Creación del centro de promoción turística y difusión cultural "Raíces Nativas"

 

Authors
Castañeda Arias, Diego Leonardo
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

Tourism has become a tool of strengthening and re-valuation of culture, is directly responsible for the development of various social actors; particularly the city of Otavalo, is an attractive globally recognized by national and international tourists, current trends tell us that tourists, looking on their trips in knowledge about the culture of the place you visit and during their stay, looking for authenticity in the products and / or services that consume and provide an understanding of the historical reality of the attractions; why there is talk of an increasingly demanding and sophisticated looking for first-rate attractions demand..
El turismo se ha convertido en una herramienta de fortalecimiento y re-valorización de la cultura, es responsable directo del desarrollo de diversos actores sociales; particularmente la ciudad de Otavalo, es un atractivo reconocido mundialmente por turistas nacionales e internacionales, las tendencias actuales nos dicen que el turista, busca en sus viajes el conocimiento pleno sobre la cultura del lugar que visita y durante su estadía, busca la autenticidad en los productos y/o servicios que consume y le aportan un conocimiento sobre la realidad histórica de los atractivos; por ello se habla de una demanda cada vez más exigente y sofisticada en busca de atractivos turísticos de primer nivel..

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
PROMOCIÓN
TURISMO
CULTURA
MARKETING
Repository
Repositorio Universidad de Otavalo
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http://repositorio.uotavalo.edu.ec/handle/52000/77
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/