Estrategias de marketing para el fortalecimiento de la carrera de Mercadotecnia de la Universidad Estatal de Bolívar, año 2019

 

Authors
Ninabanda Chela, Rene Isaac; García Bonilla, Ana Victoria
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The research is based on the elaboration of Marketing strategies that help to strengthen the academic offer of the Marketing career of the State University of Bolívar, through different processes the priority marketing strategies that will be promoted will be determined to provide a better performance of the offer of services to society by the institution. The main weakness of relevance that has the Marketing career is the absence of publicity, promotion for the academic offer of the career since it causes a low demand for students enrolled in the first cycles and career leveling. Therefore, it is necessary and very important the development of marketing strategies in the educational field, since the application of strategies will allow direct communication with customers (students) and educational institution that will increase the demand and the entry of new students to the Marketing area, in this way to meet the needs of the educational community in a strategic way. For each of the strategies, different techniques and matrices will be used to help identify internal and external problems, which will be solved through a quantitative selection, thus providing the ease of generating an attainable proposal for compliance within the Marketing area. Digital, Direct Marketing, Advertising Campaign and improvement of the Internal Administrative Management of Marketing. The objective of the marketing strategies is the recruitment of a greater number of students of the different Educational Units of the city of Guaranda to enter the Marketing career of the State University of Bolivar. Descriptive Terms: strategies, advertising, marketing, techniques, offer, promotion, advertising media, strengthening, Objectives
La investigación se fundamenta en la elaboración de estrategias de Marketing que ayudan al fortalecimiento de la oferta académica de la carrera de Mercadotecnia de la Universidad Estatal de Bolívar, mediante diferentes procesos se determinaran las estrategias prioritarias de marketing que impulsaran para brindar un mejor rendimiento de la oferta de servicios a la sociedad por parte de la institución. La principal debilidad de relevancia que tiene la carrera de Mercadotecnia es la ausencia de publicidad, promoción para la oferta académica de la carrera ya que la misma causa una baja demanda de alumnos matriculados en los primeros ciclos y nivelación de carrera. Por tanto, se ve necesario y de suma importancia la elaboración de estrategias de marketing en el ámbito educativo, ya que la aplicación de estrategias permitirá una comunicación directa con los clientes (alumnos) e institución educativa que incrementara la demanda y el ingreso de nuevos estudiantes al área de Mercadotecnia, de esta manera satisfacer las necesidades de la comunidad educativa de forma estratégica. Para cada una de las estrategias se utilizaran diferentes técnicas y matrices que ayudaran a identificar problemas internos y externos los mismo que serán solventados por medio de una selección cuantitativa brindando de esta manera la facilidad de generar una propuesta alcanzable para su cumplimiento dentro del área de Marketing Digital, Marketing Directo, Campaña Publicitaria y mejoramiento de la Gestión Interna Administrativa de Mercadotecnia. El objetivo de las estrategias de marketing es la captación de un mayor número de estudiantes de las diferentes Unidades Educativas de la ciudad de Guaranda para el ingreso a la carrera de Mercadotecnia de la Universidad Estatal de Bolívar. Términos Descriptivos: estrategias, publicidad, marketing, técnicas, oferta, promoción, medios publicitarios, fortalecimiento, Objetivos

Publication Year
2019
Language
spa
Topic
MARKETING
ESTRATEGIAS DE MARKETING
EL FORTALECIMIENTO
CARRERA MERCADOTECNIA
UNIVERSIDAD ESTATAL DE BOLÍVAR
AÑO 2019
Repository
Repositorio Universidad Estatal de Bolivar
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http://dspace.ueb.edu.ec/handle/123456789/3276
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