Comunicación estratégica aplicada a la empresa Taxfincorp

 

Authors
Bueno Miño, Verónica Thalía
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

Strategic communication is a fundamental tool for the establishment and maintenance of positive relationships between institutions and people: through this, they achieve tangible, and at the same time, abstract objectives. The following investigation exposes the different pillars, in which communication is developed, as well as its uses and effectiveness. Through the concept of communication, the application of strategies is defined in order to handle internal and external communication, identity, image and reputation. In addition, you can see an example of the function of organizational communication through a real campaign for a specific business.
La comunicación estratégica es una herramienta fundamental para establecer y mantener relaciones positivas entre las instituciones o personas con el fin de conseguir objetivos tangibles e intangibles para las mismas. La siguiente investigación expone los diferentes ejes en donde se desarrolla la comunicación, su uso y efectividad. A partir del concepto de comunicación se define la aplicación de estrategias, especificamente, para manejar comunicación interna, externa, identidad, imagen y reputación. Además, se expone un ejemplo que resume la práctica de la comunicación organizacional a través de una campaña de comunicación interna y externa para una determinada empresa.

Publication Year
2013
Language
esp
Topic
Comunicación Organizacional
Planificación Empresarial
CIENCIAS SOCIALES
COMERCIO
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/2660
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/