Plan de negocios edificio Guell Tower

 

Authors
Mejía Bonilla, Galo
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The business plan has been developed based in a real estate project, is located in the north central sector of Quito city. The project is called “GUELL TOWER Building” is a corporate building of fourteen floors and five subsoils, consists of a total of 48 offices, 92 parking lots and 2 commercial stores, projected to a medium-high social level. It is surrounded of the best facilities; GUELL TOWER has close access to: banks, restaurants, malls, recreational places, like the Carolina Park, as also important companies. Quality and style is what defines this project, color, textures, and the design form part of the main attributes of this construction. Large office floors, all with broad windows to obtain the best view of the city, designed with all the facilities, according to the requirements of the big companies: wide corridors, parking lots for visits, and green areas. The business plan covers macroeconomic themes, location analysis, market research, architectural concept, cost study, business strategy, financial analysis, legal aspects, and management of the project. The analysis of all these themes gives us an extensive perspective of the viability and profitability of the real estate project.
Se ha desarrollado el plan de negocios basado en un proyecto inmobiliario ubicado en el sector Centro – Norte de la ciudad de Quito. El proyecto inmobiliario denominado “Edificio GUELL TOWER” es un proyecto corporativo de 14 pisos y 5 subsuelos, se compone de un total de 48 oficinas, 92 parqueaderos y dos locales comerciales orientado a un mercado de nivel socioeconómico medio – alto. Rodeado de las mejores facilidades, GUELL TOWER tiene acceso cercano y directo a: bancos, restaurantes, centros comerciales, lugares recreacionales (como el Parque La Carolina), así como también destacadas empresas. Calidad y estilo es lo que define el proyecto, color, texturas y diseño forman parte de los atributos principales de esta construcción. Amplios pisos de oficinas, todos con vastos ventanales para obtener la mejor vista del sector, diseñados todos con facilidades acordes a los requerimientos de las grandes compañías; amplios corredores, estacionamientos para visitas, áreas verdes. El plan de negocios abarca temas macroeconómicos, análisis de localización, investigación de mercado, concepción arquitectónica, estudio de costos, estrategia comercial, análisis financiero, aspectos legales y gerencia del proyecto. El análisis de todos estos temas nos da una extensa perspectiva de la viabilidad y rentabilidad del proyecto inmobiliario.

Publication Year
2014
Language
esp
Topic
Ciencias sociales
Industria
Industria de la construcción
Edificios de oficinas
Comercio inmobiliario
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/3829
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/