Plan de marketing para la internacionalización de la empresa "Artesanías Otavalo"

 

Authors
Viveros, Sara; Cruz, Javier
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The present investigation proposes the design of a marketing plan for the micro company named as Artesanías Otavalo. This plan includes 7 steps that belong to the model of John Daniels, which intent to generate strategies for the improvement of the company. In this project, three chapters are presented: the theoretical framework, the methodological framework and, lastly, the development of the results. Chapter I deals with the theoretical framework in which information and background of micro companies of the textile sector, as well as the theoretical foundations of marketing, which are composed by theoretical bases created so far and the system of variables where the vision and marketing concepts are embodied.
La presente investigación propone el diseño de un plan de marketing para la empresa Artesanías Otavalo el mismo que se plantea mediante los 7 pasos modelo de John Danniels, generando estrategias para el mejoramiento de la empresa. En este proyecto se presentan tres capítulos el marco teórico, marco metodológico y como último el desarrollo de los resultados. El capítulo I trata el marco teórico en donde se plasma información y antecedentes de las MIPYMES textiles, así como también los fundamentos del marketing, compuesto por las bases teóricas y el sistema de variables donde se plasma la visión y conceptos del marketing. En cuanto al capítulo dos, presenta las técnicas y herramientas utilizadas para la recopilación de información.
UNIVERSIDAD DE OTAVALO

Publication Year
2019
Language
spa
Topic
MARKETING
INTERNACIONALIZACIÓN
ARTESANÍAS
OTAVALO
Comercio Exterior
Repository
Repositorio Universidad de Otavalo
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http://repositorio.uotavalo.edu.ec/handle/52000/156
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/