La Comunicación Dialógica En La Ejecución De Las Técnicas Grupales En El Idioma Inglés Del Décimo Año Paralelo “A” Del Instituto Tecnológico San Lorenzo, De La Parroquia San Lorenzo, Cantón Guaranda, Provincia Bolívar En El Período 2010-2011.

 

Authors
Becerra García, Eulalia Beatriz
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The technology at the present time is based on the English language, for this reason we need to know and practice it. This investigation is pointed at “San Lorenzo” Technological Institute teachers on which they apply in the Dialogical Communication in the functioning of the Technical Groups and we obtain good results in the process of teaching. The job of investigation has a general objective: to establish the strategy according the functioning of the technical correct in English Language. For this reason I carried out the proposal of Model Dialogical communication in the use of Technical Groups for the students of tenth year of Basic Education of “San Lorenzo” Technological Institute in Bolivar province. The hypothesis will be prove with the tabulation and analysis in the survey and the same one says the following: The Dialogical Communications help in the functioning of the Technical Groups in the tenth year of basic Education of San Lorenzo” high school. The chapter I has: Theoretical frame has two variables: Independent variable: The Dialogical Communication. Dependent Variable: Functionating of the technical groups. The chapter II Try to the methodological strategies that be used in the investigation The chapter III It tries to analyze and interpretation the result that is used to accept or reject the hypothesis, planned the same that was: The Dialogical Communication helps the funtionating of the technical groups in the tenth a year, course “A” of “San Lorenzo” technological Institute. The chapter IV Understands the proposal which is the alternative of solution to the problems of the investigation, with the theme, the Dialogical Communication with the use of technical Groups for English Language learning for of tenth year in “San Lorenzo” Technological Institute of Guranda city.
La tecnología en la actualidad se basa en el idioma Inglés, por esta razón que necesitamos saber y practicarlo. Esta investigación apunta al "San Lorenzo" maestros del Instituto Tecnológico sobre los que se aplican en la Comunicación dialógica en el funcionamiento de la Técnica Grupos y obtenemos buenos resultados en el proceso de enseñanza. El trabajo de investigación tiene un objetivo general: para establecer la estrategia de acuerdo al funcionamiento de la correcta técnica en Idioma Inglés. Por esta razón, llevé a cabo la propuesta de la comunicación dialógica Modelo en el uso de los Grupos Técnicos para los estudiantes de décimo año de Educación Básica del Instituto Tecnológico en la provincia de Bolívar "San Lorenzo". La hipótesis se prueban con la tabulación y análisis de la encuesta y la misma se dice lo siguiente: La ayuda dialógicas Comunicaciones en el funcionamiento de los Grupos Técnicos en el décimo año de educación básica de San Lorenzo "de la escuela secundaria. El capítulo I tiene: Marco teórico tiene dos variables: Variable independiente: La comunicación dialógica. Variable dependiente: Functionating de los grupos técnicos. El capítulo II Trate de las estrategias metodológicas que se utilizarán en la investigación El capítulo III Se trata de analizar e interpretar el resultado que se utiliza para aceptar o rechazar la hipótesis, planeó el mismo que era: La comunicación dialógica ayuda al funtionating de los grupos técnicos en el décimo año, el curso "A" de "San Lorenzo" tecnológica Instituto. El capítulo IV Entiende la propuesta, que es la alternativa de solución a los problemas de la investigación, con el tema, la comunicación dialógica con el uso de los grupos técnicos de Aprendizaje del Idioma Inglés para los de décimo año en el Instituto Tecnológico de la ciudad Guranda "San Lorenzo".

Publication Year
2012
Language
Topic
COMUNICACIÓN DIALÓGICA
TÉCNICAS GRUPALES
IDIOMA INGLÉS
Repository
Repositorio Universidad Estatal de Bolivar
Get full text
http://dspace.ueb.edu.ec/handle/123456789/681
Rights
openAccess
License