Proyecto empresarial Alas S.A. manual de ventas.

 

Authors
Toscano Arellano, Anggelo Sebastián
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

Alas S.A. is a company created in Quito, Ecuador, with the goal of providing an innovative and unique product through release butterflies for social events in a personalized way. The products and services are targeting to a high and medium-high segment of social economic status nationwide. Alas S.A was created under the entrepreneurship of Nicholas Almeida, Ma José Bustamante, Daniela Contreras, Anggelo Toscano and Samantha Vergara. The products and services of Alas S.A. are pioneering in the national market, for that reasons the ambition of Alas S.A is to build a prior structure that allows the operation acquire a competitive advantage at generates enterprise identity and provide added value to the customers. Alas S.A bases their operation in commitment and understanding of customer needs as their primary goal to generate inimitable memories full filled by positive emotions. Moreover, a well commercial structure has become fundamental to achieve the financial results projections. Focused in a guide of sales manual, this project enclose key points to resolve the awareness of the different types of sales, the recognition of stages in a sales process, understand and apply the proper handling of information, and finally the significance of an after-sales policy philosophy structuring.
Alas S.A. es una empresa creada en Quito, Ecuador; con el objetivo de brindar un producto y servicio emprendedor, innovador y único mediante la liberación de mariposas para cualquier tipo de evento social de manera personalizada. Los productos y servicios están dirigidos a un segmento alto y medio alto a nivel nacional. Alas S.A es creada bajo el emprendimiento de Nicolás Almeida, Ma. José Bustamante, Daniela Contreras, Anggelo Toscano y Samantha Vergara. Alas S.A. al tener un producto pionero en el mercado, pretende apoyarse en una estructura previa a su funcionamiento para adquirir una ventaja competitiva que genera valor agregado e identidad para sus clientes y en el sector. Su objetivo de compromiso y comprensión de necesidades de sus clientes para crear en sus memorias recuerdos y momentos únicos ha vuelto primordial la consideración de estructurar un Manual de Ventas para poder alcanzar los resultados financieros proyectados. Los puntos clave a tratar estarán relacionados con la concientización de los diferentes tipos de ventas que genera el giro del negocio, reconocer las fases en un proceso de ventas, el entender y aplicar manejos adecuados de exposición de información y consecuentemente a la filosofía del proyecto Alas S.A la importancia de la estructuración de una política de postventa.

Publication Year
2012
Language
esp
Topic
Marketing
Administración de empresas
CIENCIAS SOCIALES
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/1744
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/