current vice-president Jorge Glass Espinel. This case study analyzes and describes the advertisements that were disseminated throughout the election period, based on the model created by Flavia Freidenberg and Luis González Tule in 2009. This research seeks to contrast the pre-election voting trend, both in the first and the second round of elections, with the exposure reports issued by the Corporación Participación Ciudadana in order to determine the effectiveness and influence of the pro-government campaign in the final decision of the electors.
El presente trabajo tiene como objetivo analizar los rasgos más particulares y significativos dentro de la campaña desarrollada por el Movimiento Alianza País para el binomio presidencial compuesto por el ex vicepresidente Lenin Moreno y el actual vicepresidente Jorge Glass Espinel. Este estudio de caso hace un análisis y descripción de los anuncios publicitarios que fueron difundidos a lo largo del periodo electoral, basados en el modelo creado por Flavia Freidenberg y Luis González Tule en el año 2009. Esta investigación busca contrastar la tendencia de voto existente previa a las elecciones, tanto de la primera como de la segunda vuelta electoral, junto con los informes de exposición difundidos por la Corporación Participación Ciudadana con el fin de determinar la efectividad e influencia de la campaña oficialista en la decisión final de los electores.

Publication Year
2017
Language
spa
Topic
ECUADOR-POLÍTICA
CAMPAÑA ELECTORAL
ELECCIONES
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
Get full text
http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/7674
Rights
openAccess
License
openAccess